LMS RR-Träningar 2008

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det är klart classic ska ha träningsmöjligheter, men fylls det upp så pass mycket så det blir 3 grupper?
Håller med Ozto, man kanske borde gå tillbaka till gatövingarna istället:(

vet inte vad som sas på mötet, måste ju finnas nån bra anledning att hela träningskvällen vigdes åt classic.
Hoppas det blir mkt classic åkare, annars är det ju bortkastat att göra såhär.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det är ju bra att vi har öppna månadsmöten direkt efter träningen så att alla som vill kan yppa sina åsikter innan beslut. ;) :tungan

Vi får väl hålla koll på hur många classic-åkare som dyker upp för att se till nästa år ungefär som vi gjorde med motard där det var fler rr-åkare som kollade på motard än det var motardåkare som körde. :D

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Det är ju bra att vi har öppna månadsmöten direkt efter träningen så att alla som vill kan yppa sina åsikter innan beslut. ;) :tungan

Vi får väl hålla koll på hur många classic-åkare som dyker upp för att se till nästa år ungefär som vi gjorde med motard där det var fler rr-åkare som kollade på motard än det var motardåkare som körde. :D

Låter närmast som ett uttalande för att öka närvaron på månadsmötena.. :rolleyes:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Låter närmast som ett uttalande för att öka närvaron på månadsmötena.. :rolleyes:

Det är där besluten tas även om det är populärt att dryfta dem här i efterhand. Vill man påverka så får man vara på plats alternativt bilda opinion, t ex här eller på mailinglistan eller IRL, men då i förväg.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tycker vi ska vara glada att det faktiskt blir ett 20-tal träningstillfällen i år - Classic har två om de är snälla och trevliga. Valfri annan bana bortsett från Karlskoga kan inte skylta med mer än fyra träningar i år - om vi nu inte räknar allmänna bandagar.

Och anmäl er gärna som träningsansvariga framöver så vi vet att vi får träningar då också. :tummenupp

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Är det någon som vet till 100% vad det blir för typ av träning på tisdag? Enligt lms-hemsidan verkar det som att den är öppen för alla. Står ju inte endast classic iaf.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Är det någon som vet till 100% vad det blir för typ av träning på tisdag? Enligt lms-hemsidan verkar det som att den är öppen för alla. Står ju inte endast classic iaf.

Jo om det nu är så att det är beslutat att det inte blir träning så borde hemsidan ha ändrats... Jag kan inte se det som något annat än att det blir träning...
Känns hårt att neka folk att köra som kommer till träningen när det står som det gör på hemsidan.

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
Utan stödhjul

Då är frågan ska man åka ner och chansa att det blir nån träning :confused:

Junior #40

Junior#40
Gick med
19 May 2008
Hoj
K1
Nu står följande på LMS hemsida: "Enligt beslut av MCHK så skall Classic training utfärdas vid utlysta tillfällen, INTE ordinarie träning. Alltså inga Classic MC på ordinarie tisdagsträningar
Vid frågor, kontaka Göran Alden."
Det står vid tränings-tiden att classic-åkarna är välkommna att delta. Får väl då en egen grupp antar jag.

Imorn ska det tränas!!

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Enligt det sensate ryktet jag hörde i min Motorola för en stund sedan så blir det träning även för oss med moderna hojar. Det bästa är att det dyker upp ett gäng så blir det nog en grupp ska ni se :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Träningen i morgon och nästa tisdag är i första hand för classicåkarna. Vi har valt att ge dom två egna träningar för att "slippa" de stora fartskillnaderna och problemet men deras reglemente (de behöver inte båt t.ex.)

Man får komma dit med moderna hojar men räkna inte med att få köra, finns det plats så gör vi en grupp för er. Vi vill inte heller höra något gnäll om att hojarna läcker olja eller att banan blir hal efter att de har kört, för det vet vi redan att den blir.

Så ni som har tänkt att åka långt kanske bör planera annat i morgon så ni inte åker i onödan. Vi kan inte lova er en vanlig grupp eftersom vi inte vet hur många det är som kommer i mogon.

Hoppas att ni jan avstå dessa två träningar för att få köra ostört de övriga 20 denna säsong.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Ok. Ja, alltså problemet är nog inte för oss att avstå två träningar av 22 eller vad det nu är totalt. Det som är lite tråkigt är att det är två träningar på raken EFTER att det varit uppehåll en tisdag. Blir väldigt lite körning på lång tid mitt i högsäsong.

Klart att de ska kunna träna inför deras race men planeringen känns lite så där. Är nog faktiskt ganska många som är missnöjda tor jag...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Ok. Ja, alltså problemet är nog inte för oss att avstå två träningar av 22 eller vad det nu är totalt. Det som är lite tråkigt är att det är två träningar på raken EFTER att det varit uppehåll en tisdag. Blir väldigt lite körning på lång tid mitt i högsäsong.

Klart att de ska kunna träna inför deras race men planeringen känns lite så där. Är nog faktiskt ganska många som är missnöjda tor jag...

Jag kan hålla med om att det blir ett långt uppehåll på just Sviestad men det finns andra träningar att åka på. Det är väldigt lärorikt att köra en annan bana ibland. Dessutom måste de som ska köra race på banan snart ha förtur.

Sedan tycker jag att det är märkligt att det inte var någon på mötet, då detta beslut togs, som protesterade. Det är öppna möten vi har, alltså fritt fram att komma och påverka besluten.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Sedan tycker jag att det är märkligt att det inte var någon på mötet, då detta beslut togs, som protesterade. Det är öppna möten vi har, alltså fritt fram att komma och påverka besluten.

Vadå, stanna kvar på skittråkigt möte?! Då ska det ju packas snabbt som blixten och dra iväg på hamburgerhak. Sedan klaga på SH att allt blir fel... :D

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
He he...jag tänkte faktiskt lägga till i mitt inlägg att jag inte varit på något sådant där möte. Förstod att det skulle nämnas. Har inte haft vetskap om dessa specialträningar så länge heller för den delen. Jag har tolkat det på ett annat sätt när jag tittat på lms.se

Som att det är en vanlig träning men att det förmodligen blir en grupp med classichojar. Dessutom står det klart och tydligt att krav på motorcykel gäller. Vilket det tydligen inte gör längre för dem då.

Men jag är inte bitter. Jag kan cykla, springa och spela golf så länge :) Om det nu inte blir någon grupp för oss vill säga. Det kanske inte kommer så många classihojar den här tisdagen men nästa antar jag att det blir massor.

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Jag kännde också att infon på hemsidan var lite otydlig så jag ville förtydliga här. Jag antar precis som du Pitte att det blir fler nästa gång och eventuellt en "vanlig" grupp idag. Men jag vill inte att ni räknar med det. Åk inte om ni har långt till banan.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln