LMS RR-Träningar 2008

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
jävla back att det behövs så mycket flaggposteringar i år.
Förra året var det smidigare, då var det inga problem att dela ansvaret mellan två tre man och alla kund köra.

Jag ska mejla och hota svemo så dom ändrar reglerna...

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Maila gärna LMS så att de ändrar på hemsidan. :)
Jag kan nog flagga något pass och/eller packa ihop efteråt om det behövs - om jag kommer ner men då säger jag till.

Kanon! Annars blir det tvångsrekrytering till flaggningen samt kollektiva bestraffningar i form av armhävningar i leran med högljudda grisskrik.

Har mailat LMS

pälle_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
r6
Kanon! Annars blir det tvångsrekrytering till flaggningen samt kollektiva bestraffningar i form av armhävningar i leran med högljudda grisskrik.

Har mailat LMS

Gör som björne, dela upp det hela bland folket som är där och skjutsa ut folket efter sista avflaggad. Jag kan ställa upp som flaggis med delat ansvar (bara med flaggning har ingen dispens men funkislicens), eller hela kvällen om det regnar.

@Ozto; Jag ser inte heller några problem med att betala mer för träning/medlemsskap och sedan ha någon som är där och sköter det hela. Hur ska man göra nästa år för att motivera de som är tävlingsledare att ställa upp varje tisdag?
Hur gör crossen? Har inte dem några krav på sig och hur löser dem det?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
@Ozto; Jag ser inte heller några problem med att betala mer för träning/medlemsskap och sedan ha någon som är där och sköter det hela. Hur ska man göra nästa år för att motivera de som är tävlingsledare att ställa upp varje tisdag?
Hur gör crossen? Har inte dem några krav på sig och hur löser dem det?

jag har vart på en del banor o kört, inte så ofta men i 3 av 4:a fall är det ingen där på träningstiderna jag åkt på... dock är det inte under sommaren jag har tränat, det gäller både linköping/norrköping "neråt nånstans" i nåt mer ställe... som ni förstår åker jag inte cross ofta men av de få tillfällena har det varit ganska magert med "träningsansvarig" eller motsvarande funktion

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
jag har vart på en del banor o kört, inte så ofta men i 3 av 4:a fall är det ingen där på träningstiderna jag åkt på... dock är det inte under sommaren jag har tränat, det gäller både linköping/norrköping "neråt nånstans" i nåt mer ställe... som ni förstår åker jag inte cross ofta men av de få tillfällena har det varit ganska magert med "träningsansvarig" eller motsvarande funktion

Visst är det bra jävla konstigt att vi måste ha en hel hög med utbildad personal för att kunna träna...

Fan, jag vill brassa hoj oftare och mer!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
I morgon är det ordinarie månadsmöte direkt efter träningen. Välkomna dit. :tummenupp

Om frågan kommer upp på mötet så röstar jag hellre för tvång än för ökade avgifter. Nackdelen med det är att tvånget bara drabbar de som frivilligt gått utbildningarna som krävs. Bäst vore kanske att endast de som är uppskrivna för en träning betalar det pris som är idag, alla andra får betala t ex 100 kr extra. Då kanske folk både vill gå utbildningarna och skriva upp sig så att listan är fylld redan innan säsongen startar.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nästa år har vi väl bara typ tre i klubben som kan hålla i en träning ändå. ;)

Den här säsongen är lugnt men för att vi öht ska få träna en gång i veckan nästa år måste vi först se till att SVEMO drar tillbaka kravet om tävlingsledare på träningarna - det förslaget är faktiskt dummare än den där 45-graderskröken vi skulle haft på våra eftermarknadssystem i år. En skrivelse emot denna regel bör utformas snarast så de kan diskutera det på sitt arrangörsmöte som de väl skulle hålla snart nån gång?

Aja, ses imorrn. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag hoppas att jag kan få hjälp av någon att kränga på ett regndäck på min framfälg för jag suger verkligen på att kränga däck.
Någon frivillig? SOm tack kan jag varmköra lite extra hos er värste konkurrent. :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag hoppas att jag kan få hjälp av någon att kränga på ett regndäck på min framfälg för jag suger verkligen på att kränga däck.
Någon frivillig? SOm tack kan jag varmköra lite extra hos er värste konkurrent. :D

Sväng förbi "mitt" garage så fixar vi det där. Men bara om jag får höra varmkörningen. :D

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Visst är det bra jävla konstigt att vi måste ha en hel hög med utbildad personal för att kunna träna...

Fan, jag vill brassa hoj oftare och mer!

Tjena,

(citera dig för har för mig att du har de ja söker :D )

Äntligen fått ihop hojen (04:57 inatt) dock fick ja ju kräna om från slicks till mina mönstrade. Men inte fanken funka mackarnas luft till att trycka ut däcksidorna.

Så om någon har tryckluft vänligen ta med, slutar jobb 18 så ska ja bara hem o hämta hojen rullar nog in nån gång innan 1900 :)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Tjena,

(citera dig för har för mig att du har de ja söker :D )

Äntligen fått ihop hojen (04:57 inatt) dock fick ja ju kräna om från slicks till mina mönstrade. Men inte fanken funka mackarnas luft till att trycka ut däcksidorna.

Så om någon har tryckluft vänligen ta med, slutar jobb 18 så ska ja bara hem o hämta hojen rullar nog in nån gång innan 1900 :)

jag har luft med mig...

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
någon som vet om det blir träning på tisdag? (nyligen inköpt racehoj)
behöver timmarna i ryggraden för att få upp tempot:)
skrivs det här varje gång det blir träning, eller ska man ringa ner o kolla?

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Finns det nån vänlig själ från Nyköping eller nån som passerar Nyköping på väg ner till tisdagsträningen imorgon som har lust att ta med mina regndäck samt regnställ från Motorhuset som ligger precis vid E4:an Infart oxelösund McDonalds.:pannkyss
Bjuder Hamburger om det är öppet på Cafe Racer..

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Finns det nån vänlig själ från Nyköping eller nån som passerar Nyköping på väg ner till tisdagsträningen imorgon som har lust att ta med mina regndäck samt regnställ från Motorhuset som ligger precis vid E4:an Infart oxelösund McDonalds.:pannkyss
Bjuder Hamburger om det är öppet på Cafe Racer..

Hej!
Vi åker från Södertälje runt 14:50. Skulle kunna svänga av lite snabbt.Är då nere strax före 17.
Hör av dig om det funkar för dig. Numret står här nedan.
Nisse o Danne125r

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Cafét stängt idag!

Tyvärr så är cafépersonalen sjuk idag. Tag med eget fika! :)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Tyvärr så är cafépersonalen sjuk idag. Tag med eget fika! :)

Attans.... Det var synd...

Vilka kommer ikväll? Jag kommer med slitet bakdäck och renoverat elsystem. Allt som någon gång varit i närheten av en quickshifter är kollat, fixat och tejpat.

Kommer regnet lagom till 17 eller hinner jag lägga några 59or innan?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024