LMS RR-Träningar 2008

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Vadå, stanna kvar på skittråkigt möte?! Då ska det ju packas snabbt som blixten och dra iväg på hamburgerhak. Sedan klaga på SH att allt blir fel... :D

Jag vill minnas att jag vid ett flertal tillfällen på möten och i trådar här på sporthoj har efterlyst fler träningstillfällen.

Det verkar ju finnas folk som vill köra och borde det inte finnas lite mer ledig bantid speciellt nu under semestermånaderna. Borde finnas möjlighet för klubben att ordna mer träningstillfällen och samtidigt tjäna lite pengar.
Kanske lite heldagar för RR och trafikövningar. Det verkar finnas ett stort sug efter bandagar.

Jag tror pitte skulle kunna tillföra en del till klubben och dom tråkigt mötena, vi måste bara få honom att sluta simma och springa marathon, stackarn har ju inte tid med rr som det är nu.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det verkar ju finnas folk som vill köra och borde det inte finnas lite mer ledig bantid speciellt nu under semestermånaderna. Borde finnas möjlighet för klubben att ordna mer träningstillfällen och samtidigt tjäna lite pengar.
Kanske lite heldagar för RR och trafikövningar. Det verkar finnas ett stort sug efter bandagar.

Jag tror pitte skulle kunna tillföra en del till klubben och dom tråkigt mötena, vi måste bara få honom att sluta simma och springa marathon, stackarn har ju inte tid med rr som det är nu.

Det finns kanske en del tider/dagar att köra, det är bara att få nån till att rodda ihop det, men eftersom ingen orkar göra det så är det väl ingen efterrfågan? :tungan

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Det finns kanske en del tider/dagar att köra, det är bara att få nån till att rodda ihop det, men eftersom ingen orkar göra det så är det väl ingen efterrfågan? :tungan

jag har inget emot att göra det vid några tillfällen om det finns folk som kan ta andra tider så det i slutändan blir mer körning för alla!

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Så ja. Då har man fått stilla sitt behov lite :) Det flöt på fint tyckte jag. Det var iofs någon/några omkullkörningar men inget allvarligt vad jag förstod.

Håkan, vad heter parfymen? Du luktade så gott i depån när du kom vandrandes i din morgonrock.

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Tror ni att det är nån ide att åka ut till Sviestad imorrn och hoppas på en grupp för oss med någorlunda moderna hojar?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tror ni att det är nån ide att åka ut till Sviestad imorrn och hoppas på en grupp för oss med någorlunda moderna hojar?

Imorrn blir nog fler classichojar än sist med tanke på att de har rejs i helgen. Det beror på om du tycker det är värt att köra dit med risk att inte få köra skulle jag säga. Kommer själv inte vara där för vid den tiden är jag påväg till världens största hårdrocksfestival i det stora hårdrockslandet i söder. Wacken Open Air :yoparty

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Det blir träning med moderna hojar som vi nu så fint kallar oss :)

Jag var ute på Sviestad och utav en slump så pratade jag med herr ordförande för MCHK. Han sa att kvällsträningen är som vanligt men förmodligen med en Classicgrupp. De ska tydligen träna innan oss också mellan 13-17.

Men om ni åker långt och det blir någon ändring så skyll inte på mig ;)

/Stefan

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Det blir träning med moderna hojar som vi nu så fint kallar oss :)

Jag var ute på Sviestad och utav en slump så pratade jag med herr ordförande för MCHK. Han sa att kvällsträningen är som vanligt men förmodligen med en Classicgrupp. De ska tydligen träna innan oss också mellan 13-17.

Men om ni åker långt och det blir någon ändring så skyll inte på mig ;)

/Stefan

Det ser som vanligt lite tunt ut med träningsansvariga den närmaste framtiden.... Kanske dags att antingen tvinga folk eller locka med pengar, hota verkar ju inte hjälpa!

Har det alltid varit så här eller är det bara på senare år?

Stefan, du får en dunlop keps om du tar en träning!

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Oj. Njaaa jag har inte behörighet att vara träningsansvarig. Får fixa det till nästa år. Jag är så otroligt upptagen just i år också. Så många sponsorer att leva upp till inom ett flertal idrotter :)

Men jag kan fortsätta att lägga mig i saker och ting i vanlig ordning så att det blir ordning och reda ;)

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Det ser som vanligt lite tunt ut med träningsansvariga den närmaste framtiden.... Kanske dags att antingen tvinga folk eller locka med pengar, hota verkar ju inte hjälpa!

Har det alltid varit så här eller är det bara på senare år?

Stefan, du får en dunlop keps om du tar en träning!

Förr var det inre kretsen som stod där och blev upplåsta alldeles för många ggr per år. De tröttnade och la om ansvaret till dagens system 2006 tror jag. Ja, varit ungefär lika trögt varje år att fylla platserna. Lite värre nu efter kraven på behörighet.

Jag kan nog ställa upp en gång till detta år. Fast jag avvaktar i det längsta. Tycker gott de som verkligen kör kan få tummen ur baken med och inte bara sitta och njuta av att den sitter där. Kör ju inte själv på bana men ställer upp ändå.

Hjälper gärna till att vara huvudansvarig på papperet och övervaka om någon utan formell behörighet vill utföra slitgörat inför, under och efter träningen.

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
Hojlös...
Va nere på tisdagsträningen å fotade lite...
Har lagt upp lite bilder på bilder å film tråden....
Bilder sviestads tisdagsträning 080729
Har mycket mer bilder ska försöka fixa en länk men det tar ett tag..
Men det är bara att fråga om ni vill ha nå mer på er hoj...
Mvh Leif

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Tidtagning 29 juli 2008???

Tidtagningen var lite sådär.
hittar inte tiderna på mylaps.com heller, finns de någon annanstans???

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SKANDAL! Ingen träning på fem veckor!

Det finns ju drivor med LMS folk som tränar massor utan att va funkisar eller hjälpa till på träningar, ta er i kragen för helvete!

EDIT:
till nästa år funderar jag på om det inte är bäst att införa en extra avgift på träningarna som går till en/flera avlönade träningsansvariga.
Att det skulle va en motsättning mot gratis funkisar vid tävlingar och annat arbete tycker inte jag. Jag hjälper gärna till gartis vid tävlingar och annat när möjligheten finns samtidigt som jag gärna betalar en slant extra för att alltid kunna träna... gärna flera gånger i veckan!
Alternativet är väl att det blir krav från alla tränande att ta en träning...

Last edited:

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Patrik Larsson och jag kan ta träningen. Är väldigt tacksamma om det kommer några som har lust att vifta med flaggorna så att vi kan köra lite oxå.
Ta med jämna pengar så är det kanon.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Patrik Larsson och jag kan ta träningen. Är väldigt tacksamma om det kommer några som har lust att vifta med flaggorna så att vi kan köra lite oxå.

jag kan hjälpa till att flagga vid grinden något pass...

Men hojen är ihop efter haveri så jag skulle gärna vilja köra massor, har inte blivit många träningar för mig i år.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Hade gärna kommit om jag kunnat.
Men ni som ska köra ska nog ta med regndäck... och kanot :gnissla

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Maila gärna LMS så att de ändrar på hemsidan. :)
Jag kan nog flagga något pass och/eller packa ihop efteråt om det behövs - om jag kommer ner men då säger jag till.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...