LMS RR-Träningar 2008

pälle_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
r6
Jaha, då framgaffeln pissa på sig av räddsla idag (gick inte ens så fort :va ) så tar jag o håller i träningen nu på tis. så kom o kör :)

Funktionärer sökes, så ta gärna med om ni har :tummenupp

Sweet :) (för den senare delen) funkisar fixar sig alltid om vi är fler än 2st.

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Regn ?

Nån som kan uppdatera en jönköpingsbo på vädret däruppe har inga vetiga regndäck att köra med:näsblod

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Om nån har nåt fräscht bakdäck typ ett race eller dylikt , 180. o sälja till ett bra pris så är jag intresserad. eller ett nytt för 1000 lappen-:födelseda

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Fakk, aja tar mig upp ändå kan åtminstone flagga lite åt de rika:tungan

Tar med mig ett hyffsat frächt set:tummenupp (har en rosa 600rr)

Jävla skit, bussen pajjade halvägs i ösregn:mad:

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gustaf köpte hjälm idag så om inget oförutsett händer är jag på banan på tisdag. Be gentle with me. :tungan

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Gustaf köpte hjälm idag så om inget oförutsett händer är jag på banan på tisdag. Be gentle with me. :tungan

Nu har du inget o skylla på :)

Ingen träningsansvarig ännu?? Jag slutar 3 sen ska ja bara köra två vändor så hinner väl inte fixa med banan/ta betalt så mycket men annars kan jag dela med nån som kör snabb så är det ju bara att vi löser av varandra till varje pass. :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag är där tidigt så jag kan hjälpa till med betalningar. Jag hade nog tänkt köra själv om det blir bra väder, dessutom kör inte jag i snabb grupp. :näsblod

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ingen träningsansvarig ännu, om ingen hört av sig innan 09:00 ringer jag MRT och avbokar ambulans och därmed är träningen inställd ikväll

det kostar 2700kr per kväll att hålla med ambulans, en kostnad som känns väldigt onödig om ingen vill ta hand om träningen.

//håkan - Vice Ordförande LMS Roadracing

pälle_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
r6
Måste det stå en träningsansvarig vid grinden under hela träningen?
Luff sitter väl bara på sitt kontor.

MC Doktorn

Guest
Det här verkar vara en dålig trend på LMS, vart ska det sluta ? Höjda avgifter och anställda?

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Jag kan vara Träningsansvarig idag. Jag har tänkt att åka skamkärra idag så jag hoppas att vi kan dela på arbetet i depån/flagga osv.
Alx o Hampus verkar ju kunna hjälpa till med.
Kommer att komma dit ganska sent behöver förhoppningsvis byta till torrdäck men jag får delegera ut det.
Together we are strong

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Ingen träningsansvarig ännu, om ingen hört av sig innan 09:00 ringer jag MRT och avbokar ambulans och därmed är träningen inställd ikväll

det kostar 2700kr per kväll att hålla med ambulans, en kostnad som känns väldigt onödig om ingen vill ta hand om träningen.

//håkan - Vice Ordförande LMS Roadracing

Det är ju flera som skrivit i tråden att dom kan hjälpas åt.. Även jag kommer ut och har inte tänkt köra hoj så du behöver inte avboka något. Men jag har ingen licens så jag kan knappast stå som ansvarig.

Tråkigt när det hotas om avbokning. Folk vill ju köra hoj och är bevisligen beredda att betala för det.
Det är så sjukt ont om träningstillfällen i den här sporten så jag förstår att det tar emot lite att stå vid sidan av och flagga 5-10% av träningstillfällena på hemma banan.

Jag tror lms går miste om ganska mycket i träningsavgifter pga att det hela tiden står att alla tränignarna är inställda...
Vi som styr upp trafikövningarna får ju pröjs, men ska man hålla i en träning så får man onda ögat om man nämner att man vill ha ersättning.
Vi höjer avgiften med en femtiolapp och så får tre funktionärer en femhundring var.
Det är sjukt dålig kundservice att inte kunna garantera träning. Många som bor lite längre från banan måste kanske planera sin träning flera dagar innan med ledighet från jobbet osv.. Dom åker ju till karlskoga och tränar istället.

mmm jag är kanske lite bitter för hojen är trasig..

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det är ju flera som skrivit i tråden att dom kan hjälpas åt..

men ingen har meddelat webmäster eller nån annan som kan uppdatera hemsidan om att det är så.
maila roadracing@lms.se det är det bästa och ENDA sättet, (förutom mobilsamtal till mig eller nån av de andra som kan uppdatera hemsidan)

Tråkigt när det hotas om avbokning. Folk vill ju köra hoj och är bevisligen beredda att betala för det.

Trist men behövligt verkar det som? :rolleyes:
Nästa år hoppas jag det blir annorlunda, bara de som ställer upp och hjälper till kommer få fördel av träningskortet...
Så, de flesta LMS:are som skriver här är ju inte ens berörda av det, så :) upp till diskussion på mötet ikväll!

Det är så sjukt ont om träningstillfällen i den här sporten så jag förstår att det tar emot lite att stå vid sidan av och flagga 5-10% av träningstillfällena på hemma banan.

Jag tror lms går miste om ganska mycket i träningsavgifter pga att det hela tiden står att alla tränignarna är inställda...

det är upp till medlemmarna själva att se till att träningarna genomförs... och då är det den egna föreningens/medlemmarnas fel att det går miste om en massa deltagare.

Det är sjukt dålig kundservice att inte kunna garantera träning. Många som bor lite längre från banan måste kanske planera sin träning flera dagar innan med ledighet från jobbet osv.. Dom åker ju till karlskoga och tränar istället.

Håller fullständigt med faktiskt, jag skulle mkt hellre åka till Kga o träna eftersom där "VET" man att det blir träning.

mmm jag är kanske lite bitter för hojen är trasig..

Lite möjligtvis, men du är inte helt fel ute o cyklar!

Måste det stå en träningsansvarig vid grinden under hela träningen?
Luff sitter väl bara på sitt kontor.

Det här handlar inte om Tävlingsledare på träning, utan att nån ser till att träningen blir av, flaggar osv
Det måste ju finnas nån som tar hand om betalning, in/utsläpp, funkisar på plats osv.

Nästa år är det tävlingsledarkrav, den som är tävlingsledare kan ju va deltagare, sitta i cafet eller whatever, men måste finnas tillgänglig typ.

Det löser sig alltid, lite synd att de senaste gångerna har det varit så att nån tagit träningen dagen innnan....

och jag orkar bara inte läsa trådar på SH om vilka som ska ta hand om träningen när det enklast (precis som Olle C gjorde idag) mailas till roadracing@lms.se då får dessutom 3st som kan ändra på hemsidan mailet.

Mvh Håkan

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
fortfarande fint väder, lagom mulet, blåser lite och 20 grader i skuggan, kan det bli mer perfekt? :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept