Då ses vi på KM:et då.Vilken tur med vädret! Blev en kanonkväll även om det klara visiret med pinlock nog får användas nästa gång.
Får också tacka Pälle för styrhjälp då min racer inte var helt samarbetsvillig med två månader gammal soppa i förgasarna. Jag tror jag sprang så att jag fick temp i däcken.
Inte en enda vurpa heller vad jag kunde se. Tack de som ställde upp så vi kunde åka även denna gång. Nytt system på gång till nästa år...
Då ses vi på KM:et då.
Där också i så fall, för det är klart du ska köra!Ja, det gör vi. I besiktningshallen.
Där också i så fall, för det är klart du ska köra!
jag kommer att vara ute tidigt och kan hjälpa tilll bara det finns nån som vill vara ansvarig?
Vafan, jag skulle ju maila in mig som ansvarig i söndags, varför gjorde jag inte det?
Mailar inom kort, du får gärna flagga när snabb grupp vilar så får jag köra lite också.
Skitbra, då ska bara hojen ihop
Jag kan hjälpa till och flagga när snabb grupp kör.
Men för att förtydliga en ganska sen sak som Håkan quota, vad jag menade var bara om träningsansvarig var tvungen till att stå vid depåutfarten under hela träningen eller om han/hon/den/det kunde köra utan att någon med licens står där istället. Det var rörande Zenit´s frågan om någon kunde dela ansvaret så att han också fick köra.
Ja ha ja. Är det några som ska träna? Ge er till känna nu så jag vet vilka jag får titta på. /förkyld
Delegering under ansvar. Att vara ansvarig innebär inte att man måste göra allt själv. Däremot måste man nog delegera till någon man vet kommer att göra det korrekt. Fortfarande har man som träningsansvarig huvudansvar för det som sker under kvällen. Jag har gjort den vägen. Den som stod vid grinden gjorde nog det nog bättre än mig den kvällen. SJälv stod jag i en av posteringarna,.
Snyt dig nu och varmkör hojen.
Snyt dig nu och varmkör hojen.
Lidingöloppet om 12 dygn så det går inte. Inte bli mera förkyld nu. Men jag måste ut även om det så bara blir en kort stund
Jag håller med i tolkningen. Det rimliga måste vara att den som är utbildad och godkänd för leda träningen är tillgänglig på radio hela tiden för att ta ett beslut men kanske inte behöver stå på ett specifikt ställe med en specifik uppgift hela tiden.
Att sitta i fiket utan radio om det sker en olycka är dock oacceptabelt, då blir det någon icke godkänd som får ta beslut om åtgärd och vi kan ha grava problem som klubb.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |