LMS RR-Träningar 2008

bjorta

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
Riktigt jävla ful R6:a.
Någon som vet med säkerhet om Cafe Racer är öppet ikväll?

Tänkte gynna sektionen lite innan vi kör gokart.

/Björn

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vilken tur med vädret! Blev en kanonkväll även om det klara visiret med pinlock nog får användas nästa gång.

Får också tacka Pälle för styrhjälp då min racer inte var helt samarbetsvillig med två månader gammal soppa i förgasarna. Jag tror jag sprang så att jag fick temp i däcken. :D

Inte en enda vurpa heller vad jag kunde se. Tack de som ställde upp så vi kunde åka även denna gång. :tummenupp Nytt system på gång till nästa år...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vilken tur med vädret! Blev en kanonkväll även om det klara visiret med pinlock nog får användas nästa gång.

Får också tacka Pälle för styrhjälp då min racer inte var helt samarbetsvillig med två månader gammal soppa i förgasarna. Jag tror jag sprang så att jag fick temp i däcken. :D

Inte en enda vurpa heller vad jag kunde se. Tack de som ställde upp så vi kunde åka även denna gång. :tummenupp Nytt system på gång till nästa år...
Då ses vi på KM:et då. :tummenupp

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
kanske är dags redan nu att påpeka att vi än inte har nån träningsansvarig till tisdagsträningen den 16 sep, och att träningen uteblir om vi inte har någon ansvarig.

jag kommer att vara ute tidigt och kan hjälpa tilll bara det finns nån som vill vara ansvarig?

Mh

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag vill köra, blir det nån träning nästa vecka eller? :tungan

Kom igen nu, se till att fylla upp träningarna som är kvar så att vi som ställt upp tidigare i år också får köra! Maila roadracing@lms.se så kommer du upp på hemsidan som ansvarig.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
jag kommer att vara ute tidigt och kan hjälpa tilll bara det finns nån som vill vara ansvarig?

Vafan, jag skulle ju maila in mig som ansvarig i söndags, varför gjorde jag inte det? :mad:

Mailar inom kort, du får gärna flagga när snabb grupp vilar så får jag köra lite också. :tungan

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Sådär! nu äre uppdaterat, endast TVÅ träningar kvar den här säsongen!
Sista träningen brukar bli skitkul! :yoparty

pälle_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
r6
Skitbra, då ska bara hojen ihop:tummenupp
Jag kan hjälpa till och flagga när snabb grupp kör.

Men för att förtydliga en ganska sen sak som Håkan quota, vad jag menade var bara om träningsansvarig var tvungen till att stå vid depåutfarten under hela träningen eller om han/hon/den/det kunde köra utan att någon med licens står där istället. Det var rörande Zenit´s frågan om någon kunde dela ansvaret så att han också fick köra.

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Ja ha ja. Är det några som ska träna? Ge er till känna nu så jag vet vilka jag får titta på. /förkyld

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Skitbra, då ska bara hojen ihop:tummenupp
Jag kan hjälpa till och flagga när snabb grupp kör.

Men för att förtydliga en ganska sen sak som Håkan quota, vad jag menade var bara om träningsansvarig var tvungen till att stå vid depåutfarten under hela träningen eller om han/hon/den/det kunde köra utan att någon med licens står där istället. Det var rörande Zenit´s frågan om någon kunde dela ansvaret så att han också fick köra.

Delegering under ansvar. Att vara ansvarig innebär inte att man måste göra allt själv. Däremot måste man nog delegera till någon man vet kommer att göra det korrekt. Fortfarande har man som träningsansvarig huvudansvar för det som sker under kvällen. Jag har gjort den vägen. Den som stod vid grinden gjorde nog det nog bättre än mig den kvällen. SJälv stod jag i en av posteringarna,.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Delegering under ansvar. Att vara ansvarig innebär inte att man måste göra allt själv. Däremot måste man nog delegera till någon man vet kommer att göra det korrekt. Fortfarande har man som träningsansvarig huvudansvar för det som sker under kvällen. Jag har gjort den vägen. Den som stod vid grinden gjorde nog det nog bättre än mig den kvällen. SJälv stod jag i en av posteringarna,.

Jag håller med i tolkningen. Det rimliga måste vara att den som är utbildad och godkänd för leda träningen är tillgänglig på radio hela tiden för att ta ett beslut men kanske inte behöver stå på ett specifikt ställe med en specifik uppgift hela tiden.

Att sitta i fiket utan radio om det sker en olycka är dock oacceptabelt, då blir det någon icke godkänd som får ta beslut om åtgärd och vi kan ha grava problem som klubb.

Snyt dig nu och varmkör hojen.

Hojkörning rensar bihålorna. :D

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Lidingöloppet om 12 dygn så det går inte. Inte bli mera förkyld nu. Men jag måste ut även om det så bara blir en kort stund :)

Fan vad du är gnällig!! Klart du ska köra!

Varför kör vi inte 16.30 - 19.30 som tidigare år på dom sista träningarna?

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Jag håller med i tolkningen. Det rimliga måste vara att den som är utbildad och godkänd för leda träningen är tillgänglig på radio hela tiden för att ta ett beslut men kanske inte behöver stå på ett specifikt ställe med en specifik uppgift hela tiden.

Att sitta i fiket utan radio om det sker en olycka är dock oacceptabelt, då blir det någon icke godkänd som får ta beslut om åtgärd och vi kan ha grava problem som klubb.

Läser man NT hos SVEMO går det inte att få någon annan tolkning på det.

Tävlingsledare
Tävlingsledaren ska leda och genomföra tävlingen i överensstämmelse med de regler som gäller för tävlingen ifråga.
2.2.6.1 Ansvar
Tävlingsledaren är inför SVEMO, tävlingens jury och tävlingsarrangören ansvarig för tävlingens administration och ledning samt för order till och kontroll av tävlande och funktionärer.

Man kan alltså ge order till andra att utföra uppgifter. Ansvaret ligger dock hela tiden på TL. Lydelsen i NT kommer nog kompletteras inför 2009 då årets regler är övergångsregler på träningsansvaret. Tog kapitlet om TL vid tävling för det är ju därifrån kraven kommer hämtas nästa år. Bara att byta tävling mot träning.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Men är inte hela grejjen löjlig, varför ska det behöva stå personal i bergskurvan och torparn? Vad är tanken? Hur mycket ger det för säkerheten?
Och varför måste bemanningen finnas på dom två posterna där det gör minst nytta? Man ser ju mycket lite av banan i färdriktningen från dom posteringarna.

Varför verkar 90% av alla nya regler från svemo va helt stolliga?

Många frågor men få svar...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...