LMS RR-Träningar 2008

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Träningen i morgon den 15/4 är inställd, vi kan inte hålla bokningen på läkare och ambulans än mindre behålla bokningen och göra förlust på nästan 3000 sek.

Christer / Ordförande LMS RR Sektion

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Ideellt arbete ligger inte i tiden, dom flesta verkar tro att "någon annan" tar tag i det.

Till sist så tröttnar "någon annan" och då blir det ingen körning alls.

Du har så rätt i vad du säger.:(

Träningen i morgon den 15/4 är inställd, vi kan inte hålla bokningen på läkare och ambulans än mindre behålla bokningen och göra förlust på nästan 3000 sek.

Visst är det synd att behöva ställa in men vad hade vi för val?:va

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Det känns tråkigt att hålla i funktionärskurser och utbilda nästan 30 personer så att dom kan hålla i träningarna och ändå så gör dom inte det. Det är väll bara att ta en så tidigt som möjligt så har man gjort sitt för i år.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Du har så rätt i vad du säger.:(

Visst är det synd att behöva ställa in men vad hade vi för val?:va

Inget i ärlighetens namn, tidigare år så kunde ju en betydligt större skara hoppa in men i år ställs som bekant större krav

Det känns tråkigt att hålla i funktionärskurser och utbilda nästan 30 personer så att dom kan hålla i träningarna och ändå så gör dom inte det. Det är väll bara att ta en så tidigt som möjligt så har man gjort sitt för i år.

Visst är det trist, sedan är det igen en trend att det blir samma skara som tidigare som ställer upp, vilket givetvis är bra, men man hoppas förstås på lite spridning.
Det som är mest bittert är att man får äska om dom få tillfälle som ges, dels p.g.a. miljökrav men också för att andra intresenter vill ha tillgång till banan, sådant här höjer givetvis inte RR sektionens kurs när vi tjatar om tider vid nästa tillfälle.

Last edited:

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Kommer det hållas fler funktionärskurser framöver?
Kanske fler är intresserade nu när alla vet att det är krav på det för att hålla en träning.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Kommer det hållas fler funktionärskurser framöver?
Kanske fler är intresserade nu när alla vet att det är krav på det för att hålla en träning.

Ja det kommer att bli minst en kurs till, beroende på intresset så klart. Men jag vill gärna läka ihop lite och hinna planera lite först.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern

Finns möjligheten att ringa och boka dom igen eller är det kört?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Finns möjligheten att ringa och boka dom igen eller är det kört?
Det är ganska kört, och vi kan inte begära att dom ska stå på tå och bara invänta att vi ändrar oss fram och tillbaka. Tyvärr så är vi tillbaka till förra årets förvånande kommentarer när plötsligt en träning blir inställd för att folk inte känner för att lägga ett par timmar (Inte du Otto).

Om vi pratar om att det saknas ca 3000kr (el kanske lite mer per träning) så borde det INTE!!! vara ett problem då vi alla som tränar lätt lägger 100-200kr (kanske tom 300kr) per skalle xtra till dessa funktionärer mm som ställer upp - bara att ställa frågan rakt ut enligt mig!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Det är inte så lätt Patrik, vi baserar vårt upplägg på idiellt arbete, visst vi kan börja pröjsa träningsanvarig och flaggvakter vid träning, men då borde onekligen dom som ställer upp i cafét få betalt, sedan har vi alla som trots allt "jobbar" med att vi ska få till en verksamhet överhuvud taget, dom ska väl också då ha betalt, oops får man betalt vid träning så bör vi även betala alla som tidigare idiellt ställt upp vid tävlingar och så vidare.....

Blev kanske lite mycket text, du fattade nog mitt budskap redan en bit in i stycket:)

/Christer

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Det är inte så lätt Patrik, vi baserar vårt upplägg på idiellt arbete, visst vi kan börja pröjsa träningsanvarig och flaggvakter vid träning, men då borde onekligen dom som ställer upp i cafét få betalt, sedan har vi alla som trots allt "jobbar" med att vi ska få till en verksamhet överhuvud taget, dom ska väl också då ha betalt, oops får man betalt vid träning så bör vi även betala alla som tidigare idiellt ställt upp vid tävlingar och så vidare.....

Blev kanske lite mycket text, du fattade nog mitt budskap redan en bit in i stycket:)

/Christer

Då verkar det ju bara finnas en väg kvar att gå... Att men ska skriva upp sig som träningsansvarig vid minst ett tillfälle per säsong för att få träna. Har man inte tid får man betala någon som har mer tid. Är alla träningstider tagna så får man ta en vanlig flaggpost..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det som gör mig trött, är inte att lägga ett par timmar.. Utan snarare att jag ska betala för att hjälpa till.
Just nu är det tyvärr chokat, så jag kan inte komma loss, men att det ska vara så jävla svårt att hysta upp en femhundring i soppapengar.. Är så enkelt att höja avgiften med några kronor för att fixa det..

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Det här är ju helt oacceptabelt! Ingen får träna för att ingen kan tänka sig ställa upp för alla andra, samtidigt som alla förväntar sig att någon annan gör precis det för att du ska få träna! :mad:

Jag har själv ingen TL-utbildning, så jag kanske inte ska klaga. Jag hade inte möjlighet att delta på ubildningsdagarna, men jag ska gå på nästa kurs.

Jag hjälper gärna till med träningen den 22:a, men jag kan som sagt inte vara träningsansvarig eftersom jag inte har utbildningen.

TL, hör av dig till mig! :tummenupp

// Andreas

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Går det att lösa så kan jag ta träningen idag, tyvärr har jag inte möjlighet att rodda ihop något eftersom sporthoj är den enda sajten som funkar i mobilen. Men går det att få ihop med sjukvård idag så kan jag vara TL. Ring eller sms:a 0702311450. EDIT: Givetvis är det inte pga mobilen jag inte kan rodda nåt utan för att jag jobbar. ;)

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Ja, vi har dispens i år att det räcker med funktionärsutbildning. Svemo kommer att ordna TL-kurser. Gissningsvis kommer långt färre än 30 att gå dem, tänker på hur många som gick kurserna nu i vår. Så nästa år kan bli tufft men vi tar ett år i taget.

Vad är syftet med den regeln? Finns det någon väg att gå runt det? Hur gör vi nästa år?

Det verkar ju jävligt konstigt att det inte ska räcka med att ta RR licens för att få möjlighet att träna RR.
Som det ser ut nu måste man ju i praktiken även ha funktionärslicens och nästa år även tävlingsledarlicens för att ha möjlighet att träna i den här sporten..

Det känns ju som RR licensen bara blir mindre värd för varje år...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vad är syftet med den regeln? Finns det någon väg att gå runt det? Hur gör vi nästa år?

Det känns ju som RR licensen bara blir mindre värd för varje år...

Nej nej, du betalar ju MER för licensen varje år, klart den blir värd mer då, eller? :rolleyes:

Syftet med regeln, att sätta dit en TL som kan/måste ta beslutet att ställa in träningen om det inte finns nog många personer ute på posteringarna tex.

//håkan

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Nej nej, du betalar ju MER för licensen varje år, klart den blir värd mer då, eller? :rolleyes:

Syftet med regeln, att sätta dit en TL som kan/måste ta beslutet att ställa in träningen om det inte finns nog många personer ute på posteringarna tex.

//håkan

Det känns som många nya beslut och regler som tillkommer handlar om möjligheter att ställa in träingar...

Borde inte svemo jobba för att underlätta för dom stackarna som försöker utöva sporten.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Nu när ångan är uppe kanske någon kan skriva sig på nästa träning? :)
Så det inte blir samma visa nästa vecka.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Borde inte svemo jobba för att underlätta för dom stackarna som försöker utöva sporten.

Nej nej, nu har du uppfattat fel :arsele

Att motarbeta sin egen existens är ju jämrans smart annars har jag hört.
Eftersom det tydligen inte fungerade "förr" så måste man ju förbättra.

nah, tror jag är böjd att hålla med en kommentar för ett tag sen, man kanske skulle lösa sin licens utomlands istället.
Prata med "dom" verkar ju inte gå, de lyssnar, men de hör inte, typ :confused:

om 10st gör så nästa säsong, så är det ju runt 30 000kr som "försvinner" för svemo, då kanske de börjar undra? om 30-40st gjorde så, skulle de nog verkligen börja fundera vad som pågår.
Plötsligt kör en massa förare för danska klubbar tex :yoparty

//håkan

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Jag vill bara säga mitt om ersättning för att arrangera träning.

Jag tycker inte att man ska få något arvode. Så märkvärdigt ska det inte behöva vara att ställa upp för klubben och racepolarna.

Jag är mer inne på oztos förslag om obligatoriskt arrangemangsdeltagande.

Lägg en lista i kansliet med alla träningar och minsta antalet funkisar. För att få lösa ut träningskortet krävs att du skriver upp dig på minst två träningar.

Visst, detta kan tolkas som någon form av ersättning eftersom det blir betydligt billigare att träna, men jag tror ändå att det skulle få bättre genomslag än locka med pengar i handen.

Och kom igen. Måste man ha betalt för allt man gör. Du betalar klubben 350kr per år, vad gör klubben för dig? Vad betyder det för dig att banan underhålls och är körbar?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln