Ingen träning imorgon?
Hur löser vi på lms problemet? Avlöna träningsansvariga?
Hur många är vi som tränar? 20-30 man som varje tisdag är med. Ibland är någon borta men oftast är vi samma gäng med några få undantag. Där har du alla träningar men det är som vanligt någon annan som ska osv. Jag orkar inte klaga längre och läger den här diskussionen där hän, synd att det inte blir någon träning bara.
björn
Jag har precis gått licenskurs och tänker börja träna på tisdagar. Har för tillfället annan träning inbokad varje tisdag, men när jag lyckats flytta det så tänker jag börja köra. Jag kan absolut tänka mig att hjälpa till med träningar. Har dock ingen erfarenhet av det. Vad är det som ingår i "jobbet"?
Vi avlönar ju sjukpersonal, varför inte lägga motsvarande peng på tre flaggviftare? Eller iaf kanske 500-1000kr till den ansvarige?
Edit: Eller varför inte som ett krav för att få lösa träningskort, att man anmäler sig som träningsledare eller medhjälpare vid minst en träning?
Sen kanske någon kompensation mer än en biobiljett kan skapa mer sug efter att ta ansvaret. Kan ju vara presentkort på nån hojbutik (kan man få spons från någon kanske), några gratis träningar eller rena cash?
Som räkneexempel kan nämnas förra tisdagen. 16 förare, 1800 kr in. Ambulansen kostade 2700 kr. Hur mycket vill du lägga på de träningsansvariga? Blir förstås bättre med folk på träningarna längre fram som tur är.
Det är rimligt. Två priser tycker jag, 350 kr som nu om man tar på sig en träning, 700 kr om man inte gör det. Som det är nu tjänar man in träningskortet på knappt två träningar utan motprestation.
Sen kanske någon kompensation mer än en biobiljett kan skapa mer sug efter att ta ansvaret. Kan ju vara presentkort på nån hojbutik (kan man få spons från någon kanske), några gratis träningar eller rena cash?
Hur ser det ut inför nästa år? Måste den ansvarige va tävlingsledare då?
Jag har precis gått licenskurs och tänker börja träna på tisdagar. Har för tillfället annan träning inbokad varje tisdag, men när jag lyckats flytta det så tänker jag börja köra. Jag kan absolut tänka mig att hjälpa till med träningar. Har dock ingen erfarenhet av det. Vad är det som ingår i "jobbet"?
/Marcus
Det skulle nog inte va några problem att rodda ihop nåt sånt, frågan är bara vem som har tid att göra det.
av runt 320medlemmar i LMS RR så finns det ju gott folk, så det är bara att ta tag och göra, de som redan gör saker hinner inte med.
//håkan
Jag han höra runt lite. Jag har ju inget mandat att göra nåt i klubben men jag vidarebefodrar de förslag som kan dyka upp så får ni ta något beslut sen om det är nåt att ha.
Tjenare Marcus, det står här
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=85
vad som behöver göras, en depåvärdsinstruktion finns det där också.
Dock behöver man från och med i år ha gått en utbildning först, RR licenskursen räcker inte till tyvärr för detta.
Mvh Håkan
Jo det borde ju inte va så svårt... Men bevisligen funkar det ju inte..
Vi avlönar ju sjukpersonal, varför inte lägga motsvarande peng på tre flaggviftare? Eller iaf kanske 500-1000kr till den ansvarige?
Edit: Eller varför inte som ett krav för att få lösa träningskort, att man anmäler sig som träningsledare eller medhjälpare vid minst en träning?
Det ligger nog djupare än ekonomisk ersättning. Fundera istället på varför så få av alla medlemmar engagerar sig i det aktiva arbetet.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |