LMS RR-Träningar 2008

Ingen träning imorgon?
 
Något måste ju göras för det ska bli mer sug efter att va träningsansvarig...

Jag har inte varit med så länge men, det verkar ju bara bli sämre och sämre... Hur är det nu, det krävs tre man där minst en måste ha utbildning?
Det kommer säkerligen bli stora problem under hela 2008 att få ihop folk.
Det var ju problem förra året men då funkade det ju bra att va två och dela på det så man kunde köra lite.

Jag kan inte förstå varför svemo hela tiden ska hitta på nya regler som försämrar träningsmöjligheterna. Självklart försättars ju säkerheten för oss om vi aldrig får köra.

Hur löser vi på lms problemet? Avlöna träningsansvariga?
 
Hur löser vi på lms problemet? Avlöna träningsansvariga?



Hur många är vi som tränar? 20-30 man som varje tisdag är med. Ibland är någon borta men oftast är vi samma gäng med några få undantag. Där har du alla träningar men det är som vanligt någon annan som ska osv. Jag orkar inte klaga längre och läger den här diskussionen där hän, synd att det inte blir någon träning bara.

björn
 
Förra tisdagen hade jag ordnat två att dela träningen med men glädjande nog dök fyra extra funktionärer också upp! :tummenupp

Det som behövs är väl att någon bestämmer sig för att ta en träning så kan man väl söka efter medhjälpare i t ex den här tråden. Hade vi inte drygt 30 stycken som gick funktionärsutbildningen som var specialinriktad för detta ändamål?
 
Jag kommer att ta någon/några träningar senare. Tyvärr är jag helt chokad med beredskap och skit på jobbet under hela april och maj, samt att jag är borta halva början av Juni.

Är det någon som kommit fram till om det gick att pynta ut någon soppaersättning för långväga träningsledare?
 
Synd bara att det inte blir någon träning imorgon :(
 
Jag har precis gått licenskurs och tänker börja träna på tisdagar. Har för tillfället annan träning inbokad varje tisdag, men när jag lyckats flytta det så tänker jag börja köra. Jag kan absolut tänka mig att hjälpa till med träningar. Har dock ingen erfarenhet av det. Vad är det som ingår i "jobbet"?

/Marcus
 
Hur många är vi som tränar? 20-30 man som varje tisdag är med. Ibland är någon borta men oftast är vi samma gäng med några få undantag. Där har du alla träningar men det är som vanligt någon annan som ska osv. Jag orkar inte klaga längre och läger den här diskussionen där hän, synd att det inte blir någon träning bara.

björn

Jo det borde ju inte va så svårt... Men bevisligen funkar det ju inte..

Det var ju vid två-tre tillfällen förra året som jag tillsammans med någon precis i sista sekunden tog träningen och delade på det för att kunna åka.
Nu i år är det ju inte så lätt att göra så när det behövs mer folk och någon måste finnas som ansvarig och den personen kan väl knappast va ute och köra?

Vi avlönar ju sjukpersonal, varför inte lägga motsvarande peng på tre flaggviftare? Eller iaf kanske 500-1000kr till den ansvarige?


Edit: Eller varför inte som ett krav för att få lösa träningskort, att man anmäler sig som träningsledare eller medhjälpare vid minst en träning?
 
Last edited:
Flaggviftare är nog inte så svårt att få fatt på då det finns en hel del som vill ha gatåkningsbiljetter från allmänheten. Det visade ju sig på förra träningen då det dök upp ett gäng som flaggade.
Men ansvariga är svårare så klart eftersom man måste gått kursen.

Men man måste väl kunna dela på det om man är två, om man nu inte kör i samma grupp förstås. En flaggar och en kör, sen byter man mellan passen. Förutsatt att bägge har licensen.

Sen kanske någon kompensation mer än en biobiljett kan skapa mer sug efter att ta ansvaret. Kan ju vara presentkort på nån hojbutik (kan man få spons från någon kanske), några gratis träningar eller rena cash?
 
Jag har precis gått licenskurs och tänker börja träna på tisdagar. Har för tillfället annan träning inbokad varje tisdag, men när jag lyckats flytta det så tänker jag börja köra. Jag kan absolut tänka mig att hjälpa till med träningar. Har dock ingen erfarenhet av det. Vad är det som ingår i "jobbet"?

Här finns en instruktion med det mesta i klartext: http://lms.46an.se/protokoll/depavard.pdf

Vi avlönar ju sjukpersonal, varför inte lägga motsvarande peng på tre flaggviftare? Eller iaf kanske 500-1000kr till den ansvarige?

Som räkneexempel kan nämnas förra tisdagen. 16 förare, 1800 kr in. Ambulansen kostade 2700 kr. Hur mycket vill du lägga på de träningsansvariga? :) Blir förstås bättre med folk på träningarna längre fram som tur är.

Edit: Eller varför inte som ett krav för att få lösa träningskort, att man anmäler sig som träningsledare eller medhjälpare vid minst en träning?

Det är rimligt. Två priser tycker jag, 350 kr som nu om man tar på sig en träning, 700 kr om man inte gör det. Som det är nu tjänar man in träningskortet på knappt två träningar utan motprestation.

Sen kanske någon kompensation mer än en biobiljett kan skapa mer sug efter att ta ansvaret. Kan ju vara presentkort på nån hojbutik (kan man få spons från någon kanske), några gratis träningar eller rena cash?

I min iver att ni sex övriga skulle få ersättning glömde jag att ta ut något själv när jag tänker efter. :D
 
Last edited:
Som räkneexempel kan nämnas förra tisdagen. 16 förare, 1800 kr in. Ambulansen kostade 2700 kr. Hur mycket vill du lägga på de träningsansvariga? :) Blir förstås bättre med folk på träningarna längre fram som tur är.

Kanske svårt att få det att gå ihop ekonomiskt... Men jag personligen skulle inte ha några större problem att betala en slant extra för att va garanterad träning varje tisdag...

Det finns ju inget som är dyrare än att inte få träna alls..Har man lagt massor med tid och pengar på en stackars hoj så är det ju riktigt bortkastat om man inte får åka på den.

Det är rimligt. Två priser tycker jag, 350 kr som nu om man tar på sig en träning, 700 kr om man inte gör det. Som det är nu tjänar man in träningskortet på knappt två träningar utan motprestation.

Kanske är ett bättre förslag...




Hur ser det ut inför nästa år? Måste den ansvarige va tävlingsledare då? Någon som fått bra svar från svemo om varför dom beslutade om det här med utbildad personal till träningar...
 
Sen kanske någon kompensation mer än en biobiljett kan skapa mer sug efter att ta ansvaret. Kan ju vara presentkort på nån hojbutik (kan man få spons från någon kanske), några gratis träningar eller rena cash?

Det skulle nog inte va några problem att rodda ihop nåt sånt, frågan är bara vem som har tid att göra det.
av runt 320medlemmar i LMS RR så finns det ju gott folk, så det är bara att ta tag och göra, de som redan gör saker hinner inte med.

//håkan
 
Hur ser det ut inför nästa år? Måste den ansvarige va tävlingsledare då?

Ja, vi har dispens i år att det räcker med funktionärsutbildning. Svemo kommer att ordna TL-kurser. Gissningsvis kommer långt färre än 30 att gå dem, tänker på hur många som gick kurserna nu i vår. Så nästa år kan bli tufft men vi tar ett år i taget.
 
Jag har precis gått licenskurs och tänker börja träna på tisdagar. Har för tillfället annan träning inbokad varje tisdag, men när jag lyckats flytta det så tänker jag börja köra. Jag kan absolut tänka mig att hjälpa till med träningar. Har dock ingen erfarenhet av det. Vad är det som ingår i "jobbet"?

/Marcus

Tjenare Marcus, det står här
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=85

vad som behöver göras, en depåvärdsinstruktion finns det där också.
Dock behöver man från och med i år ha gått en utbildning först, RR licenskursen räcker inte till tyvärr för detta.

Mvh Håkan
 
Det skulle nog inte va några problem att rodda ihop nåt sånt, frågan är bara vem som har tid att göra det.
av runt 320medlemmar i LMS RR så finns det ju gott folk, så det är bara att ta tag och göra, de som redan gör saker hinner inte med.

//håkan

Jag han höra runt lite. Jag har ju inget mandat att göra nåt i klubben men jag vidarebefodrar de förslag som kan dyka upp så får ni ta något beslut sen om det är nåt att ha.
 
Jag han höra runt lite. Jag har ju inget mandat att göra nåt i klubben men jag vidarebefodrar de förslag som kan dyka upp så får ni ta något beslut sen om det är nåt att ha.

mandat & mandat, det är väl bara o göra? :D ingen kommer att bli sur för att du tar initiativ

//håkan
 
Tjenare Marcus, det står här
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=85

vad som behöver göras, en depåvärdsinstruktion finns det där också.
Dock behöver man från och med i år ha gått en utbildning först, RR licenskursen räcker inte till tyvärr för detta.

Mvh Håkan

Okej! Anade det, men jag kanske kan hjälpa nån som är utbildad? Typ hantlanga eller så, borsta piasava eller veva flagga. Jag tänkte dyka upp och kolla nån träning, har inte riktigt löst transport för bågen än, kan höra mig för lite då också.
 
Jo det borde ju inte va så svårt... Men bevisligen funkar det ju inte..

Vi avlönar ju sjukpersonal, varför inte lägga motsvarande peng på tre flaggviftare? Eller iaf kanske 500-1000kr till den ansvarige?


Edit: Eller varför inte som ett krav för att få lösa träningskort, att man anmäler sig som träningsledare eller medhjälpare vid minst en träning?

Det ligger nog djupare än ekonomisk ersättning. Fundera istället på varför så få av alla medlemmar engagerar sig i det aktiva arbetet.

Jag själv har i stora drag lagt ner att engagera mig. Lägger mitt krut på att fotografera istället. Motivationen tryter när man inte har egen körning som motivering för att stå runt banan. Frågar mig även varför ska jag engagera mig när ingen verkar bry sig om jag gör det eller inte. Min enda koppling till rr är och har varit fotografering samt att jag älskar se bra körning på hoj.

Ekomisk sett kvittar mig en sån ersättning. Marginalskatten snor ändå en rejäl del av den. Då får jag hellre gatåkningar, specialpass med privatlektioner i körning av nån rr-åkare, övningspass i hojhantering osv..
 
Det ligger nog djupare än ekonomisk ersättning. Fundera istället på varför så få av alla medlemmar engagerar sig i det aktiva arbetet.

Ideellt arbete ligger inte i tiden, dom flesta verkar tro att "någon annan" tar tag i det.

Till sist så tröttnar "någon annan" och då blir det ingen körning alls.
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top