LMS RR-Träningar 2009

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
varmt o gött ute (17 grader i skuggan), solen kommer igenom då o då, ikväll ska det köras!

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Det märks att det åter igen drar ihop sig till den tuffaste och mest prestigefyllda tävlingen inom RR:ns historia, KM på Sviestad...evig ära och berömmelse till alla deltagare oavsett placering och varvtid.... :)

Många optimister idag tack vare solsken och så gott som vindstilla. Massor påbromsningar efter långa rakan och start/mål-rakan. Ett par gräskontrollanter(inkl mig själv) i torparn som höll sig på hjulen och så stackars Lena som krascha i esset. Hur gick det med knät Lena? Ryktet sa och i knät....

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Var det någon som fotade på kvällens träning????

lena p

Fortare ska det gå!
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Honda cbr600rr -07
Det märks att det åter igen drar ihop sig till den tuffaste och mest prestigefyllda tävlingen inom RR:ns historia, KM på Sviestad...evig ära och berömmelse till alla deltagare oavsett placering och varvtid.... :)

Många optimister idag tack vare solsken och så gott som vindstilla. Massor påbromsningar efter långa rakan och start/mål-rakan. Ett par gräskontrollanter(inkl mig själv) i torparn som höll sig på hjulen och så stackars Lena som krascha i esset. Hur gick det med knät Lena? Ryktet sa och i knät....

Tack för omtanken! Det är faktiskt bara ett smärre blåmärke som nog kommer att göra ganska ont imorgon. Desto roligare var att jag låg stabilt på 1.08 (gamla pers) och dippade några 1.07 under sista passet! Efter ett ordentligt släpp ut ur högern i esset (ja, det var nog vid knycken) var jag glad att jag satt på hojen. Staketet närmade sig dock och tanken på att det kan göra lite ont att lägga omkull hojen. Tur att allt gick bra!

Vi ses på tisdag för då blir det rejs!

/lena

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Tack för omtanken! Det är faktiskt bara ett smärre blåmärke som nog kommer att göra ganska ont imorgon. Desto roligare var att jag låg stabilt på 1.08 (gamla pers) och dippade några 1.07 under sista passet! Efter ett ordentligt släpp ut ur högern i esset (ja, det var nog vid knycken) var jag glad att jag satt på hojen. Staketet närmade sig dock och tanken på att det kan göra lite ont att lägga omkull hojen. Tur att allt gick bra!

Vi ses på tisdag för då blir det rejs!

/lena

Härligt (med tiderna)
Hoppas du slipper vara allt för öm imorgon. :)

För den nyfikna har jag skrivit några rader i något som ska likna en träningsrapport, har skrivit lite annat på papper här hemma som ska läggas i säkert förvar. Andreas (förhoppningsvis båda) ska få en ordentlig match nästa tisdag :yoparty

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Det var på R1:an. Men det såg faktiskt ut som om han kunnat köra ännu fortare......

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tror nya R1:an kan passa bra på Sviestad, på de banor som kräver mer kraft verkar den inte komma till sin rätt riktigt.

Kan man spela på SM på någon vadslagningssajt?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tror nya R1:an kan passa bra på Sviestad, på de banor som kräver mer kraft verkar den inte komma till sin rätt riktigt.

Kan man spela på SM på någon vadslagningssajt?

Sviestad och anderstorp är väl våra mesta effektbanor vi har här hemma?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det var en R1 som vann båda rejsen i Anderstorp så vilka banor syftar du på?
Chrille kör väl den "gamla" R1:an?

Vet att Fredde vann ena racet men på Mantorp där de snabbaste var med såg det inte ut som att R1:an hängde med riktigt (tänker på Hansson och Lindström).

Trodde behovet av effekt hade avtagit på Sviestad efter att den nya chikanen byggdes.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati