LMS RR-Träningar 2009

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
du är visst inte heller bitter:D
kolla hur långt elen till däckvärmarna räcker...och varmkör där ist...
och hyr ut dit 100-400 till mig på falken i helgen:tummenupp
Nej, jag är inte biiiiiiter :mad:

Förhoppningsvis blir jag "av" med mitt 100-400 i Örebro på torsdag :)
Klart som fan de varmkör hos någon annan. 50% av charmen som du säkert förstår. :hihi
Man kanske skulle rulla bort till "deras" box nästa gång och ställa sig och varmköra hojen med avgasrören riktade inåt boxen, borde ju inte röra dem ryggen :D

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Andreas (#31). Styret gick av för honom när han bromsade mot bergskurvan, då blir livet lite svårt. Men vi kom fram till att det måste blivit en spricka i staget när den trilla på min hoj.

Det där tänker jag på varje gång nån lovordar hur bra det är att sätta spännbanden i styret när man lastar hojen på släp eller i buss....

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Det där tänker jag på varje gång nån lovordar hur bra det är att sätta spännbanden i styret när man lastar hojen på släp eller i buss....

Japp, så var det. Jag skulle bromsa inför bergskurvan när mitt högra clip-on sa plopp! :brinnerup

Jag har inte helt klart för mig vad som hände sen, om jag ramlade av eller om hojen gick omkull direkt. Hur som gled både jag och min trotjänare en bit på asfalten för att sedan stanna upp det underbart mjuka lecahavet. Jag klarade mig bra, och hojen behöver en ny framkåpa samt clip-on:s.

Det kan ha varit så att det hade blivit en liten spricka i mitt clip-on när vårt tält rev ner min hoj i depån på Anderstorp. Jag kollade snabbt igenom hojen och den verkade ok.. jag körde två race och ett och ett halvt träningspass, sen gav alltså höger clip-on upp. Lite snopen blev jag, men samtidigt väldig glad över att det inte hände med folk omkring mig eller på GotlandRing med kalksten i avåkningszonerna.

Ett tips till KM 600-klassen, håll rejält avstånd till mig, försök inte köra om eller nåt annat dumt! :tungan

Nya delar beställda, soon back on track!

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Ett tips till KM 600-klassen, håll rejält avstånd till mig, försök inte köra om eller nåt annat dumt! :tungan

Ska ta det lugnt när jag varvar dig då :hihi

Det är manligt att åka av där. :gnissla

Det gjorde jag på torsdagsträningen :yoparty (dock efter bromsningen och på gas ut men ändå)

Hur gick det för dig där?

Ooooh kitdelar! :hoppa

Skönt att det gick bra. :tummenupp

Du vet vi bygger bättre hojen genom att vurpa och se vad som inte höll måttet :D

Last edited:

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
KM-hets!!!

Du vet vi bygger hojen bättre genom att vurpa och se vad som inte höll måttet :D

Japp!
Dock kommer jag köra ifrån dig ännu mer nu när jag får kit-delar. :banana
Dessutom har jag idag varit på posten och hämtat ett annat lagom stort paket som snart sitter installerat på hojen. Se upp Hampus! :arsele

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös

Ja visst är det ett bra sätt att förvissa sig om att styret är helt!!
Håller det inte för att hålla cykeln upprätt i bussen så ska man nog inte köra med det heller.

/HW
(jag förstår exakt vad du menar men tycker inte likadant!:va)

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Shit nu smittar öket också. Det blir karantän i containern resten av säsongen för att inte "ful-sjukan" ska sprida sig som en löpeld i depån.

björn

Ja, det är inte alls bra. Nu är det viktigt att vi kommer åt den faktiska källan. Till att börja med, är det någon som vet vem som har lärt Hampus att fulmeka så hejdlöst?

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Ja, det är inte alls bra. Nu är det viktigt att vi kommer åt den faktiska källan. Till att börja med, är det någon som vet vem som har lärt Hampus att fulmeka så hejdlöst?

:D:D
Det är ialla fall roligt att någon plockat upp facklan som "Beste FulMäck" man saknade ju nästan virrevarvet.
//
B

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10

Jag skulle tro att det är Björn.e men vi vet inte säkert före Hampus hoj försöker ta självmord genom att självantända. :näsblod

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Nej, jag är inte biiiiiiter :mad:

Förhoppningsvis blir jag "av" med mitt 100-400 i Örebro på torsdag :)
Man kanske skulle rulla bort till "deras" box nästa gång och ställa sig och varmköra hojen med avgasrören riktade inåt boxen, borde ju inte röra dem ryggen :D

hur gör du då med el till däckvärmarna???

offtopic
8500 var rätt kurs....
till topic igen..

lång skarvsladd lr bensindrivätelverk:tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
hur gör du då med el till däckvärmarna???
offtopic
8500 var rätt kurs....
till topic igen..
lång skarvsladd lr bensindrivätelverk:tummenupp
Jag skulle ha tagit mer så här i efterhand, men men...

Däckvärmare?
Jag kommer självklart att varmköra 08:00, typ 4 timmar före kvalet :tungan

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Japp!
Dock kommer jag köra ifrån dig ännu mer nu när jag får kit-delar. :banana
Dessutom har jag idag varit på posten och hämtat ett annat lagom stort paket som snart sitter installerat på hojen. Se upp Hampus! :arsele

Jag har precis surfat runt på biltema och valt ut delar till att bygga raceväxling :yoparty

Tror det sitter djup rotat min farsa tyckte jag kunde sätta något bakom kolvarna så de inte åker bak när det wobblar men det tyckte tom jag var en ganska dum ide :gnissla

Last edited:

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Gotland

Lånar LMS-tråden då jag inte har några andra vänner.
Mina Homies ska till Gotland Ring 5-7 juni. Jag har trots idoget scannade av SH ej fått tag i en biljett till den helgen.
Jag undrar, då jag är socialt inkompetent,rädd och otrygg om det är nån av er som ska dit helgen innan som kan ta hand om mig på Gotland:krama om jag skulle lyckas få tag i en biljett dit.
Hälsningar
Olle

lena p

Fortare ska det gå!
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Honda cbr600rr -07
Lånar LMS-tråden då jag inte har några andra vänner.
Mina Homies ska till Gotland Ring 5-7 juni. Jag har trots idoget scannade av SH ej fått tag i en biljett till den helgen.
Jag undrar, då jag är socialt inkompetent,rädd och otrygg om det är nån av er som ska dit helgen innan som kan ta hand om mig på Gotland:krama om jag skulle lyckas få tag i en biljett dit.
Hälsningar
Olle

Hej Olle!

Hela team r6 ska dit båda helgerna så du är varmt välkommen att rejsa med oss! Lova bara att hålla igen lite på gasen på KM :krama

/lena

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Tyvärr så har vi ingen cafepersonal till träningen ikväll, så medtag matsäck.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati