LMS RR-Träningar 2010

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag har tagit träningen i morn men kräver en flaggvakt till och någon som kan hjälpa till att fixa banan när jag håller förarmöte och tar betalt. Hör av er så fort som möjligt om ni kan hjälpa till med något! :)

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag har tagit träningen i morn men kräver en flaggvakt till och någon som kan hjälpa till att fixa banan när jag håller förarmöte och tar betalt. Hör av er så fort som möjligt om ni kan hjälpa till med något! :)

Ja kommer nog va där skapligt så ja kan ta ett varv runt banan och fixa med däck o koner.

Lyckades Kobbe knäppa några bilder på mig och min sunkiga hoj igår?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös

Pälle skulle inte köra om det blir regn men komma ut ändå isf så han flaggar säkert gärna :) Själv ska jag försöka hinna ut till 17.00 :gnissla

TÄBY??
Återigen ingen som kör förbi Täby imorn? Har lite grejs där som jag vill ha ner hit inget som tar nån plats direkt. Skicka gärna ett PM :)

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana

Jag ska försöka sluta tidigare, och hjälpa till. (med körningen)
Har bytt däck till Pirelli Supercorsa SP, så nu Jens kommer jag vara pålitlig samt förutsägbar = tråkig. Dags för din första 59:a i år, nej glömde bort att du sitter på en loserbike.......... Harebra alla där ute mvh KjellB.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja kommer nog va där skapligt så ja kan ta ett varv runt banan och fixa med däck o koner.

Lyckades Kobbe knäppa några bilder på mig och min sunkiga hoj igår?

Jag har rörligt fotomaterial av dig, men du blir fetstekt :krama,

Youtube kraschade igår när jag skulle tanka upp skiten. 1,33Gb var filen :näsblod

Kjell: Idag är det arbete och ingen lek... Tyvärr!

Ha´t kul!

/ Jens

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Vilket jävla Mongo-Väder eller så är det Islands fel :va

Nyss kom det snöflingor dalande i Mantorp, +6 grader ute, eller så var det aska från Asfalltjallfjökulla eller vad nu vulkan-skiten hette.

/Nitrous

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Kan någon RR förare här bara hjälpa mig med kedja.
Jag ska köpa en 520 kedja. O undrar vilket märke, och om jag ska köpa me´lr utan O-ring?
Sen så står det ofta vilken modell kedjan passar till. Är det enbart längden då lr? För den kan man väll kapa me vinkelkapen?

Tommy

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kan någon RR förare här bara hjälpa mig med kedja.
Jag ska köpa en 520 kedja. O undrar vilket märke, och om jag ska köpa me´lr utan O-ring?
Sen så står det ofta vilken modell kedjan passar till. Är det enbart längden då lr? För den kan man väll kapa me vinkelkapen?

Tommy
Märkesguiderna brukar innehålla längd ja, och om det ska vara en 520, 525 eller 530-kedja. Men många racemoppar är ju drevade, så det stämmer iaf inte, lite beroende på hur man har drevat iofs, och om kortare hjulbas är ett problem eller inte. Vinkelslipen är din vän :)

Själv kommer jag kränga på Biltema nästa gång, det verkar vara bästa dealen just nu, iaf på min gamla R6'a :)

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Märkesguiderna brukar innehålla längd ja, och om det ska vara en 520, 525 eller 530-kedja. Men många racemoppar är ju drevade, så det stämmer iaf inte, lite beroende på hur man har drevat iofs, och om kortare hjulbas är ett problem eller inte. Vinkelslipen är din vän :)

Själv kommer jag kränga på Biltema nästa gång, det verkar vara bästa dealen just nu, iaf på min gamla R6'a :)

Din hoj gillar inte biltemas kedjor. :fakta

Lägg några spänn extra, det räknar du hem fort. :mattias

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös

Jag körde av 5-7st (tappade räkningen) biltema kedjor men just den hojen förra året. Dock inte kedjans fel alla gånger, om ens någon.
Lärdomar
1. INTE KLIPSLÅS!!! (MYCKET VIKTIGT!!)
2. INTE PÅVERKA HÅLLFEN I KEDJAN NEGATIVT (Tänkte inte säga mer om detta)

Tappade ett antal där det var ju klipset som gick åt skogen NITA!!!!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Din hoj gillar inte biltemas kedjor. :fakta

Lägg några spänn extra, det räknar du hem fort. :mattias
Underligt, jag tyckte att det skulle vara alldeles ypperligt med en Biltema-kedja, det är ju trots allt en 9 år gammal 600'a :)

Jag körde av 5-7st (tappade räkningen) biltema kedjor men just den hojen förra året. Dock inte kedjans fel alla gånger, om ens någon.
Lärdomar
1. INTE KLIPSLÅS!!! (MYCKET VIKTIGT!!)
2. INTE PÅVERKA HÅLLFEN I KEDJAN NEGATIVT (Tänkte inte säga mer om detta)

Tappade ett antal där det var ju klipset som gick åt skogen NITA!!!!
Jo, självklart tänkte jag nita den, det finns det inga alternativ till! :fakta Var det alltid låsen som klev av för dig?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Som tur var fick du ju köpa en riktig kedja när du som mest behövde en. :)

Ja du gick förbi vid absolut bästa tidpunkt :)

Underligt, jag tyckte att det skulle vara alldeles ypperligt med en Biltema-kedja, det är ju trots allt en 9 år gammal 600'a :)

Jo, självklart tänkte jag nita den, det finns det inga alternativ till! :fakta Var det alltid låsen som klev av för dig?

Engång vet jag att det inte var låset men den gången pratar vi inte om :brinnerup (var mitt fel iaf) sen tror jag faktiskt det var låsen de övriga gångerna kan ha varit en gång till som det faktiskt var kedjan men är lite osäker på det. Så om du nitar så borde biltema funka. Dock kommer jag inte att köra dem på kawan, även om jag inte tror att det är nåt fel på dem kommer jag känna mig det lilla extra metalt säker med annan kedja. Allt handlar om att få lura i skallen att det vi gör är roligt och helt säkert :näsblod

Regna? HAGEL & SNÖ var det ju! :mad:

Åja, igår var det väl allt regn? Dock såg jag lite snö nu på morgonen.

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10

Du kan PMa bilmodell och reggnummer på din bil till mig ifall du köper Biltema kedja, Hampus vet varför detta behövs. :)

Jag säger inget mer men ställ inte bilen obevakad på Sviestad om du kör av kedjan där!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM