LMS RR-Träningar 2010

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Rätt ska vara rätt, mindre spekulation nog.

Punkt 2.1.8 från http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_217/ImageVaultHandler.aspx

"
Förare med Elitlicens som under tre på varandra följande kalenderår inte innehaft helårslicens, erhåller automatiskt Junior- eller Seniorlicens, beroende på ålder. Efter särskild ansökan kan dock dispens för Elitlicens beviljas. Förare som under fem på varandra följande kalenderår inte innehaft helårslicens är inte berättigad till förarlicens. Ny licenskurs måste genomföras.
"

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Tänk på att på Sviestad har vi ingen gatgrupp på träningarna utan då är det trafikövningarna på torsdagar som gäller. :)

Men ställ gärna upp som funkis på en tisdag så åker du gratis på en torsdag.[/QUOTE]

Det tål att tänkas på... :tummenupp

Vad går trafikövningarna mera ut på i detalj.... hmm kanske står på LMMs hemsida btw.... tips/råd?

hade gott....:)

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös

Min gamla hoj (numera Hoztic's) var med en massa men inga på min nya med med :( Jaja kanske kommer nästa gång annars verka du ha hittat en bra plats att fota från :tummenupp

Det är bara foton från grupp 2 va? Inga foton från grupp 1? Rättare sagt på en Kawa, måste vara lätt att få fokus på den långsamme sa Tocar...

/ Jens

Där har vi det kawor är för kvicka :yoparty

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Min gamla hoj (numera Hoztic's) var med en massa men inga på min nya med med :( Jaja kanske kommer nästa gång annars verka du ha hittat en bra plats att fota från :tummenupp

Där har vi det kawor är för kvicka :yoparty

Nejnej, Kaworna är helt värdelösa.

Läs Tocar´s tråd "provocerande" så får du se!

/ Jens

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Tänkte slänga in en fråga här i hopp om att någon som vet kan svara.

Om man skall köra B-rejset, räcker det då med baslicens eller måste seniorlicens lösas?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tänkte slänga in en fråga här i hopp om att någon som vet kan svara.

Om man skall köra B-rejset, räcker det då med baslicens eller måste seniorlicens lösas?

Troligen måste du lösa en engångslicens för det går du göra EN gång per är om jag inte läst fel, eller?
Baslicens får man köra enklare tävlingar med, såsom klubbmästerskap.

/Nitrous

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Troligen måste du lösa en engångslicens för det går du göra EN gång per är om jag inte läst fel, eller?
Baslicens får man köra enklare tävlingar med, såsom klubbmästerskap.

/Nitrous

min fråga är då snarare om B-rejs räknas som enklare tävling vilket baslicensen räcker till.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
min fråga är då snarare om B-rejs räknas som enklare tävling vilket baslicensen räcker till.

Jag tror inte det, därav mitt svar. Eftersom det är en tävling öppen för alla med seniorlicens och där man kan tjäna in uppklassningspoäng så har jag svårt och tro att man klassar det som enklare tävling.
Enda anledning till "b-rejset" är ju för att dom klasserna inte får plats när SM körs, depån är för liten.
Men förhoppningsvis kan någon från tävlingskommittén alex eller så svara med 100% säkerhet.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag tror inte det, därav mitt svar. Eftersom det är en tävling öppen för alla med seniorlicens och där man kan tjäna in uppklassningspoäng så har jag svårt och tro att man klassar det som enklare tävling.
Enda anledning till "b-rejset" är ju för att dom klasserna inte får plats när SM körs, depån är för liten.
Men förhoppningsvis kan någon från tävlingskommittén alex eller så svara med 100% säkerhet.

Sluta tro, du har så rätt så!

Har man bara baslicens måste man lösa engångslicens = 2x400kr (tror jag det är för engångslicens) 2 st eftersom det är två tävlingar.

Rookieracet är inte enklare tävling, det är bara KM som är.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale

Har man bara baslicens måste man lösa engångslicens = 2x400kr (tror jag det är för engångslicens) 2 st eftersom det är två tävlingar.

Viftar med pekfingret, jag hade rätt , woohoo.. det har jag aldrig annars.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös

Nu ska jag tro, men gick det inte med bara en engångs ifjor fast det var två tvälingar iom att det var samma tävlingshelg? Nu löset jag inte ut nån eller var där när nån gjorde det så som sagt jag tror :)

Någon från Täby eller som har vägarna förbi där som ska ner hit och träna/fota/snacka skit på Tisdag?

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu ska jag tro, men gick det inte med bara en engångs ifjor fast det var två tvälingar iom att det var samma tävlingshelg? Nu löset jag inte ut nån eller var där när nån gjorde det så som sagt jag tror :)

Vi diskuterade det men jag är ganska säker på att man var tvungen att lösa två licenser. Ni som faktiskt gjorde det borde veta mer än vi som bara pratade om det... ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vi diskuterade det men jag är ganska säker på att man var tvungen att lösa två licenser. Ni som faktiskt gjorde det borde veta mer än vi som bara pratade om det... ;)
Jag har för mig att jag endast löste en licens för hela helgen men minnet är kortare än bra...

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM