LMS RR-Träningar 2010

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Instämmer med föregående talare, tack alla som gjorde detta möjligt. Log när ni gav Hampus applåder när han klarat första varvet ( det blev ju bara 300m i Lördags som instruktör...). Ja jävlars vad kul det är att åka hoj.
Harebra alla därute, även Jens på sin kassa Kawa:tummenupp KjellB

Pelle tipsade om vart banan tog vägen och den fanns faktiskt där. :)

[YOUTUBE-ID]hTltRm4423E[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Pelle tipsade om vart banan tog vägen och den fanns faktiskt där. :)
Du kunde fått låna min karta annars, det blev ändå bara så jobbigt att sitta med tummen i den samtidigt som man skulle gasa, bromsa, växla å ha sig :gnissla

Jag kan tipsa om Biltemas pakettejp istället för silvertejp, den är genomskinlig och fin, perfekt till kåpglas ;)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vilken kväll det blev! Eftersom inte Tocar dök upp fick jag och Otto köra ikapp istället. Det gjorde vi väl!

1,00,6 på sista passet när jag jagade ottoman måste betecknas som en respektabel tid på gamla däck och med milt ringrostig förare.

Wehaa!

/ Jens

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Vilken kväll det blev! Eftersom inte Tocar dök upp fick jag och Otto köra ikapp istället. Det gjorde vi väl!

1,00,6 på sista passet när jag jagade ottoman måste betecknas som en respektabel tid på gamla däck och med milt ringrostig förare.

Wehaa!

/ Jens

Ja och det betyder ju att du åkte snabbare än mig! Dags att klassa upp sig kanske?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Jag vill nog påstå att det är ett steg i rätt riktning att han faktiskt beställt ett kåpglas redan. Jag minns när vi tejpade ihop tre delar förra året och det var bra nog... ;)

Böjde ut bromsgreppet i lördags fast jag når det och det funkar. Men vet du vad... Hampus beställde precis dubbla set koppling + broms grepp från England. This is serious shit :tummenupp

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Böjde ut bromsgreppet i lördags fast jag når det och det funkar. Men vet du vad... Hampus beställde precis dubbla set koppling + broms grepp från England. This is serious shit :tummenupp

Slog du något rätt när du tippa i lördags? :tungan

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Har det blivit något bestämt om man får träna på pappret eller om måste lösa en baslicens som minimum?

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser

Bra att du beställt Hampus! Jag ska också skaffa extra av lite allt möjligt.

Däremot vet jag inte om det är så bra att använda ett bromsgrepp som böjts två gånger. Hoppas du får dem innan tisdag, annars skulle jag rekommendera ett löppass istället för RR. Sen är det ju så du inte får träna mer än mig heller.. :mad: (jag missar nog nästa)

Nice film!
btw, var är filmerna från när jag seglade förbi dig gång på gång, dom vill jag ju ha innan dom raderas..:D

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Bra att du beställt Hampus! Jag ska också skaffa extra av lite allt möjligt.

Däremot vet jag inte om det är så bra att använda ett bromsgrepp som böjts två gånger. Hoppas du får dem innan tisdag, annars skulle jag rekommendera ett löppass istället för RR. Sen är det ju så du inte får träna mer än mig heller.. :mad: (jag missar nog nästa)

Nice film!
btw, var är filmerna från när jag seglade förbi dig gång på gång, dom vill jag ju ha innan dom raderas..:D

Det har ju bara böjts en gång, utåt. Sen vet jag inte vad du snackar om med "seglade förbi", det har aldrig hänt väl. Filmade bara sista passet och kan inte se skymten av dig i videon :D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM