LMS RR-Träningar 2011

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Äh, ni är väl inte fullärda i regnkörning? ;)

Jag blev lite inspirerad efter moto2-racet i regn.

Av rena principskäl så packa jag inte med några regndäck! Är det regn, dugg eller bara molningt? YR säger ju att det ska sluta snart så borde väl hinna torka upp tills ikväll?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Av rena principskäl så packa jag inte med några regndäck! Är det regn, dugg eller bara molningt? YR säger ju att det ska sluta snart så borde väl hinna torka upp tills ikväll?

Du har ju fattat det här helt fel. Vill man åka i torrt tar man självklart med sig regndäck, tält, paraply, regnställ, etc, etc. Då blir det garanterat sol! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du har ju fattat det här helt fel. Vill man åka i torrt tar man självklart med sig regndäck, tält, paraply, regnställ, etc, etc. Då blir det garanterat sol! :tummenupp
Så är det. Man tar alltid med sig alla saker för då vet man att man inte står där som ett fån oavsett vad som sker.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Man kan faktiskt titta på också om det regnar, det har jag gjort en gång och det kändes jättebra när skamkärran kom in med en kraschad hoj :)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Man kan faktiskt titta på också om det regnar, det har jag gjort en gång och det kändes jättebra när skamkärran kom in med en kraschad hoj :)
Så med "Män kör fort i regn" menar du inte dig själv alltså? :näsblod

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Jag åkte bara tre varv o det var de mest kantiga o dåliga varven jag kört, sedan jag tog licensen. Så jag vaskade hojen i esset. Känns smått onödigt såhär efteråt..

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag åkte bara tre varv o det var de mest kantiga o dåliga varven jag kört, sedan jag tog licensen. Så jag vaskade hojen i esset. Känns smått onödigt såhär efteråt..

Det va jättelånga skrapspår efter dig i esset och kanske ett svart plast/gummilock i gräskanten. Hoppas allt gick bra med dig! :)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Han körde väl 57:eek:r till slut om jag fattade rätt. :)

Jaa.. några HÖGA 57'or blev det redan på andra passet faktiskt.... 57.7 som bäst. Är ju liten putsning av mitt pers, men fortfarande alldeles för långsamt. Men det kändes bra ändå med tanke på att man inte suttit på hojen sedan Anderstorp (fått tillökning och jobbat som en galning på huset) och inte varit på Sviestad sedan SM'et förra året. Men jag tillskriver det nya personbästat den nya asfalten. Som att köra på ett dansgolv nu för tiden... :tummenupp

Dom som körde snabbt verkade ha problem med däckslitaget på den nya asfalten, men det var inget jag märkte av i mitt tempo...

Jag tror att ALLA kommer sätta nya pers i helgen! :tummenupp

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag tror faktiskt inte att dom 57'orna är nåt snabbare än dom låga 58'or man åkte förra året om du förstår hur jag menar... :rolleyes:

Alla kommer åka onödigt fort i helgen på nya asfalten.. :)

Jag körde ju 58.0 på racet i Rookie för 2 år sedan :gnissla
Förra året körde jag bara kvalen och kraschade i sista. Tog mig aldrig under 59,4. :huvet
Nu har jag inte kört där någonting sedan dess...
Hoppas det går bättre iår ivgf :brinnerup

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tror faktiskt inte att dom 57'orna är nåt snabbare än dom låga 58'or man åkte förra året om du förstår hur jag menar... :rolleyes:
Jo, jag förstår och får väl ta rygg på dig på fredag för att se hur man kör en 57:a :)

@Otto: Är det en ny lagning i crossböjen eller är det samma som fanns där redan i våras?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati