LMS RR-Träningar 2011

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag körde ju 58.0 på racet i Rookie för 2 år sedan :gnissla
Förra året körde jag bara kvalen och kraschade i sista. Tog mig aldrig under 59,4. :huvet
Nu har jag inte kört där någonting sedan dess...
Hoppas det går bättre iår ivgf :brinnerup

I år kör du 56'or... :tummenupp

Jo, jag förstår och får väl ta rygg på dig på fredag för att se hur man kör en 57:a :)

Fortare än så måste vi väl köra Perra! ;)

@Otto: Är det en ny lagning i crossböjen eller är det samma som fanns där redan i våras?

Ja, ny för i år i alla fall... Ett platåhopp på innern som man gör bäst i att åka utanför... :D

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jo, jag förstår och får väl ta rygg på dig på fredag för att se hur man kör en 57:a :)

@Otto: Är det en ny lagning i crossböjen eller är det samma som fanns där redan i våras?

Ny misslyckad lagning.... Gjordes samtidigt som lagningen i torparn förra veckan men blev sämre än innan...

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag är nöjd om jag kommer ner på hög 57a.
Förra året gick det som sagt betydligt långsammare!
Det ser ut att tok regna på fre träningen också... :(
I år kör du 56'or... :tummenupp

Fortare än så måste vi väl köra Perra! ;)

Ja, ny för i år i alla fall... Ett platåhopp på innern som man gör bäst i att åka utanför... :D

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Riktigt fin kväll var det!!! En långväga ELITförare kände sig verkligen väl mottagen; extrastark el, 250volt, var framdragen och hela whoswho i racingsverige stod uppstramade i givakt bara för att en västkustbo kom på besök. Det uppskattas!:)

Allt var kalas. Till och med den intressanta lagningen i crossböjen var toppen; den gjorde att tillochmed ett lusigt "hurfanvardetnuvarvetgick"-tempo riktigt intressant. Fjädringen bottnade och pungkulorna sved efter varje försök att ta inner i crossböjen.

Det enda jag kan anmärka på var låsen till de nyinredda toaletterna; när man lägger på haspen för att låsa, uppskattar jag att det finns ett anhåll att lägga haspen emot. Som det är nu får man liksom måtta in den, den hänger liksom "i luften", så när man sitter och bajsar är man lite fundersam på om den hänger kvar om en annan skitnödig kommer och rycker....

Annars, KALAS!:tummenupp

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Riktigt fin kväll var det!!! En långväga ELITförare kände sig verkligen väl mottagen; extrastark el, 250volt, var framdragen och hela whoswho i racingsverige stod uppstramade i givakt bara för att en västkustbo kom på besök. Det uppskattas!:)

Allt var kalas. Till och med den intressanta lagningen i crossböjen var toppen; den gjorde att tillochmed ett lusigt "hurfanvardetnuvarvetgick"-tempo riktigt intressant. Fjädringen bottnade och pungkulorna sved efter varje försök att ta inner i crossböjen.

Det enda jag kan anmärka på var låsen till de nyinredda toaletterna; när man lägger på haspen för att låsa, uppskattar jag att det finns ett anhåll att lägga haspen emot. Som det är nu får man liksom måtta in den, den hänger liksom "i luften", så när man sitter och bajsar är man lite fundersam på om den hänger kvar om en annan skitnödig kommer och rycker....

Annars, KALAS!:tummenupp

Haha, skojare där.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Vad har min vän gjort nu då?

Otto slipstreamade mig på långa rakan, och något "stort och svart" flög upp från mitt bakdäck och gick rakt igenom Otto's kåpglas och träffade honom mitt i visiret... PANG!!!

Citerar Samuel L Jackson: "Ooh! I'm sorry! Did I break your concentration?" :D

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Citerar Samuel L Jackson: "Ooh! I'm sorry! Did I break your concentration?" :D

Svaret på den frågan är ja! Ritade ett två meter långt svart spår med framhjulet ner i nya... Vet inte riktigt hur jag gjorde för att reda ut det men helt klart är i alla fall att det var Mackes fel att det hände!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Tänkte informera om att i morgon är träningen tillägnad helgens hjältar, funkisarna!

Både racehojar och gathojar är välkomna!

Jag skulle behöva minst en tjej/kille till, finns det någon frivillig gärna elitförare som känner sig manad att ställa upp och ge något tillbaka till dom stackarna som stod ute och frös hela söndagen?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Phett kass & behöva jobba när bussen är lastad & klar, missar Mantorp imorgon också :gråta

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nu när jag kört med de stora pojkarna kommer jag bara att träna om det garanterat inte finns några långsamma Rookie-förare på banan. Kräver en elitgrupp, NUUUU!

(Vi betalar gärna lite mer bara för att vi kan.)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Tänkte informera om att i morgon är träningen tillägnad helgens hjältar, funkisarna!

Både racehojar och gathojar är välkomna!

Jag skulle behöva minst en tjej/kille till, finns det någon frivillig gärna elitförare som känner sig manad att ställa upp och ge något tillbaka till dom stackarna som stod ute och frös hela söndagen?

En till funkis fixad. Gatgruppen kör först idag eftersom de inte behöver däcksvärmare och sånt! :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati