LMS RR-Träningar 2011

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Felsökning racebuss...!

Finns det någon från Linköpingstrakten som har en VW transporter T4 med 2,5 bensinmotor? Jag skulle behöva låna några givare för lite billig felsökning!
Dyrt att byta prylar på chans, alternativt om någon vet hur man läser ut felkoder på en gammal bil -93. Det var före OBD kontaktens tid.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Finns det möjlighet att få hojen mätt enligt 2-meter-max på tisdag?
Har för mig att ni brukar ha en handhållen ljudmätare.

Behöver ju inte vara exakt 2 m bakom och 1.35 m över marken, är mest ute efter en fingervisning om vart man ligger.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Finns det någon från Linköpingstrakten som har en VW transporter T4 med 2,5 bensinmotor? Jag skulle behöva låna några givare för lite billig felsökning!
Dyrt att byta prylar på chans, alternativt om någon vet hur man läser ut felkoder på en gammal bil -93. Det var före OBD kontaktens tid.
Jag har ju en T4 med 2.0-motorn, så inte säkert att det är samma, men jag köpte en mekhandbok till den, jag kollar när jag kommer hem om det står något om felkoder i den! Jag skickar ett PM så slipper vi spamma sönder tråden :)

Jag vet att det fanns felkodsläsning på Golf II, iaf på min 90'a med RP-motor. Man fick ansluta en lampa till några kontakter vid växelspaken, sen blinkade den fram olika felkoder.

Kommer tidtagarkillen på tisdag också? Och kommer han isf ha med sig transponderfästen så att man kan köpa sig ett nytt, om ingen hittar mitt vill säga? :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Finns det möjlighet att få hojen mätt enligt 2-meter-max på tisdag?
Har för mig att ni brukar ha en handhållen ljudmätare.

Behöver ju inte vara exakt 2 m bakom och 1.35 m över marken, är mest ute efter en fingervisning om vart man ligger.

Glömde kolla om ljudmätaren är på plats, är den inte det så kan vi använda den gamla som är nästan lika exakt. Vi har nog inte folk så det räcker utan vi lånar ut ljudmätaren så får ni experimentera själva.

Göran kommer, tror han har fästen med sig! :)

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Kanon! :tummenupp Nästa gång blir det slangklämma istället för buntband runt gaffelbenet :gnissla

Hur har det där gått till egentligen. Buntbanden lär ju inte ha gått av på grund av de 119 bakhjulshästarna.. :va

Kan det vara så att det var monterat så att det slog i nåt när gaffeln komprimerades?
Är transpondern också borta?

Ge inte upp hoppet om att hitta det, jag har hittat massvis med saker som mina gamla hojar har kastat av sig, min sambo bland annat :D

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hur har det där gått till egentligen. Buntbanden lär ju inte ha gått av på grund av de 119 bakhjulshästarna.. :va

Kan det vara så att det var monterat så att det slog i nåt när gaffeln komprimerades?
Är transpondern också borta?

Ge inte upp hoppet om att hitta det, jag har hittat massvis med saker som mina gamla hojar har kastat av sig, min sambo bland annat :D
Jag tror stenhårt på den våldsamma kraften i hojen :tummenupp Fast antagligen var det mina sena inbromsningar som gjorde det, eftersom den satt på framsidan av gaffelbenet :hihi

Skämt åsido, samma typ av buntband som förra året, övre gaffelbenet, dvs oberoende av fjädring, kan inte ha tagit i något vad jag vet och jag hade tom silvertejpat under för att få optimalt fäste mot gaffelbenet :va Och nej, transpondern tog jag av i depån, batteriet var ju ändå tomt, dumt å släpa på extravikt tänkte jag :rolleyes:

Jag tog ett varv med racebussen runt banan efter träningen, men det var nog mer för samvetet, man får nog gå några varv om man ska hitta en lite svart plastbit någonstans på Sviestad :hihi Fast, kan man hitta sambosar där i sandfållorna så kanske man skulle ta något varv på tisdag :hihi

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Jag tror stenhårt på den våldsamma kraften i hojen :tummenupp Fast antagligen var det mina sena inbromsningar som gjorde det, eftersom den satt på framsidan av gaffelbenet :hihi

Skämt åsido, samma typ av buntband som förra året, övre gaffelbenet, dvs oberoende av fjädring, kan inte ha tagit i något vad jag vet och jag hade tom silvertejpat under för att få optimalt fäste mot gaffelbenet :va Och nej, transpondern tog jag av i depån, batteriet var ju ändå tomt, dumt å släpa på extravikt tänkte jag :rolleyes:

Jag tog ett varv med racebussen runt banan efter träningen, men det var nog mer för samvetet, man får nog gå några varv om man ska hitta en lite svart plastbit någonstans på Sviestad :hihi Fast, kan man hitta sambosar där i sandfållorna så kanske man skulle ta något varv på tisdag :hihi

Man kan faktiskt hitta sambosar i sandfållorna på Sviestad, har jag hört :rolleyes:

2st funktionärer dyker upp niclas o tobbe kommmer

Kanon! :)

Last edited:

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Nada
Ny besökare

För en oinvigd på sviesta har man ju då lite frågor :)

Vart parkerar jag buss eländet? Vart betalar jag? El - kontakt av vanligt slag? Förarmöte?

Som sagt, har inte varit på en Licensträning på sviesta och har verkligen noll koll på hur allt går till. Sen att det är premiär åka för året gör ju inte saken bättre.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj

Vart parkerar jag buss eländet? Vart betalar jag? El - kontakt av vanligt slag? Förarmöte?

Som sagt, har inte varit på en Licensträning på sviesta och har verkligen noll koll på hur allt går till. Sen att det är premiär åka för året gör ju inte saken bättre.

Du parkerar i depån, följ strömmen mot Raceoffice (eller läs skylten och gå dit) och betala för dig. El finns på plats, tag ej med egen!

Förarmöte utanför raceoffice ca 16.50. Är du osäker, hugg tag i närmaste granne och fråga på bara, alla är hjälpsamma, oftast.

Missa inte heller den trevliga cafépersonalen. :)

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Man rullar in i depån, dvs kör över banan och in till dom röda småhusen. Du betalar i det röda hus som står närmast där du körde in i depån, andra dörren från banan räknat, dvs inte fiket. Japp, vanlig kontakt för el! Förarmöte strax före 17:00 utanför där du betalade.

Det är bara att komma, kanontrevligt folk i depån, alla hjälper till, svarar på frågor mm :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA