Lotta ut en hoj via Sporthoj.com?

Lotta ut en båge via Sporthoj.com?


  • Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
om man ska gå enligt lagen är ingenting här i världen värt mödan... trist. Skulle tyckt det vart kul.
 

sandstream

Guest
Swedie skrev:
om man ska gå enligt lagen är ingenting här i världen värt mödan... trist. Skulle tyckt det vart kul.
Just Lotterilagen finns ju till av en anledning och det är att säkerställa för dem som köper lotterna att allt går rätt till.

Att få tillstånd för ett lotteri är i princip omöjligt men det går att komma runt med en enstaka simpel fråga som alla kan svara på, då har du ett prestationsmoment och det räknas inte längre som något lotteri utan som en tävling.
Nackdelen är att tävlingen inte under något skede för avgöras av slumpen.

Nu är det säkert ingen som misstror dig men hur kul vore det om tex Alicia vann hojen, du tror inte att det skulle surras en del då?

Tycker idéen är bra men som sagt svår att genomföra om man vill hålla sig på rätt sida lagen.
 

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hillerstorp
Hoj
korvmojsrääser
skulle köpa ifall det gick o genomföra..taket för en lott är nog ca 200 dollars
men skulle ändå köpa ifall dom gick på 300..

be kjetting farfar sno en, så blir lotterna billiga :D
 

IronMike

Guest
Naajs

Skulle vara av intresse, om det bara inte var någon fjollig mellanklass hoj. En litershoj å jag deltar...


:brinnerup
 

Trucken

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Husaberg 650
Kolla med tillstånd.. sen om det funkar så fixa lotter och nån som håller i det som är utomstånde.... sen säljer du lotter och kollar får du in 60 000:- så köp nåt för 60 000... 100 000 så 100 000 ock så vidare.... :confused:
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hagster skrev:
Örebros motardklubb lottade ju ut en 525, 1000 lotter á la 200:- tror de fick alla lotter sålda, eller?
Jo, men de är ju en ideell förening där pengarna gick till klubbkassan antar jag. Då gäller andra regler än om en privatperson anordnar sitt eget lotteri.
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Swedie skrev:
Jag känner inte till alla lagparagrafer och sådant, men vad sägs om att lotta ut en sporthoj via Sporthoj.com? T.ex en sprillans ny 06 hoj av ett fabrikat man själv får välja. :) Ja, det innebär ju att det behövs få in minst 135 kkr genom lotteriet. Så till vida att man inte kan få spons på en båge för lotteriets skull. Eller, att det faktiskt kan lottas ut en bättre begagnat båge. Men helt ny är nog attraktivast.

Någon? Lämnar över mikrofonen till er nu :)

Har ganska bra erfarenhet om lotterier/tävlingar. För att ha ett lotteri KRÄVS tillstånd. däremot vid en tävling på ett eller annat sätt så krävs inget tillstånd. Ska du lotta ut en Hoj vilket jag tycker är en skit kul idé så gör någon form av tävlingsmoment i det så det går som tävling ist. Du kan i princip göra hur meningslös tävling som helst så det i praktiken blir ett lotteri.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Swedie skrev:
Eller, att det faktiskt kan lottas ut en bättre begagnat båge.

Någon? Lämnar över mikrofonen till er nu :)
Ett sätt att bli av med din gamla cykel ;)

Hade varit störtkul hursomhelst...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Trucken skrev:
Kolla med tillstånd.. sen om det funkar så fixa lotter och nån som håller i det som är utomstånde.... sen säljer du lotter och kollar får du in 60 000:- så köp nåt för 60 000... 100 000 så 100 000 ock så vidare.... :confused:

Så du vill inte veta innan vad du kan vinna!!?? :7peta



:fakta
Tänk på att i ett lotteri måste vinsten vara värd en viss procentsats av summan man säljer lotter för!
 

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki DR650 -97
Swedie skulle inte du va på mässan i Göteborg i ngn monter.
I så fall hade det kankse gått att ordna så att man hade en utlottning i samband med det. På mässan då alltså och efter som det eventuellt skulle dra fler folk kanske man hade kunnat få ngn spons därifrån. Men det är la för sent nu, visst handlar det kankse om en bråkdel extra men det är ju alltid nåt.

Vid eventuell utlottning är jag med oavsett :)
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Låter ju som en kul idé. Du skulle ju som ngn sa kunna sälja lotter på mässan och via nätet under en viss tid eller till ett visst antal är sålda. Vem kontrollerar att lottningen går rätt till?
Tävlingen/lotteriet skulle ju kunna läggas upp som denna http://www.bestofthebest.co.uk då skulle det bli ett skicklighetsmoment.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
DVS Om du tex spelar poker och vinner då slipper du skatt om du kan bevisa att du är så fruktansvärt kass på poker att det var ett rent lotteri och enbart Tur att du vann råkade vinna.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Fürsten hade väl ett lotteri på en Gixxer på nån mässa.

Man fick köpa en gul t-shirt och kunde då vinna en hoj och massa annat.
Han fick ju det att funka då!

Så det borde väl gå att genomföra!
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Vinstskatt ja...

Bah...

Köpa en lott för ca 200:-
Vinn en hoj för ex 135.000:-
Betala i runda slängar 40.500:- i vinstskatt.
summa sumarum 40.700:- för en splitter ny hoj.
Jag ser inte problemet.
Jag vill ha 2 lotter!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
sandstream skrev:
Nu är det säkert ingen som misstror dig men hur kul vore det om tex Alicia vann hojen, du tror inte att det skulle surras en del då?


utlottning av en ny hoj låter intressant, men i så fall tycker jag att swedie, alicia & alla moderators på forumet inte får vara med i lottningen..

så inget gnäll kommer i efterhand
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Skulle kunna vara intressant beroende på vart vinsten av lotteriet skulle gå till..

Köpte lotter på KTM:en i Örebro då jag tyckte att vinsten gick till något bra!

EDIT: Självklart ska den va ny!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Swedie skrev:
Jag känner inte till alla lagparagrafer och sådant, men vad sägs om att lotta ut en sporthoj via Sporthoj.com? T.ex en sprillans ny 06 hoj av ett fabrikat man själv får välja. :) Ja, det innebär ju att det behövs få in minst 135 kkr genom lotteriet. Så till vida att man inte kan få spons på en båge för lotteriets skull. Eller, att det faktiskt kan lottas ut en bättre begagnat båge. Men helt ny är nog attraktivast.

Någon? Lämnar över mikrofonen till er nu :)

Var uppe på debatt förut!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=61014

Får du tillräckligt underlag för det, så kör hårt grabben :tummenupp

Och isåfall, gör som vår Statschef, skatteplanera, behöver ju inte nödvändigtsvis kalla det lotteri..l
 
Last edited:

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
jag köper gärna ett par lotter om det funkar.
låter som en kul idé alltså :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top