Lotta ut en hoj via Sporthoj.com?

Lotta ut en båge via Sporthoj.com?

• Antal röstningar
    0

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ang lotteriet som jag drog mycket i under förra året...
Vi körde lotteriet som en del i finansieringen av vår nya bana som nån sa. Varenda spänn plöjdes ner i asfalt men vi har fortfarande stora skulder på banan så kom för tusan och kör hos oss så vi kan få en chans att betala av :tummenupp

Vi sålde desutom inte alla lotter.
Det går absolut inte att räkna som nån annan gjorde och tro att intäkter på lotter minus hojkostnad = vinsten. Lotteritillstånd kostar, tryckning av lotter, en % av vinstvärdet ska gå till kontrollmyndighet osv osv osv

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Swedie skrev:
Jag känner inte till alla lagparagrafer och sådant, men vad sägs om att lotta ut en sporthoj via Sporthoj.com? T.ex en sprillans ny 06 hoj av ett fabrikat man själv får välja. :) Ja, det innebär ju att det behövs få in minst 135 kkr genom lotteriet. Så till vida att man inte kan få spons på en båge för lotteriets skull. Eller, att det faktiskt kan lottas ut en bättre begagnat båge. Men helt ny är nog attraktivast.

Någon? Lämnar över mikrofonen till er nu :)

Vore helskönt :)
Om det är en kåphoj så skulle man ju kunna tänka sig att den är dekalad o strajpad som någon känd tillverkare av något vill ha. Kanske blir enklare att få spons på hojen då. Man kanske skulle kunna villkora det också, tex med att hojen måste gå oförändrad minst en säsong (vem som kommer att betala nya kåpor när man "vält" med den återstår väl att utreda :hihi )

JO, en sak till. Jag vill vinna den :hihi

TT-Henke

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
-Honda CBR 929-
Går det inte lösa som PG gjorde med sin Dakarhoj för något år sedan ??

Sålde andelar i hojjen.. och där alla köpare i förväg gick med på att skänka sin del/delar till en person. Tror dock inte att han fick sålt alla andelar, iaf inte inom den tidsram som planerats.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
RedBaron skrev:
Tydligen är det tvärt om numera (och nu kommer jag ihåg att det var där det stupade för oss)

http://www.lotteriinsp.se

Där ser man, men om jag fattade texten rätt så ska alltså Swedie (i det här fallet) betala skatten? Eller?
Snårigt det där...

....I stället ska anordnaren av lotteriet betala lotteriskatt i den utsträckning som framgår av lagen om (1991:1482) lotteriskatt....

Hur som helst, kul idé med ett lotteri om det går att lösa det praktiska och det ekonomiska.... :tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Skulle nog köpa en lott om priset kontra antalet lotter ute va intressant... Va nått lotteri för några år sen där dom lotta ut en ny porsche endast 500 lotter ute och priset va typ 2k / lott eller nått sånt... va bra nära att köpa en lott! :)

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Gör en frågesport där alla som deltar verkligen inte kan svara fel, typ, vad heter killen som kör i team sporthoj?

A: Svensken
B: Dansken
C: Swedie

Och för att få delta måste man pröjsa typ si eller så mycket..?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Macke skrev:
Där ser man, men om jag fattade texten rätt så ska alltså Swedie (i det här fallet) betala skatten? Eller?
Snårigt det där...

Vid ett lotteri så betalar den som håller i det skatten och om det är en tävling så får den som vinner skatta!

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
ozto skrev:
Vid ett lotteri så betalar den som håller i det skatten och om det är en tävling så får den som vinner skatta!

Fan.. Jag ska fasen gå ur moms och skatt.... Hur gör man? :rofl

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Man kanske kan lösa det genom att alla köper en "biljett" o sen får en en gåva av SH - ingen gåvoskatt i sverige :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Webspy skrev:
Man kanske kan lösa det genom att alla köper en "biljett" o sen får en en gåva av SH - ingen gåvoskatt i sverige :tummenupp
Visst finns väl det. Skatt på gåvor vars värde överstiger 10lök?!

sandstream

Guest
Webspy skrev:
Nej - gav bort en bostasrätt i stockholm... den var "nog" värd mer än 10 lax!
Gåvo- och arvsskatten försvann runt jul 2004.
Det skulle ha varit 1/1 2005 men de flyttade tillbaka datumet en dryg vecka för att de med anhöriga i tsunamin skulle slippa arvsskatt.

BTW: Har du någon bostadsrätt som är i vägen så kanske jag kan tänka mig att ta den, om läget är rätt vill säga :hihi

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Annars vore en Yamaha Tricker en häftig vinst. Billigare lotter + att hojjen passar många.

Jag skulle iallafall köpa en lott.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Varför inte börja med att lotta ut en begagnad r6a, 25kW registrerad och sen när jag vunnit den så kan ni lotta ut en ny hoj.

Men helt seriöst om inte alla paragrafer sätter stopp för lotteriet så är det en bra idé :tummenupp

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Lite saker som kan behöva en liten funderare:

1. Åldersgräns? Jag menar, alla får inte köra alla hojar.
2. Locka nya medlemmar eller bara för de som varit medlem ett tag?
3. Hur ska du få förtroende av alla att du inte har "riggat" lotteriet?
4. Vad är det egentliga skälet? Få hit nya medlemmar, eller bara belöna de trogna?
5. Hur aktiv måste man ha varit?

Tror dessa frågor är rätt så viktiga.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Liknande..

trickyrick skrev:
En utmärkt idé..!
Sv Porscheklubben har haft ett liknande lotteri med ett lottpris på 1000:-
Bara 1000 lotter. God chans att vinna!
Nej, jag vann inte förra året..heller. Tur det, ingen mer plats i garaget. :rolleyes:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA