Lotta ut en hoj via Sporthoj.com?

Lotta ut en båge via Sporthoj.com?


  • Antal röstningar
    0

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Låter som en bra idé så länge lottpriset hålls nere. Håller med de som föreslog en supermotard som vinst. Går att hålla nere priset på lotter samtidigt som antalet ...

:tummenupp :)
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
sälja 1000 lotter för 135kr/st är kanon .... eller 500 för 270kr/st .... bra vinstchans ....

Vinstskatt betalas av vinnaren kan man ju skriva.
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
burner skrev:
Kanske inte så jättebra idé.
Tror antalet medlemmar skulle minska ganska så mycket som i sin
tur ger minskad aktivitet.

Bättre med en tävling där det kostar kanske 200kr för att vara med.
Sedan dras en vinnare av de som svarat rätt på tex. frågan

Vilken inriktning har sporthoj.com ?
1.Bilar
X.Sportmotorcyklar.
2.Båtar

Det går inte att ha en så enkel fråga, för om det finns fler som har lika många rätt och man måste lotta ut vinsten bland dom räknas det som lotterie.

//Mheel
 

holmstrom

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Letar ny....
lorkan skrev:
Låter som en bra idé så länge lottpriset hålls nere. Håller med de som föreslog en supermotard som vinst. Går att hålla nere priset på lotter samtidigt som antalet ...

:tummenupp :)

Tycker hela idén är skit kul, hade lätt köpt ett par lotter, sen hade ju det eventuella överskottet kunna gå till något välgörande... Sweedie , banträff, etc...
Men det måste ju va en Sporthoj som lottas ut på Sporthoj.com!!! Det kan man ju räkna ut med röven och en krita! :kocko

Skit i alla skatter och lagar, Annordna ett hederligt lotteri, men gör en undersökning först och få en hum om hur många lotter som skulle säljas och var priset skulle ligga på!

Kolla även upp om man inte kan få lite spons på Hojjen, Lite dekal-trimm gör ju ingenting!

Skitbra idé!
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Swedie skrev:
Jag känner inte till alla lagparagrafer och sådant, men vad sägs om att lotta ut en sporthoj via Sporthoj.com? T.ex en sprillans ny 06 hoj av ett fabrikat man själv får välja. :) Ja, det innebär ju att det behövs få in minst 135 kkr genom lotteriet. Så till vida att man inte kan få spons på en båge för lotteriets skull. Eller, att det faktiskt kan lottas ut en bättre begagnat båge. Men helt ny är nog attraktivast.

Någon? Lämnar över mikrofonen till er nu :)
bra ide! maila till lotteriinspektionen så borde du kunna få svar hur det kan skötas rent praktiskt
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Klart jag är på!

Lottpriset bör vara hyfsat lågt, vad tusan, vi är väl ett par medlemmar på forumet, det borde inte vara något problem att bli av med lotterna, flera har ju dessutom sagt att dom gärna tar flera lotter.

Problemet med vinstskatt ser jag inte som ett problem faktiskt, det är ju likadant i alla lotterier, vinnaren pröjsar skatten, har man inte råd med det så blir bara blocket en annons rikare, och den som har vunnit och sålt hojen har förmodligen tjänat ett par tusen på kuppen.

Swedie har säkert bra kontakter så att han får loss en 135kkr hoj betydligt billigare, bra, det betyder att vi lottar ut ett värde av 135kkr oavsett vad han har gett för hojen, eventuellt överskott (som ändå inte får bli för stort enligt lotterikommisionen) får Swedie göra vad f-n han vill med, det är hans sak om han vill plöja ner stålarna på SH eller på att åka bana.

En kul grej vore ju om det fanns lite småvinster också, en uppsättning däck, en hjälm, eller vad tusan som helst som Swedie lyckas tigga/köpa ihop till lotteriet.


Kör igång bara!
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
KLart att det är en bra ide!

Detta förutsätter att utlottningsproceduren går rätt till!

Ta nu inte illa upp Swedie!

Men de som köper lotten måste kunna vara helt 100 på att allt kommer att gå rätt till...


Jag menar, det kan ju vara så att din bästa polare vinner hojen - detta kan leda till diskussioner på SH...

Men jaa, en bra ide...

Jag kskulle kunna tänka mig köpa en lott eller 2 - om de inte blir för dyra...


Statistiskt har man ju en stor chans att vinna om det inte söljs för många biljetter...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
En ny ER-6a går bara på 59.900 kr så. Finns även andra bågar som är billiga. Måste ju inte vara 1000-kubik ändå. Nog inte många som har råd att försäkra dom heller.

sirSmokealot. Jag är inte så dum att jag lurar folk oc säljer till nån jag känner. Skulle vara att gräva min egen grav...
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Låter som en bra ide, jag vill ha en ny hoj.

Jag skulle köpa några lotter om priset var humant, några 100:ringar eller så ,,


Så ge mig en lott och säg var jag kan hämta hojen..
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Nu har jag inte läst hela tråden, men för att komma runt skatter så kan du väl göra så att dom som betalar tex 100kr blir sporthoj pro medlem. Du kan ju lägga in några extra funktioner som tex extra bildutrymme tillgång till någon pro funktion osv. Sedan delar du helt enkelt ut en hojj till någon av dessa medlemmar.

:banana
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Det är väl bara att lotta ut en lite biliigare hoj och betala skatten med överskottet från lottförsäljningen?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lotta ut en ny MT-03:a.

Lottpris 125 :-, a 1000 lotter.
Nypris för hojen 70 000:- + omkostnader 10 000:-
Vinst att investera i vad du vill 45 000:-
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Wiseguy skrev:
Lotta ut en ny MT-03:a.

Lottpris 125 :-, a 1000 lotter.
Nypris för hojen 70 000:- + omkostnader 10 000:-
Vinst att investera i vad du vill 45 000:-

Håller med, en MT-03 eller Kawa ER-6n med lite tillbehör för samma belopp.

Kanske ABS versionen med slip on? Var på Fun Bike i V-ås och 'provlyssnade' lät kanon tyckte jag.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top