Ja snälla berätta, varför får de det? Menar du att bara för att SVT slänger in 2 minuter rap i sitt luciatåg så tycker folk att vi ska strypa invandringen och föra islamofobin högst upp på dagordningen?Jag vad ska man säga och så undrar de varför SD får röster.
Ja snälla berätta, varför får de det? Menar du att bara för att SVT slänger in 2 minuter rap i sitt luciatåg så tycker folk att vi ska strypa invandringen och föra islamofobin högst upp på dagordningen?
Tycker det är mer skrämmande att folk häver ur sig floskler utan att använda hjärnan först.
Som en parentes - hur såg det ut i Tyskland i början av 1900-talet t.ex?
Hysterin står nog "PK-motståndarna", va det nu kan betyda, för. Små löjliga petitesser blåses upp till ondsinta attacker på den Svenska folksjälen. En person på ett bibliotek vill flytta tintinalbum till en annan avdelning; hjääälp! Vi får inte säga negerboll längre, herreguuuud! Det är inte bara blonda nordbor i luciatåget, vi håller på att bli utrotade av en muslimsk komplott! Man gör hönor av små dunpartiklar. Otroligt fånigt....jag är övertygad att all PK-hysteri, kanske speciellt i samband med varselvåg efter varselvåg som vi utsätts för leder till att många förbannade och besvikna lägger sin röst på SD i nästa val.
I bistra tider söker man gärna efter någon att peka på...att sikta på invandringen är enkelt.
Som en parentes - hur såg det ut i Tyskland i början av 1900-talet t.ex?
Att det sedan inte är rätt gör det inte mindre verkligt för det...
/J
P.S. För den som inte kan använda geniknölen så likställer jag inte det vi ser nu med nazityskland, och jag anser att luciarappen isolerat är en bagatell...om än förbannat odugligt eftersom den totalt dödade all luciastämning hos mig.
Såg det inte ganska bra ut i Tyskland då Industrialiseringen var igång, jobb fanns och stora städer byggdes upp sakta men säkert? Jag kanske har fått det om bakfoten
Ja snälla berätta, varför får de det? Menar du att bara för att SVT slänger in 2 minuter rap i sitt luciatåg så tycker folk att vi ska strypa invandringen och föra islamofobin högst upp på dagordningen?
Tycker det är mer skrämmande att folk häver ur sig floskler utan att använda hjärnan först.
Lägger man ihop allt är det ändå bara en massa petitesser, eller?Små löjliga petitesser isolerat var för sig ja.
Imponerande, vad ägd jag känner mig.Ja,det här inlägget var ju inte ett dugg fyllt av floskler,glömde du bort att använda hjärnan eller..........
Lägger man ihop allt är det ändå bara en massa petitesser, eller?
Imponerande, vad ägd jag känner mig.
Lägger man ihop allt är det ändå bara en massa petitesser, eller?
Men de är fortfarande traditioner som vi tycker om och tycker är bra. Och traditioner formar och håller trots allt ihop ett land eller en befolkning.
På vilket sätt känner du att din och din familjs traditioner är hotade för att SVT låter någon rappa i sin Luciasändning och för att Disney Sverige följer sitt Amerikanska exempel och klipper bort ett par av figurerna i tomtens verkstad?
Vad får dig att vara så osäker på din identitet och vackla dina traditioner bara för att andra har andra traditioner eller för att andra tolkningar och traditioner tillåts att komma till uttryck?
...eller har ni kanske en "håll kvar vid det som är gammal"-tradition i er släkt?
Bekämpade din farfar den rödvita tomtens intåg när Coca Cola prackade på honom på en hel värld?
Bekämpade din far köttbullarnas intåg på julbordet på 70:talet?
Bekämpade du och din familj det kommersialiserade & amerikanska sättet att fira Halloween som gjort att varenda unge "godis-eller-busat" de senaste åren.
Skrev ni arga insändare till SVT när de klippte bort Långben, när han satte gaffeln i strömmuttaget och på så vis poppade popcorn, från sin julsändning?
...Eller blir du bara förbannad när kulturförändringarna kan kopplas till "nysvenskar" eller din rätt att säga vad du vill sägs trampa folk på tårna?
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari