Lumpen är skit.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
landen skrev:
Trodde dagens krig var en fråga hur mycket NBC vapen man har. Och kan tänkas använda om man blir hotad.

Kanske bara jag som fått allt om bakfoten...

Vad jag vet har inte NBC-vapen använts i speciellt stor utsträckning sedan 1945, och de har väl aldrig satts in mot stridande förband?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
Jag vet hur kriget fördes vid Verdun men jag påstår fortfarande att de första försöken var här. Men det var endast en bataljon så det var just försök och inget annat.

"In February 1916 "Sturmabtailung Rohr" was transfered to Verdun. It was expanded to a batallion strength on 1st of April by adding a machinegun platoon, a trenchmortar troop and a flamethrower troop. The concept proved to be very successfull and in May OHL ordered all armies on the Western front to send two officers and four NCO:s (Non Commissioned Officer) to Rohr´s command in order to learn the new tactics. "Sturmbatallion Rohr" was turned into a traning cadre to help form other stormtrooper units in preperation for the Verdun offensive. The troops performed so well in this battle that a permanent traningcamps was established and over the next eighteen months a stormtrooper battalion was formed for each German army. Under each detachment the units got names as "Jagdkommando" (eng = hunting commando), "Patrouillentrupp (eng = raid troop) or the most famous name "Sturmtruppen" (eng = assault troops). "
Nä hörru, nu håller du på och snurrar till det för dig själv. Infiltrationstaktiken inkluderar detta. Men detta inkluderar inte infiltrationstaktiken. Du begår ett kategorifel. Infiltrationstekniken handlade om vad man skulle göra, det du beskriver handlar om hur man skall göra. Kanske missförstår jag eller du dig, men svaret på din första fråga finns redan.

Mikaeloffensiven inkluderade fö också ett nytt sätt att använda atilleriet. Blandade gas- och spränggranater.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
Nä hörru, nu håller du på och snurrar till det för dig själv. Infiltrationstaktiken inkluderar detta. Men detta inkluderar inte infiltrationstaktiken. Du begår ett kategorifel. Infiltrationstekniken handlade om vad man skulle göra, det du beskriver handlar om hur man skall göra. Kanske missförstår jag eller du dig, men svaret på din första fråga finns redan.

Mikaeloffensiven inkluderade fö också ett nytt sätt att använda atilleriet. Blandade gas- och spränggranater.

Ok, men då är jag med.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
landen skrev:
Trodde dagens krig var en fråga hur mycket NBC vapen man har. Och kan tänkas använda om man blir hotad.

Kanske bara jag som fått allt om bakfoten...

Vet inte varför, men man blir irriterad på dig. Du verkar höra hemma på ett skateforum men annat vänsterpack. Du skriver massa förståsigpåsaker hela tiden. Vad vet du egentligen om lumpen??? Du låg 10 dagar på ett medelhårt förband o verkar veta mer än någon annan.

Hoppade du av eller klarade du inte av det?
Har du ens mc-körkort?
Och vaddå bekräftelse för man köper en R1?

:censored

www.skateboard.com Håll dig här din fåne

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Blackninja skrev:
Vet inte varför, men man blir irriterad på dig. Du verkar höra hemma på ett skateforum men annat vänsterpack. Du skriver massa förståsigpåsaker hela tiden. Vad vet du egentligen om lumpen??? Du låg 10 dagar på ett medelhårt förband o verkar veta mer än någon annan.

Har du ens mc-körkort?

Läste inte att det stog någon regel om att man inte fick åka skateboard, vara vänster eller att man var tvungen att ha MC kort för att regga sig. Trodde det räckte med ett intresse för det?

Och om du är tvungen att veta varför jag hoppade av så var det pga sociala skäl! Skulle kunna skicka en pm till dig så kan du få detaljer, men tror inte det behövs.

Att det skulle vara ett halvhårt förband låter jag någon annan fösvara, kanske dom som nu ligger i Kiruna nu och fryser arslet av sig.

Angående R1 = bekräftelse, var en jämförelse mellan en person som gör lumpen för att han vill bli man alt få bekräftelse, inte sagt att alla som kör en r1 gör det för att vara mer "man". Trodde alla fatta den...

Du får självklart som alla andra ha en åsikt men skippa påhopp som "vänsterpack" och "fåne" tack.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
landen skrev:
Läste inte att det stog någom regel om att man inte fick åka skateboard, vara vänster eller att man var tvungen att ha MC kort för att regga sig. Trodde det räckte med ett intresse för det?

Och om du är tvungen att veta varför jag hoppade av så var det pga sociala skäl! Skulle kunna skicka en pm till dig så kan du få detaljer, men tror inte det behövs.

Att det skulle vara ett halvhårt förband låter jag någon annan fösvara, kanske dom som nu ligger i Kiruna nu och fryser arslet av sig.

Angående R1 = bekräftelse, var en jämförelse mellan en person som gör lumpen för att han vill bli man alt få bekräftelse, inte sagt att alla som kör en r1 gör det för att vara mer "man". Trodde alla fatta den...

Du får självklart som alla andra ha en åsikt men skippa påhopp som "vänsterpack" och "fåne" tack.

Är du verkligen, skatare, vänster o ej har mc-kort??? hehe

Sicken människo-kännare man är. Lärde jag mig i lumpen :yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Blackninja skrev:

Har du ens mc-körkort?

Du själv är rätt bra på att spamma sönder trådar med en massa skit.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Blackninja skrev:
Är du verkligen, skatare, vänster o ej har mc-kort??? hehe

Sicken människo-kännare man är. Lärde jag mig i lumpen :yoparty

Jag har åkt skateboard så länge jag kan minnas ja!
Min MC-vana sträckers sig till enduro/cross.
Och nej jag har inget MC-kort!
Det är ju därför jag reggat mig här, för att lära mig lite av såna som kan mer.

Och om du måste veta så röstade jag på vänstern, men det har inte med denna tråd att göra. Som sagt skippa påhoppen och kom med något vettigt istället. Jag har inte bara klagat på såna som gör lumpen, som du ser tidigare så håller jag med om att man förmodligen lär sig mycket vettigt och att det kan vara bra i många lägen. Men med tanke på att många inte ens får göra det så måste man nog klara sig i livet utan att ha gjort det med.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Nån som gör/gjort lumpen i Boden?

Ligger där nu, på Ingbat.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Chris Ash skrev:
"Kustjägarna lyder under staben för underrättelseinhämtning. Amfibieskytte rensar öar för gruppering av robotgrupp.

Argumentera inte emot. Jag torde ha bäst grund i diskussionen då jag läst amfibiekårens taktik på militärhögskolan."

"I skärgårdsterräng utförs motattacker för att "kasta tillbaka angriparen i sjön" av kustjägarförband. Med landstigningsbåtar eller helikoptrar kan kustjägarna snabbt sättas in för att rensa öar som tagits av motståndaren. De kan tyst paddla fram bland öarna eller simma under vattnet, som attackdykarna, för att spana eller göra eldöverfall mot fienden. Kustjägarna är mycket välutrustade med vapen, transportmedel och mörkerhjälpmedel för att kunna strida dygnet runt."

Detta stämmer alltså inte? Det är dock fortfarande en grov generalisering. Fallskärmsjägare anses världen över (bla i SAS) vara de absolut bästa anfallstrupper som finns och har stort taktiskt värde. Kolla på Tyskarnas erövring av Kreta, som är det mest berömda exemplet, eller någon annan av deras otaliga lyckade operationer i början av kriget.

korrekt. stämmer inte. Titta i de nya beskrivningarna för Amfibiekåren.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Bodoe skrev:
Nån som gör/gjort lumpen i Boden?

Ligger där nu, på Ingbat.

Känner en som ligger på Ingbat nu i boden, Fredriksson Glenn. Liten ful jävel.

Vill bara säga att allt känns bra nu igen. Var det att man varit ledig i 3 veckor och vant sig vid det civila och förslappade livet. Och när jag kom tillbaka fick jag min hoj från verstan och det var ju snö så på med skidorna bara och sladda som en tok.

HumlanZ

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
vet ej
acura skrev:
Sitter här nu med tårar i ögonen och kan inte sova bara på grund av att jag ska tillbaks till lumpen i morgon. Så här är det nästan varje helg men den här är den som varit värst hittils. Och när jag är där får jag ibland sån hemlängtan att jag är alldeles gråtfärdig. I början var det inte så farligt men det är nu de sista månaderna det har börjat bli så här. Måste ju finnas någon som känner igen sig och kanske vet något sätt att underlätta det hela?
Känns inte som att någon tar mig direkt på allvar i "verkligheten" så jag vänder mig hit.

varför är det såååå jobbigt i lumpen då?? vad är det du gör??

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
akora skrev:

Nej, fullaste allvar såvida du fått en tjänst värd att göra.

Jag är helnöjd med min lumpartid som det säkert står i ett par inlägg i diverse trådar här.

Det blir vad du gör det till, med fel inställning är det svårt att göra det till något positivt! Ge det en chans så lovar jag att du kommer komma ur det med en positiv upplevelse och en erfarenhet rikare.

//andreas

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...