Henken
Guest
YamahaJojje skrev:om man inte blir intagen då?
Det kan vara en förmildrande ursäkt om man vill men inte får.
YamahaJojje skrev:om man inte blir intagen då?
Blackninja skrev:Hehe, vad låg du som???
ok jag vill sen hur det blir vet man juh inte längre...Henken skrev:Det kan vara en förmildrande ursäkt om man vill men inte får.
Henken skrev:Ryckte in som granatkastargruppbefäl men de utbildade bara 1grp istället för tre så jag blev eldledningsbiträde/skytt på Stridsfordon 90E
Var coolt när vi sköt med granatkastaren..iaf i början. Fan vad mycket tråkigt man hade men också mycket kul.
Blackninja skrev:Ok, med tanke på ditt ovanstående inlägg trodde jag du låg på något elitförband, men men. Hade visst fel, det finns faktiskt massa som inte får göra lumpen pga nedskärningar nu. Även de med bra resultat. Taskigt att håna dem.
skål på er![]()
-Lowrider- skrev:Jag pluggar på växjö universitet,,. Har pluggat ca 2 år,,,,funderar att läsa en del systemekonomi också. Sitter med statistiken nu,,den rockar inte
Jo jag menar 250 före skatt,,,![]()
Pewo skrev:Själv ångrar jag inte att jag gjorde den, och skulle jag ställas in för samma val igen så skulle jag göra om det. och nej jag är inte :kocko![]()
Nova skrev:Pallade du inte trycket eller? Kanske saknade mammas choklad o bullar?
Tur att du åkte innan det blev skjuta av för det hade ju varit hemskt![]()
p.s vem har sagt att man får mer brudar av att göra lumpen?![]()
AleX skrev:Som det lyder vad är det positiva och det negativa men lumpen?
Som jag ser det så går man back ekonomiskt, jobbar satan, har jävligt kul ibland.
så va säger ni som har gjort eller inte gjort e de värt o göra den om man får välja??![]()
DwD skrev:jag tycker det är en bra tradition,man lär känna folk från alla delar av landet.
vad gäller ekonomiskt, javisst man förlorar pengar på att man inte kommer ut i arbetslivet direkt.
men å andra sidan så tror jag att man vinner på det långsiktigt, man lär sig möta utmaningar i livet bättre.
sedan så finns det många killar(mammas pojkar) som verkligen behöööver göra lumpen.![]()
sedan så är det nog jävligt jobbit för alla killar som inte gjort lumpen när man sitter ute på pubben och berättar lumpen historier.![]()
har man inte gjort lumpen så e man int en riktig man![]()
Vad är det för en gay-fråga, Alex? Gå nu snällt och gör din värnplikt, som alla andra riktiga män gjort före dig. Alltså med betoning på "riktiga" och "män". Tjejer borde gå ett på på lanthushållsskola i ett år istället, som alla riktiga kvinnor gjort före dem. Alltså med betoning på du-vet-vad.AleX skrev:...e de värt o göra den om man får välja??![]()
-Lowrider- skrev:250´ efter skatt![]()
Sen kan du ju inte räkna med tryckkammare ,dyktank osv! Du kan ju ta dykarcert för 20´ med all utrustning mm.
Men som jag skrev så handlar det ju om egna intressen. Kommer ryssen så ska du nog se att jag med klarar trycka på avtryckaren på ak4:an om så skulle behövas !![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |