hållundan
Emozione!
Dom håller ju. Inget snack om saken. Min var av den ädla årgången från 1981.philsson skrev:haha.. låter stabilt. Kanske dags att satsa på nya hojar.. vem vet. Hur gamla är dom anyway?
Dom håller ju. Inget snack om saken. Min var av den ädla årgången från 1981.philsson skrev:haha.. låter stabilt. Kanske dags att satsa på nya hojar.. vem vet. Hur gamla är dom anyway?
hållundan skrev:Nej, det gör du inte.
Det är skoj, det är tufft, det är ensamt, det är tråkigt, det är kallt, det är åt helvete med traditioner som är likadan i 300 år som gått och kommer att vara likadant i 300 till. Det är samtidigt jävligt kul, lärorikt och du träffar sjukt mycket roligt folk...nomolas skrev:Hehe, ne de har du kanske rätt i. Men när man väl är där så tror jag det
blir kul. Träffa nya kompisar och så. Men det kommer väl hårda tider också.
hållundan skrev:Maxade runt 110-120. Gick att dra upp på hjulet utan större problem. Utan tvekan ändå den roligaste hojen jag kört...
Det är ju husqvarnahållundan skrev:Dom håller ju. Inget snack om saken. Min var av den ädla årgången från 1981.
vad får man göra i den frivilliga motorcyckelkåren.. får man verkligen vara med om man inte är myndig?Extreem_ skrev:Underbart! Så fort jag tar mitt A1 kort ska jag troligtvis gå med i FMCK, (Frivilliga Motorcykel Kåren). Finns iallafall här i Västerås, verkar helt underbart!
Ja, Husqvarna typ Militär, 250cc tror jag..
Helt automat och kicken på vänster sida!
När det blir lumpen så blir det något liknande, blir nog helt klart en upplevelse!
/Mvh Johan
Första månaderna hade vi de gamla 60-kläderna som även min far hade då han körde som ordonnans i Kristinehamn för 100 år sedan. De var helt värdelösa, krävde att man hade tidningspapper innanför bröstet för att inte frysa ihjäl. Sedan fick vi nya fina militärkläder modell MC, som var av något himpavimpa Goretex-material. De funkade rätt okej, men var rätt jobbiga att ta på och av. Sömmar, dragkedjor och annat höll hellre än bra också. Men visst, de var bättre än de första.KalleNorton skrev:Dom där har väl automatväxel?
Vet va ja ska göra i lumpen
EDIT: Va har man för skydd? är det vanliga militärkläder + kruka?
Nostalgi! Känner igen det där... Jävlar, det var kyligt, men det var skoj.Långa farbron skrev:Jag kommer ihåg våra MC-ordenaser vi hade i Boden när jag gjorde lumpen -91 på ING 3
Dom killarna har min respekt iaf, -15 och alltid fullt ös.
Dom låg imellan våra lastbilar och lekte när vi körde kolon på små isiga grusvägar i 60-70 km.
Sen glömmer man aldrig ljudet av en Husqvarna som kommer i fullt spett i skogen en mörk norrländs vinternatt när man står ensam på post.
*musik*
Vi hade en hårdrockare från GBG (vars namn jag glömt) han försov sig alltid och var totalt omilitärisk men jävlar vad han kunnde köra.
nomolas skrev:Ska göra lumpen som Mcbud!
Känns så härligt att man fick de man ville
hållundan skrev:Vi fick gröna "Tommyhjälmar" utan hakskydd eller något. Har sett militära MCförare här i Halmstad som får köra med modell crosshjälm, vilket verkar vettigare.
/h
AtlantiZ skrev:Blir mc-ordonnans för mig med, i Boden. Kanske gör vi samtidigt
Mönstrade för ca 3 veckor sen, får väl papperna i dagarna så man vet att de är säkert. Men inskrivaren sa att jag hade väldigt liten chans att inte få den utbildningen
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|