Jönsson1
Ny medlem
Kör dom inte med Husaberg 550 i militären ??
Läste det i någon tidning.
Arméns Lejon kör med Husaberg 400. Det är säkert det du läst.Jösse skrev:Kör dom inte med Husaberg 550 i militären ??
philsson skrev:vad får man göra i den frivilliga motorcyckelkåren.. får man verkligen vara med om man inte är myndig?
Det var just det jag tänkte på.Extreem_ skrev:Jo, det enda kravet jag hört är att man ska ha minst A1 kort. Tror de har en träff varannan vecka kanske, och det är nog mycke mek då!
Men de kör, övar olika saker. Jag är med i organisationen intill just nu, är 16 år och är "Frivillig Hemvärnsungdom". Väldigt roligt, vi får öva olika saker. Tänk va underbart att få köra hoj i skogen.. Men jag har funderat lite, enligt den ansvariga där får man vara med om man har minst A1 kort, och då köra 250cc:are. Är det lagligt?
/mvh Johan
philsson skrev:Det var just det jag tänkte på.
Men om det är minimalkrav A1 och man får köra 250 så är det ju dom som gör fel och inte du. Bara köra på
Tell me om det är roligt kanske man själv kan gå med om det finns nånstanns häromkring inte för att jag tror det men men.
hehe Svenskaprov suger.. men men..Extreem_ skrev:Jag ska ta kortet i lugn och ro nu, sen får vi se.. Vore ju helskoj! Om jag hittar deras broschyr kan jag scanna in den när jag kommer hem, men den är nog borta.. Ska leta! Skrev nyss nationellt prov i svenska...
/mvh Johan
Mark skrev:aaah, mycket minnen...jag låt i stab & tross, även kallad stapla kloss. Själv var jag kostjägare (kockfan) men vi låg i samma pluton som ordonanserna. det var ett gäng sköna gubbar .
En av dom körde på ett rådjur med sin hoj, klev av hojen, gränslade rådjuret och skar av halsen på djuret. Behöver jag tillägga att han var uppväxt på en bondgård?
Träffade deras befäl nu på mc-mässan. sveriges längsta mc-befäl, över 2 m lång .
Hans ledord här i världen var: GÅR inte motorcykeln, GÅR soldaten
Gillar du att köra i ur och skur, när det är minus och när du har bråttom mitt i natten, GO FOR IT!!!
Om inte, skit i lumpen...
Var kommer du att ligga? T2?mange86 skrev:Själv rycker man in som Trafikgruppbefäl nu i juni då.... ;D
Måste vart Höglander... Iaf var vårt MCbefäl sådär jäkla lång...Mark skrev:Träffade deras befäl nu på mc-mässan. sveriges längsta mc-befäl, över 2 m lång .
Hultan skrev:Se till att få göra lumpen boys, det gör en gott.. Ett mandomsprov som skall vara gjort enligt mig.. Även i fall det gäller nån malajtjänst.. Det är endå nyttigt att få komma från mamma ett tag..
Bara mina 0,2..
nomolas skrev:Hehe, jadu vi kommer nog inte på samma ställe
För jag har Boden
hållundan skrev:Var kommer du att ligga? T2?
hållundan skrev:Måste vart Höglander... Iaf var vårt MCbefäl sådär jäkla lång...
Exakt samma pluton som jag låg i då. Kul! Det är ett par goa gubbar som är befäl där...mange86 skrev:Om T2 var skövde... så Japp! =)
verkar najs nu efter sett/ hört de du sagt.
Det måhända att han gör... Jo, det var en skön typ den där. Han var tillf. plutonchef för oss under ett tag. Han fick in en snubbe (tänker inte nämna hans namn) som låg hos oss. Helt slut i huvudet var killen, han förtjänade sin lilla "tillrättavisning" som hördes inifrån befälsrummet till vårt logement. Annars jävligt trevlig prick.Mark skrev:Ja det stämmer HÖGlander var det. skön typ.
Riktigt jävla vass i sina kommentarer...ja, kanske inte så vassa då (ifall Häglande själv nu sitter och läser detta )
Ogre skrev:det kommer inte vara roligt på vintern, skitkallt och sitta stil länge nä usch säger jag .
Åka motorcykel på vintern med skidor på mc:n , det finns en anledning att man uppfann skotern
Mes!Anton_Ljunghusen skrev:mandomsprov? Hah.. skulle aldrig falla mig in att göra något jag inte är intresserad av för att visa min manlighet
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|