Lundgrens CRM projekt

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ok för att ni tjatar då. Men detta är bara en bild på hur den skulle kunna bli. Absolut inget bestämt än och det är bara lite förslag då det saknas en massa som ni kanske märker. :rolleyes:

KarlIi

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
KTM 640
En fråga till trådskaparen! villken årsmodel var det på cr:n som gaffelbenen kommer ifrån?

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
En fråga till trådskaparen! villken årsmodel var det på cr:n som gaffelbenen kommer ifrån?

Undrar om samma sak jag med:banana

Har funderat länge på att byta men har tyckt att det skulle vara onödiga pengar ^^ men nu när man ser resultatet så skiter jag i pengarna ^^

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag tror han är ute och grejar nu. har fått en liten rapport om vad som kommer att ske. tror de kommer bilder ikväll.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Gaffeln kommer från en Honda cr 250 -90.

Tänk på att axeln till dessa gafflar är längre samt en aning grövre. Sen passar ju inte bromsok mm heller. Annars är den hyffsat lättanpassad.

Skiten jag limmar tar längre tid än förväntat. :huvet Så updaten kommer inte förns sent ikväll. Då ska jag väl ha hunnit göra lite iaf.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

Tänk på att axeln till dessa gafflar är längre samt en aning grövre. Sen passar ju inte bromsok mm heller. Annars är den hyffsat lättanpassad.

Skiten jag limmar tar längre tid än förväntat. :huvet Så updaten kommer inte förns sent ikväll. Då ska jag väl ha hunnit göra lite iaf.

illa är det.

vad limmar du med? när vi kör med cellplast i skolan drar vi bara på trälim å dunkar ihop. funkar hur bra som helst.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Har börjat lite smått nu med mitt lilla secret projekt och här är första bilden. Just nu har jag bara anpassat den för ramen i princip, och inte ens det är klart. Men nu har jag satt på mer delar som limmas just nu så jag får fortsätta imorgon.

Dels ska den förminskas fram, vinkeln skall ändras en aning samt det limmas fast några bitar på vänstersidan som skall gå ner och täcka en del.

Bifogar även en skiss på hur bygget kommer bli så vet ni lite vad jag har tänkt mig.

Last edited:

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover

Okej men att den blir lita högre fram är ju ett + nu när min lutar framåt^^ så man glider hela tin :huvet så man måste i princip byta allt fram förutom däcket ?

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457