Lundgrens CRM projekt

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Det där blir nog jävligt bra, med tanke på att crm måste ha de fulaste kylarvingarna någonsin :hihi
You don't say. :hihi

Tanken ser väldigt knepig ut nu men det är gjort ca 0.5 timmes jobb av ca 20-30 så den är i väldigt tidigt stadie. :hihi

EDIT: Skall även tillägga att den ser lite lång ut på skissen men ni fattar vinken iaf.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Som Tapper säger så blir det LD på i princip hela hojen utom framlyset, det får vara kvar. Men kommer nog även göra framskärmen som det ser ut nu. :) Klar till den 24? No way in hell! :D
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
mumsigt! Imponerad att du ger dig på att plasta så mycket :D
Om gaffeln är mkt längre än originalet så kan du ju alltid fixa styrhöjare och på så sätt få upp gafflarna lite till i styrkronorna. Hojen ska ju ha lite framåtlut om du ska köra den som motard ;)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
mumsigt! Imponerad att du ger dig på att plasta så mycket :D
Om gaffeln är mkt längre än originalet så kan du ju alltid fixa styrhöjare och på så sätt få upp gafflarna lite till i styrkronorna. Hojen ska ju ha lite framåtlut om du ska köra den som motard ;)
Blir ju lite styrhöjare i convertern mellan 22mm styre till 28mm. Och gafflarna är redan upptryckta en aning i kronorna men längden kommer inte vara något problem tror jag inte, sådan stor skillnad är det inte.

Grejar lite smått idag. Tanken börjar gå åt rätt håll iaf. :)
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Gaffeln kommer från en Honda cr 250 -90.

Tänk på att axeln till dessa gafflar är längre samt en aning grövre. Sen passar ju inte bromsok mm heller. Annars är den hyffsat lättanpassad.

Skiten jag limmar tar längre tid än förväntat. :huvet Så updaten kommer inte förns sent ikväll. Då ska jag väl ha hunnit göra lite iaf.

Läs ALLA sidor ^^
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Update 22-01-08

Jaha då har man grejjat lite till då. Tanken börjar ta form nu iaf vänstersidan. Högersidan har jag inte jobbat med lika mycket för det är ännu osäkert på hur det blir på den sidan. (hemliga planer, och nej jag skall inte köra med olika vingar. :rolleyes:)




Så ser tanken ut efter en massa sågande, raspande och slipande. :) Den är fortfarande lite lång och lite fel form på den, sen ska det limmas på lite mer framför den eller vad man skall säga för att det skall gå i lite mer än 2 liter i den. :hihi



Här är mallen jag använde som kylvinge för att visa hur mycket ungefär av tanken som kommer synas. Denna skall jag börja på nu och forma till ordentlig from.



Ungefär såhär blir den breddmässigt. OBS den lutar nu för att kylvingen tyngde ner den så pass. Hoppas att detta kommer göra att den känns lite smidigare. Iofs är den redan smidig men man kan aldrig få en hoj för smidig. :)





Här är Förgasaren som jag glömt visa upp. En mikuni TM34 flatside

Allt för idag. Hoppas på att kunna uppdatera redan imorgon.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Jaha då har man grejjat lite till då. Tanken börjar ta form nu iaf vänstersidan. Högersidan har jag inte jobbat med lika mycket för det är ännu osäkert på hur det blir på den sidan. (hemliga planer, och nej jag skall inte köra med olika vingar. :rolleyes:)




Så ser tanken ut efter en massa sågande, raspande och slipande. :) Den är fortfarande lite lång och lite fel form på den, sen ska det limmas på lite mer framför den eller vad man skall säga för att det skall gå i lite mer än 2 liter i den. :hihi



Här är mallen jag använde som kylvinge för att visa hur mycket ungefär av tanken som kommer synas. Denna skall jag börja på nu och forma till ordentlig from.



Ungefär såhär blir den breddmässigt. OBS den lutar nu för att kylvingen tyngde ner den så pass. Hoppas att detta kommer göra att den känns lite smidigare. Iofs är den redan smidig men man kan aldrig få en hoj för smidig. :)




Här är Förgasaren som jag glömt visa upp. En mikuni TM34 flatside

Allt för idag. Hoppas på att kunna uppdatera redan imorgon.

Sweeet!:yoparty Fräscht med tanken:tuttar Får vi se en fin design på vingar? Göra själv eller köpa?
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
är inte motorn lite för tam för att sätta dit en 34 mm ? hade inte någon räknat ut här på sh att 30 mm var max/bäst eller vad det nu var för en crm? :p
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top