Ja, fälgen går att använda, men krävs ju naturligtvis nya distanser.Okej men att den blir lita högre fram är ju ett + nu när min lutar framåt^^ så man glider hela tin så man måste i princip byta allt fram förutom däcket ?
Ja, fälgen går att använda, men krävs ju naturligtvis nya distanser.Okej men att den blir lita högre fram är ju ett + nu när min lutar framåt^^ så man glider hela tin så man måste i princip byta allt fram förutom däcket ?
Bifogar även en skiss på hur bygget kommer bli så vet ni lite vad jag har tänkt mig.
You don't say.Det där blir nog jävligt bra, med tanke på att crm måste ha de fulaste kylarvingarna någonsin
Tack detsamma!fi fan ser inte bra ut dehär
Tack detsamma!
vi lägger ner dehär. vi låter matilda vinna.
kommer sluta med att båda ligger sömnlösa och till slut hamnar på psyket^^
Vad blir det för kylarvingar?
Blir ju lite styrhöjare i convertern mellan 22mm styre till 28mm. Och gafflarna är redan upptryckta en aning i kronorna men längden kommer inte vara något problem tror jag inte, sådan stor skillnad är det inte.mumsigt! Imponerad att du ger dig på att plasta så mycket
Om gaffeln är mkt längre än originalet så kan du ju alltid fixa styrhöjare och på så sätt få upp gafflarna lite till i styrkronorna. Hojen ska ju ha lite framåtlut om du ska köra den som motard
Gaffeln kommer från en Honda cr 250 -90.
Tänk på att axeln till dessa gafflar är längre samt en aning grövre. Sen passar ju inte bromsok mm heller. Annars är den hyffsat lättanpassad.
Skiten jag limmar tar längre tid än förväntat. Så updaten kommer inte förns sent ikväll. Då ska jag väl ha hunnit göra lite iaf.
Najs.Som Tapper säger så blir det LD på i princip hela hojen utom framlyset, det får vara kvar. Men kommer nog även göra framskärmen som det ser ut nu. Klar till den 24? No way in hell!
Jaha då har man grejjat lite till då. Tanken börjar ta form nu iaf vänstersidan. Högersidan har jag inte jobbat med lika mycket för det är ännu osäkert på hur det blir på den sidan. (hemliga planer, och nej jag skall inte köra med olika vingar. )
Så ser tanken ut efter en massa sågande, raspande och slipande. Den är fortfarande lite lång och lite fel form på den, sen ska det limmas på lite mer framför den eller vad man skall säga för att det skall gå i lite mer än 2 liter i den.
Här är mallen jag använde som kylvinge för att visa hur mycket ungefär av tanken som kommer synas. Denna skall jag börja på nu och forma till ordentlig from.
Ungefär såhär blir den breddmässigt. OBS den lutar nu för att kylvingen tyngde ner den så pass. Hoppas att detta kommer göra att den känns lite smidigare. Iofs är den redan smidig men man kan aldrig få en hoj för smidig.
Här är Förgasaren som jag glömt visa upp. En mikuni TM34 flatside
Allt för idag. Hoppas på att kunna uppdatera redan imorgon.
Göra egna naturlich. Kommer följa skissen mer eller mindre till punkt och pricka. Me dviss modifikation på kylvingarna.Sweeet! Fräscht med tanken Får vi se en fin design på vingar? Göra själv eller köpa?
är inte motorn lite för tam för att sätta dit en 34 mm ? hade inte någon räknat ut här på sh att 30 mm var max/bäst eller vad det nu var för en crm?
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |