Lundgrens CRM projekt

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
A_C_E skrev:
2568268 Lundgrens Vinterprojekt
Boyessen reeds is teh shit
// Lundgren

Bara en liten fråga VARFÖR Boyessens "REEDS"=shit)
REED VENTILEN

Jag har hållt på med Roadracing ett tag och
boysen är i mitt tycke det näst bästa.

Honda orginal
snäppet bättre är
http://www.blue-oil-france.com/default.php?cPath=210 (350:Sek)
modellen till NSR har ref : 360451
som har hyfsade egenskaper vill man gå ett steg längre resp
om du har gott om pengar finns där finns det andra alternativ
BOYSEN: dyra , mer vrid vid låga varv, därför de öppnar lättare
AKTIVE: ännu dyrare , mer vrid på toppvarv, då de stänger snabbare
Boysen jmf. Aktive beror på om du vill ha mer på lågvarv eller max varv

Ett vanlig problem med många hemmapulare är att de inte rengör "Reedventilen"
Minst 1 ggr per år behöver du rengöra - det hamnar skit under "läpparna"
som då gör att den inte stänger ordentligt,
ligger ofta lite sotpartiklar längst upp, man kan offtas se att läpparna
är öppna ~0.5mm i viloläge
har man ont om stålar ta loss och rengöra med lite lacknafta
"INGA VERKTYG!!!!!! INGET starkt
och återmontera men vänd "Läpp-paketen"

A_C_E
Alltså jag menar ju inte att de är skit utan bra. Förvirrande talesätt är det dock :rolleyes:
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jahapp. Det har stått still ett tag nu. Ett febrilt letande efter saker har tagit sin lilla tid. Mycket att göra i skolan nu mot vintern också. Men snart ska det jävlar i mig vara igång igen.

NSR:en som jag har köpt kommer att demonteras så fort som han jag köpte den av har skickat nyckeln som vi glömde av :rolleyes: Då skall motorn demonteras och kollas över, samt byta kolv och lite annat. Sedan skall motordelarna lackas så att jag åtminstone har något färdigt.

När det är klart så skall jag förhoppningsvis fått mer pengar så skall diverse saker införskaffas.

Material till ny bakram
Acerbis DHH framlampa
Acerbis sm stänka
Färg

Samt att blästring av ram och styrkronor skall börja.

Målet är att vara klar i Januari, eller senast i Februari.

Stay Tuned
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Lundgren skrev:
2615098 Jahapp. Det har stått still ett tag nu. Ett febrilt letande efter saker har tagit sin lilla tid. Mycket att göra i skolan nu mot vintern också. Men snart ska det jävlar i mig vara igång igen.

NSR:en som jag har köpt kommer att demonteras så fort som han jag köpte den av har skickat nyckeln som vi glömde av :rolleyes: Då skall motorn demonteras och kollas över, samt byta kolv och lite annat. Sedan skall motordelarna lackas så att jag åtminstone har något färdigt.

När det är klart så skall jag förhoppningsvis fått mer pengar så skall diverse saker införskaffas.

Material till ny bakram
Acerbis DHH framlampa
Acerbis sm stänka
Färg

Samt att blästring av ram och styrkronor skall börja.

Målet är att vara klar i Januari, eller senast i Februari.

Stay Tuned
Va händer med Crmen då? (Jag har inte läst allt)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Update glöm färgerna. Jag vill genomföra det jag ville göra på v 2.0, alltså carbon edition.

Det som kommer att bli kolfiber är

Framskärm
Framlyse/crossplatta
Handskydd (köpes som kolfiber)
Kylvingar
Bakskärm
Kanske tank

Ramen blir metallfärgad
Motorn blir metallfärgad

Har kollat upp vart man köper det och skall räkna lite på hur mycket det kommer att kosta, jämfört med en lackning.
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tzr snubben skrev:
2623465 Gutt:tummenupp Då får du ju några gratis hästar men hur gör du med avgassystemet? Bygger du ett eget?
Jag skall se hur jag löser det. -89 ans modell har bara 28 hk så jag vinner 1 hk i så fall :hihi Tror det är ökning i kompression som gör det, eller så är det annorlunda portning.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
HUr ska du fixa kolfiber? måste inte det pressas under högt tryck eller är ja ute och cyklar?:va
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2623912 nu vill vi se lite bilder :D
Har inte köpt det än :rolleyes: Kommer efter min födelsedag då jag är ganska short on cash just nu :gnissla

Kolfiber som pressas är när man gör en sak enbart i kolfiber. Jag kommer enbart använda ett lager väv och sedan pensla på epoxy så det kommer alltså bara bli en carbon look typ. Men inget MF carbon som bara är att plasta på alltså utan riktig väv ;)
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top