Lurad!

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Nu blev du allt lurad, du som för en dryg timme sedan försökte stjäla min mc i Ericssonsområdet Mölndal.

Hur kunde du vara så dum och tro att jag lämnade kvar tändningsnyckeln fäst i ett snöre kvar i tändingslåset??? Hur dum får man bli??? :kocko

Något var du ju bara tvungen att sno, även om du inte fick med dig min kära mc, så jag hoppas du får nytta av magneten (som liknar en tändningsnyckel och som följer med skivbromslåset när man köper ett nytt, vilket du förmodligen aldrig gjort) som du slet av från snöret jag hade fäst den vid!

Det goaste med allt var att du måste blivit så jädra snopen när du såg att det inte var en riktig nyckel! :D

LÅNGNÄSA! :arsele

// Niklas
P.S Sedan när blev mitt ditt?
 

Bjölle

Rederöv
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Ribersborg
Hoj
Piaggio Sfera 80cc
Konstigt att inte buset kan skilja på en nyckel och en magnet. Men den kanske kan vara värd ett Jenka på svarta marknaden...
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Ja eller så var det en snorunge som tog den? Varför skulle en tjuv ta med sig mageneten?
 

R-one

Om du vill bli tvåa, häng på mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Ingen... Yamaha yz250 om det räknas...
Du är säker på att han/hon försökte sno hojen och inte bara ville ha en tuff magnet?!? :va :confused:
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
De där magneterna är tydligen hett eftertraktade.
Min rök efter en vecka...
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
R-one skrev:
Du är säker på att han/hon försökte sno hojen och inte bara ville ha en tuff magnet?!? :va :confused:

Japp, för jag stänger alltid av huvudbrytaren (dödarknappen) som nu var påslagen igen!

Nu gråter jag inte blod för detta men det är då själva fan att man inte skall kunna få ha grejorna ifred! Vem vet, nästa gång ÄR "moppen" borta eller ligger ned och säsongen kanske är förstörd!

Värre är det ju, naturligtvis, med dem som faktiskt får sina bågar stulna på riktigt! DEM lider jag med!

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Chefen Alabama skrev:
De där magneterna är tydligen hett eftertraktade.
Min rök efter en vecka...

Jo, jag vet. Jag "blev av med" min efter endast ett par veckor utanför jobbet. Vilket resulterade i att jag två veckor senare körde iväg med det där förb... :mad: :kocko :finger :censored :kulspruta låset sittandes i skivan. Med spräckt kåpa som skickades på lack när säsongen var över. Böjd fotpinne och en förstörd bromsskiva!

När jag plockade av kåpan såg jag dock att magneten hade fastnat på en skruvskalle så någon hade lyft på magneten (kanske i tron att det var nyckeln) och sedan släppt den så den studst mellan kåpan och motorn.

Därefter satte jag fast magneten med ett lite grövre snöre (ca. 4 mm) och det funkade i ett par år men så i morse blev behovet av att äga en sådan magnet för stor för någon som inte fick loss knuten på snöret/repet utan ryckte/klippte loss magneten ändå! :kocko

// Niklas
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Dagens tips. Köp en tunn spriralvire, helst plastöverdragen. Träd ena öglan igenom skivbromslåset och den andra runt gashandtaget.Jag lovar, ni glömmer inte skivbromslåset mera.

Kostar ca 20-100 kr på vilken bra cykelfirma som helst.
 

magnyb

Två erktyg kolla på tv, en såg!
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
Skitsnabb
Avarage skrev:
Nu blev du allt lurad, du som för en dryg timme sedan försökte stjäla min mc i Ericssonsområdet Mölndal.

Hur kunde du vara så dum och tro att jag lämnade kvar tändningsnyckeln fäst i ett snöre kvar i tändingslåset??? Hur dum får man bli??? :kocko

Något var du ju bara tvungen att sno, även om du inte fick med dig min kära mc, så jag hoppas du får nytta av magneten (som liknar en tändningsnyckel och som följer med skivbromslåset när man köper ett nytt, vilket du förmodligen aldrig gjort) som du slet av från snöret jag hade fäst den vid!

Det goaste med allt var att du måste blivit så jädra snopen när du såg att det inte var en riktig nyckel! :D

LÅNGNÄSA! :arsele

// Niklas
P.S Sedan när blev mitt ditt?

Jag skulle vilja sett förtvivlan när han slände sig upp
på hojen men fick långnäsa :D

//Magnus
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
magnyb skrev:
Jag skulle vilja sett förtvivlan när han slände sig upp
på hojen men fick långnäsa :D

//Magnus

He, he! Jag med! Det hade definitivt varit värt förlusten av magneten! :lol :D

// Niklas
 

magnyb

Två erktyg kolla på tv, en såg!
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
Skitsnabb
Avarage skrev:
He, he! Jag med! Det hade definitivt varit värt förlusten av magneten! :lol :D

// Niklas

Vore faktist kul o lägga en nyckelknippa me skrotnycklar bredvid en hoj o filma när det börjar vattnas i munnen på nån :D

Ska fan göra det så lägger jag ut länken sen :hihi

//Magnus
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Avarage skrev:
Japp, för jag stänger alltid av huvudbrytaren (dödarknappen) som nu var påslagen igen!

Nu gråter jag inte blod för detta men det är då själva fan att man inte skall kunna få ha grejorna ifred! Vem vet, nästa gång ÄR "moppen" borta eller ligger ned och säsongen kanske är förstörd!

Värre är det ju, naturligtvis, med dem som faktiskt får sina bågar stulna på riktigt! DEM lider jag med!

// Niklas

Ja o vilken unge trycker inte på alla knappar som finns?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Eller så här - kostar i princip ingenting och tar ingen plats. När man kör så repar inte låsnyckeln styrkronan heller.

Lime skrev:
Dagens tips. Köp en tunn spriralvire, helst plastöverdragen. Träd ena öglan igenom skivbromslåset och den andra runt gashandtaget.Jag lovar, ni glömmer inte skivbromslåset mera.

Kostar ca 20-100 kr på vilken bra cykelfirma som helst.
 

Bifogat

  • keys.jpg
    keys.jpg
    27.7 KB · Visningar: 132

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
eisbaer skrev:
Ja o vilken unge trycker inte på alla knappar som finns?

Visst har säker förekommit någon gång! Men kl. var 08:30 mitt i ett industriområde med drygt 1 km till närmaste privatbostad!

Dessutom måste ju skitungen ha varit tillräckligt hög för att kunna rycka/klippa av plastringen som magneten bestod av eftersom snöret är intakt liksom knuten som var gjord för att hålla fast magneten!

Nä, jag tror fortfarande på att någon ville försöka stjäla hojen men blev snopen när han/hon såg att det inte var en nyckel som satt i!

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Nicke skrev:
Eller så här - kostar i princip ingenting och tar ingen plats. När man kör så repar inte låsnyckeln styrkronan heller.

Bra tips! Är några i klubben som använder den metoden varför jag omedelbart när jag kom hem också klippte till en liten gummislang som jag numera trär över resp. nyckel som jag inte fn. använder.

Skitbra tips! :yoparty

// Niklas
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Lime skrev:
Dagens tips. Köp en tunn spriralvire, helst plastöverdragen. Träd ena öglan igenom skivbromslåset och den andra runt gashandtaget.Jag lovar, ni glömmer inte skivbromslåset mera.

Kostar ca 20-100 kr på vilken bra cykelfirma som helst.


ja fick ett bra tipps av Ravetrancer...som ja dock inte testat än iof...
men om man bara har två nyckalar på knippan så kan ma köpa en liten liten bit tunt plast/gummi rör som man sätter på en av nycklarna.... så flyttar an över det till olika nycklar...
när hojen e låst har man den på tendningsnyckeln och när hojen e upplåst har man den på låsnyckeln.... :)

EDIT: ser att ja va sent ute,....
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Skaffa inga bromsskive lås

skivbromslås suger. Visserligen är det riktigt brutalt härdat stål som garanterat ingen kan få upp utan nyckel, men din extremt vikt bantade "state of the art" superbike, har en bromskiva (eller kanske inte just skivan utan staget eller va fan man nu skall kalla det som den sitter på, där du placerar låset) som är gjord av aluminium.
Hittade ingen Gixer i mitt garage i tisdags, däremot hittade jag bitar från min bromsskiva.

/aldrig mera skivbromslås :huvet
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
triple skrev:
eru frååån tokholm? :7peta

Nä, det kan hon inte vara. Vi Stockholmare är skärpta och snärtiga.
Miss_Orchidee var över ett dygn sen med sitt tips och så sölig kan bara en Göteborgare vara.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
soppatorsken skrev:
Nä, det kan hon inte vara. Vi Stockholmare är skärpta och snärtiga.
Miss_Orchidee var över ett dygn sen med sitt tips och så sölig kan bara en Göteborgare vara.

Då missade du mitt svar! Det var VI Göteborgare som var först ut med detta tipps men vi är inte lika skrytsamma som Stockholmarna utan är lite mer lågmällda i vår framtoning! :7peta :rofl

// Niklas
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top