Lurade döden 2ggr idag!

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Tja!
Först hade vi lite bråttom till korvkiosken för att köpa mjukglass... Det var ju fint väder och vägen var bred :) Så jag låg väl runt en sisådär 260-270 Km/h
och är på väg att köra om 2 bilar framför, Självklart så svänger den bakre bilen ut framför mig utan att titta i backspegeln före och jag lyckas passera honom med C:a 20 centimeters marginal :död Nära ögat! Sen så var vi ut och gled runt lite på en krokig väg och jag ville ha hög fart ut ur kurvan så jag kom in i svängen med en låg växel och hojen i fråga är R1a med mycket lull lull av nyare årsmodell! Ingen fara tänkte jag... Det är ju fan Pilot Power på så det är bara att gasa! Lägger ner hojen och gasar till på tvåan och märker att fan nu är det klotning på g :brinnerup Hela bakpartiet shakar som en negerrröv med celluliter :brinnerup Fetsläpp med pilot power alltså :huvet
Ser detta som ett tecken på att ta det lite lugnare i forsättningen! En tankeställare till alla som gasar före och tänker sen. Ta det lungt där ute!
 
Last edited:

Freedom

Guest
Jag brukar som gammal vana tänka 2 gånger innan jag gasar skiten ur maskinen. Skönt att höra att det gick bra för dig.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Trodde du en sula för 3000 skulle göra hela skillnaden mellan vurpa och inte vurpa?
Lika begåvat som att tro att ett skinnställ ser tll att det bara är att resa sig upp och promenera från en vurpa.
"Jag har bra material! Jag är odödlig"
Skönt att du fick dig en tankeställare istället för en rip-tråd på sh.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
2Wheeldrive skrev:
2285200 Så jag låg väl runt en sisådär 260-270 Km/h
och är på väg att köra om 2 bilar framför, Självklart så svänger den bakre bilen ut framför mig utan att titta i backspegeln före och jag lyckas blablabla

japp, för det är extremt lätt att se nått som kommer farande i 260-270 km/h :tummenupp :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
:corn :corn

Lurar döden gör man väl varje gång man startar hojen och man parkerar den ett par timmar senare. Gäsp..
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
bagerah skrev:
2285211 Trodde du en sula för 3000 skulle göra hela skillnaden mellan vurpa och inte vurpa?
Lika begåvat som att tro att ett skinnställ ser tll att det bara är att resa sig upp och promenera från en vurpa.
"Jag har bra material! Jag är odödlig"
Skönt att du fick dig en tankeställare istället för en rip-tråd på sh.

2200 får man ett sett för.

Ett däck ska man ju kunna lita på:)

Bra material ger störe chans att överleva, ta mitt gammla skinnställ och däcket jag kör på nu så fattar du :hihi

Körde kortege i söndags, släppte jag iväg kompisarna för att kunna gasa på genom en kurva fick sånt där härligt gungande släpp genom hela kurvan, satt bara å väntade på att jag skulle hamna i diket :3freak
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
2Wheeldrive skrev:
2285200 Tja!
Det är ju fan Pilot Power på så det är bara att gasa! Lägger ner hojen och gasar till på tvåan och märker att fan nu är det klotning på g :brinnerup Hela bakpartiet shakar som en negerrröv med celluliter :brinnerup Fetsläpp med pilot power alltså :huvet
!
Man ska vara försiktig på gasen vid nedlägg.. GASKONTROLL,
Det krävs inte mycket gas vid nedlägg för att det ska släppa..
Glöm dessutom inte att du har en bakstödämpare som ska klara jobbet med...
Och om den är feljusterad.. så är det däcket som får göra jobbet.. och risken för släpp ökar..
Dvs.. även om du åker på rena rama klistret och dämparn är fel för din vikt.. så släpper det iaf...
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Mr Helmut skrev:
2285225 2200 får man ett sett för.

Ett däck ska man ju kunna lita på:)

Bra material ger störe chans att överleva, ta mitt gammla skinnställ och däcket jag kör på nu så fattar du :hihi

Körde kortege i söndags, släppte jag iväg kompisarna för att kunna gasa på genom en kurva fick sånt där härligt gungande släpp genom hela kurvan, satt bara å väntade på att jag skulle hamna i diket :3freak

Självklart spelar det roll! :tummenupp Det ifrågasätter jag inte en sekund.
Men att spontant, som första reaktion när man inser att det här kan gå illa (på allmän väg), tänka: "äh, va fan jag har bra grejor" känns lite nochigt tycker jag bara. Speciellt när man inte allt för långt innan redan "lurat döden" en gång...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
SENSEI skrev:
Glöm dessutom inte att du har en bakstödämpare som ska klara jobbet med...
Och om den är feljusterad.. så är det däcket som får göra jobbet.. och risken för släpp ökar..
Dvs.. även om du åker på rena rama klistret och dämparn är fel för din vikt.. så släpper det iaf...

Hur många har justerat dämparen på sin R1:a mfl. och fått till en bra inställning :rolleyes:
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Mr Helmut skrev:
2285225 2200 får man ett sett för.

Ett däck ska man ju kunna lita på:)

Bra material ger störe chans att överleva, ta mitt gammla skinnställ och däcket jag kör på nu så fattar du :hihi

Körde kortege i söndags, släppte jag iväg kompisarna för att kunna gasa på genom en kurva fick sånt där härligt gungande släpp genom hela kurvan, satt bara å väntade på att jag skulle hamna i diket :3freak
ett set pilot power för 2200? vart då?
 

BlueBull

Guest
2Wheeldrive skrev:
2285200 Tja!
Först hade lite bråttom till korvkiosken för att köpa mjukglass... Det var ju fint väder och vägen var bred :) Så jag låg väl runt en sisådär 260-270 Km/h
och är på väg att köra om 2 bilar framför, Självklart så svänger den bakre bilen ut framför mig utan att titta i backspegeln före och jag lyckas passera honom med C:a 20 centimeters marginal :död Nära ögat! Sen så var vi ut och gled runt lite på en krokig väg och jag ville ha hög fart ut ur kurvan så jag kom in i svängen med en låg växel och hojen i fråga är R1a med mycket lull lull av nyare årsmodell! Ingen fara tänkte jag... Det är ju fan Pilot Power på så det är bara att gasa! Lägger ner hojen och gasar till på tvåan och märker att fan nu är det klotning på g :brinnerup Hela bakpartiet shakar som en negerrröv med celluliter :brinnerup Fetsläpp med pilot power alltså :huvet
Ser detta som ett tecken på att ta det lite lugnare i forsättningen! En tankeställare till alla som gasar före och tänker sen. Ta det lungt där ute!
Kom ut ur min flickväns garderob... du behöver syre!!!!! :3freak
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
KGK skrev:
2285272 Hur många har justerat dämparen på sin R1:a mfl. och fått till en bra inställning :rolleyes:

En bra grundiställning är inte svår att fixa...
Men tyvärr så är det många som inte har någon koll alls..
Kör med fjädrar som inte alls är anpassade för deras vikt mm..

Största och vanligaste felet dock med att det börjar sladda i nedlägg är inte däcket utan att föraren inte har gaskontroll.. Han ger på för mycket gas för hastigt vid fel tillfälle..
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Tur behövs alltid, skönt att inget hände, bra att du fick dig en tankeställare ;)
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top