Lurade döden 2ggr idag!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Chronic skrev:
2285644 När det gnälls på en kille som körde fort, då vet man att för många hittat sporthoj.com. Alldeles för många.

Här gnäller vi inte på en kille som kör förfort, vi gnäller på de där jävla söndagsbilisterna som inte har på vägarna att göra! Har man inte dödskoll bakåt så att man kan ge fri lejd åt riktiga sporthojjare[tm] som är ute och köper glass så skall man jävlarimig inse sin begränsning och hålla sig borta från vägnätet och fotgå till gudstjänsten på söndagsförmiddagen!

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
:corn

det är egentligen ganska underhållande att se hur folk resonerar ...

En fråga som man skulle kunna ställa är. Hade du uppsikt i DIN backspegel så det inte kom en Koenigsegg i 400km/h bakom dig?

aja ... whatever..

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Dregen skrev:
2285545 ÄR DU MEDVETEN OM ATT DETTA ÄR ETT SPORTHOJSFORUM?????? :va :va
Har du hört uttrycket: Bättre vara tyst och låta folk tro man är dum, än att öppna munnen och undanröja alla tvivel?

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
260-270 är väll en fin marschfart :näsblod :tungan
Men har man mer brådis än så bör man starta lite tidigare.

Reefer

S3-smurf
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Triumph Speed Triple '01
Tänker inte moralpredika alltför mycket... Det finns de som gör det bättre än jag :)

Däremot så måste jag fråga vad syftet var med tråden till att börja med? Kan komma på 2 skäl: Antingen vill man informera om att det inte går att köra hur hårt som helst med Pilot Power (vilket i sig är bra tänkt, men det tror jag folk förstår ändå), eller så vill man berätta att man kan och har kört i 270 blås på allmän väg(?). Att bilister sover bakom ratten kan ju inte vara nån nyhet för nån så den informationen ser jag som hyfsat överflödig.

Öppnar man en tråd såhär så får man bannemig stå ut med lite pajkastning :3freak . Och nej... jag har inget bättre för mig än att skriva ett fullkomligt överflödigt inlägg (som inte gör samhället bättre) i denna tråd. Det är varmt så in i helvete på kontoret så det här är ungefär vad jag med nuvarande hjärnkapacitet klarar av...

Störtskön avatar för övrigt!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Dregen skrev:
2285545 ÄR DU MEDVETEN OM ATT DETTA ÄR ETT SPORTHOJSFORUM?????? :va :va

Är du medveten om att du har en skruv lös?

Och till trådskaparen...

1. 2 wheel Drive..du måste vara den enda med en 2 hjulsdriven MC, Grattis!

2. Hade det varit värt att köra in i en personbil i 270, & döda den personen & dig själv för en mjukglass?

Håller med föregående talare, det är sånna som DU som ger sporthojsåkare ett dåligt rykte....

Sätt gärna struten i halsen...

Last edited:

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Kanske skulle införa att de bara ska finns "sporthojar" här... och inget gnäll, kanske skulle gå på reg. nummer för att de ska bli rätt.. :hihi

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Herman skrev:
2285771 Kanske skulle införa att de bara ska finns "sporthojar" här... och inget gnäll, kanske skulle gå på reg. nummer för att de ska bli rätt.. :hihi
Alla som kör sporthoj saknar inte hjärna.....

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Jag blir lite störd på somligas inställning. Detta är ett sporthojsforum, vad innebär egentligen det?
1) Att folk som äger eller är intresserade av sporthojar hänger här?
2) Att sporthoj är synonymt med att man kör så idiotiskt man kan ute i trafiken och detta är ett forum för just såna människor?

Självklart går det oftast undan när man kör sporthoj men det är f_n inte det samma som att inte begripa att en bil som följer normal trafikrytm aldrig i helvete hinner uppfatta en upphinnande hoj i +250km/h.

På autobahn tvingas man tänka lite extra, fast där kan man ändå förvänta sej att det kommer en "missil" farande lite då och då.

Sen kan jag i viss mån hålla med om att endel bilförare har rätt kass uppmärksamhet, det ska dock inte förväxlas med situationer som man själv försätter dem i pga att man kör på ett, för dem, oförväntat sätt.

Summa: Den som kör jävligt mycket fortare får sköta det största tankejobbet.
Jag tror att Darvin hade ett hum om vad det handlar om :tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ozzian skrev:
...
2) Att sporthoj är synonymt med att man kör så idiotiskt man kan ute i trafiken och detta är ett forum för just såna människor?

...

Problemet med en del hjärndöda inlägg i den här tråden, och inställning bland ganska många riktiga sporthojjare[tm], är ju avsaknaden av ansvarskänsla. Det är alltid någon bilists fel, eller vägverket, eller ett mitträcke, eller en annan bilist eller kanske gud fader eller allah.

Insikten om att 'hmm, det här kanske inte är så jävla smart' saknas helt, och sedan skyller man sina egna tillkortakommanden på någon annan. Bekvämt. Och beklämmande. Man undrar ju om de lever sina liv i övrigt enligt samma devis, att andra har ansvar för hur det går för en i livet, men inte en själv?

Bollebus

SINGEL
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Hojlös
så gick det inte

bättre å tiga å tas för en idiot änn att tala å undanröja alla tvivel

//Bolle

Nr:18 skrev:
2285750 Har du hört uttrycket: Bättre vara tyst och låta folk tro man är dum, än att öppna munnen och undanröja alla tvivel?

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
2Wheeldrive skrev:
2285200 Tja!
Först hade vi lite bråttom till korvkiosken för att köpa mjukglass... Det var ju fint väder och vägen var bred :) Så jag låg väl runt en sisådär 260-270 Km/h
och är på väg att köra om 2 bilar framför ...

När man kör sådär så lurar man inte döden, man retar bara honom...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Herman skrev:
2285771 Kanske skulle införa att de bara ska finns "sporthojar" här... och inget gnäll, kanske skulle gå på reg. nummer för att de ska bli rätt.. :hihi

Jag kör Sporthoj. OCH gnäller...varför undrar du kanske?
För att jag är jävligt MEDVETEN om farorna, vilket du verkar vara helt befriad från..

Men som det heter, NO BRAIN NO PAIN..ut och kör nu!

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Nr:18 skrev:
2285774 Alla som kör sporthoj saknar inte hjärna.....

Fan vet om inte ett flertal av dom gör det.
Dom är ganska intelligensbefriade som kör +250 km ute i trafiken och sen klagar på att bilisterna inte ser dom.
Bilsterna ser oss ju inte ens när vi kör i 70km.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
vx skrev:
2285811 Fan vet om inte ett flertal av dom gör det.
Dom är ganska intelligensbefriade som kör +250 km ute i trafiken och sen klagar på att bilisterna inte ser dom.
Bilsterna ser oss ju inte ens när vi kör i 70km.

Inte ens i 50! Var nära att bli påkörd bakifrån igår pga av att blisiten framför mig bromsade hårt, jag gjorde detsamma men det uppmärksammade inte bilisten bakom mig. :3freak Hade uppsikt bakåt så jag väjde ut till höger.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Herman skrev:
Då tycker jag vi börjar med att banna alla som inte vågar köra fort och därför måste starta trådar där dom påstår sig vara någon annan som sett trådstartaren köra fort med motorcykel.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha