Jäklar vad bra den blir! Tack för stor underhållning.
Jo jag är rätt nöjd med stuket, den läcker olja både i motor och ena gaffelbenet så en genomgång är nog välbehövlig men sånt gör jag med glädje bara jag vet att den går som den ska.
Klart, en annan tank kanske skulle se ballare ut och en hemgjuten styrkrona med lägre placerat styre skulle vara susen men det kommer fler vintrar får jag hoppas.
Jaja, skynda långsamt och känn dig fram.
Oooh den är så jävulskt fin.. rullar jag upp min thruxton till vintern så kan du smi till samma stuk?
Det är en underbar gång i de gamla trumpeterna.
Snyggt blev det också.
Vad är det här med ett stöd på bobbern? Den ska ju luta mot väggen!
Är det en Oil In Frame eller hur är det på nyare Trajor? Tackar för berömmet!
Wet sump... vill ha exakt det stuket. Eller aphängare o sissybar, men jag tror det får bli som rehab efter en krasch. Fast jag får hoppas att jag slipper crasha. Får väl låna ut den till lillsyrran. Hon är bra på å kvadda skit!
Tänkte just säga det att din är nog lite väl så ny och fin för att "förädla" till något sånt här, du lär väl måsta airbrusha dit oljesöl över hela motorn och torkade rännilar av bensin nedför tanksidorna...
Jag var prexis ute och monterade den nya Sparx-rotorn och tätade ett par oljeläckor i transmissionskåpan, konstigt nog så går det fortfarande inte starta hojen utan batteriet inkopplat. Den sparkar bakut direkt och kopplar jag in det lilla fesiga 1.2Ah batteriet så startar den hur fint som helst, verkar som att jag kommer få köra med batteri ändå trots att elsystemet så stort skulle vara "battery-less" med en inbyggd kondensator som ersättare.
Nåja, plats finns det ju gott om.
Kul att du säger det! Jag har faktiskt ansträngt mig för att kladda ner den med olja o soppa rena hojar... nänä! Det har inte nåt med tändningen o göra? Min boyerbox behövde nästan full kräm i batteriet för att gnista rätt. Du kanske måste kicka upp en charge i kondensatorn innan tändboxen funkar korrekt?
Grejen är att den sparkar bakut med kicken varenda försök så det går inte få upp nån laddning i kondensatorn på det viset. Skumt som sagt, lutar nästan åt att boxen skulle vara paj...
Min var också benägen att baktända.. trots lågt ställd tändning. Och rätt ventilspel. Har läst om nån tändbox på Triumphrat som skulle vara bättre. Om jag bara kunde minnas märket. Tri-spark kanske?
http://www.trispark.com.au
Just det..
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring