Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

CJ

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
2009 Thruxton
Jäklar vad bra den blir! Tack för stor underhållning.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jäklar vad bra den blir! Tack för stor underhållning.

Jo jag är rätt nöjd med stuket, den läcker olja både i motor och ena gaffelbenet så en genomgång är nog välbehövlig men sånt gör jag med glädje bara jag vet att den går som den ska.:tummenupp

Klart, en annan tank kanske skulle se ballare ut och en hemgjuten styrkrona med lägre placerat styre skulle vara susen men det kommer fler vintrar får jag hoppas.:)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jo jag är rätt nöjd med stuket, den läcker olja både i motor och ena gaffelbenet så en genomgång är nog välbehövlig men sånt gör jag med glädje bara jag vet att den går som den ska.:tummenupp

Klart, en annan tank kanske skulle se ballare ut och en hemgjuten styrkrona med lägre placerat styre skulle vara susen men det kommer fler vintrar får jag hoppas.:)

Jaja, skynda långsamt och känn dig fram.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Tackar tackar, jag ska försöka ta några kort i dagsljus utan batteriet på tanken så ser ni bättre hur stuket blev. Brorsans fästmö tycker i alla fall att den blev stenfrän.:tummenupp

Nu i veckan har bror och fästmön varit hit med en gammal Yamaha XS650 som han ska bygga bobber av med aphängare och allt, det har blivit några intensiva dagar med bus med kidsen på dagarna och tokbygge långt inpå nätterna.

Det flyter på rätt fint så vi har unnat oss en tidig kväll och en liten grogg för att skölja ner alla verkstads-folköl, i morgon ska vi göra klart sitsen och börja dra om all el.

Inga förhoppningar om att hinna klart i helgen men det grövsta mecket ska vi nog ha hunnit med.:tummenupp

Tjipp!:)

Last edited:

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
grym xs:n såg ut :) (och din boober med såklart ;)) Xs:n kräver väl regbesiktning va?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Lite mer plock på hojen, jag har kört några mil till och efter ventiljustering och lite annat pill så går den riktigt fint. Lite väl grov i rösten kanske så jag har satt på ett par inverterade megafoner för att få ner den värsta olåten lite, det lever fortfarande jävulen men jag får i alla fall inte lock för öronen när jag kör den...:gnissla

Batteriet ska för övrigt bort så fort jag monterat den nya rotorn som dök upp idag, förhoppningsvis räcker krämen till sen.:tummenupp

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Oooh den är så jävulskt fin.. rullar jag upp min thruxton till vintern så kan du smi till samma stuk? :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Oooh den är så jävulskt fin.. rullar jag upp min thruxton till vintern så kan du smi till samma stuk? :)

Är det en Oil In Frame eller hur är det på nyare Trajor? Tackar för berömmet!:tummenupp

Det är en underbar gång i de gamla trumpeterna.
Snyggt blev det också.

Jo rätt svårt att tro att dom ska låta så jäkla gott, jag har inte hunnit med någon längre sväng med megafonerna monterade men det lär väl bli mer åka nu framöver för jag sålde precis hayabusan till en norsk dragracingaspirant.:)

Vad är det här med ett stöd på bobbern? Den ska ju luta mot väggen! :fakta

:D

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är det en Oil In Frame eller hur är det på nyare Trajor? Tackar för berömmet!:tummenupp
:D

Wet sump... vill ha exakt det stuket. Eller aphängare o sissybar, men jag tror det får bli som rehab efter en krasch. Fast jag får hoppas att jag slipper crasha. Får väl låna ut den till lillsyrran. Hon är bra på å kvadda skit! :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Wet sump... vill ha exakt det stuket. Eller aphängare o sissybar, men jag tror det får bli som rehab efter en krasch. Fast jag får hoppas att jag slipper crasha. Får väl låna ut den till lillsyrran. Hon är bra på å kvadda skit! :)

Tänkte just säga det att din är nog lite väl så ny och fin för att "förädla" till något sånt här, du lär väl måsta airbrusha dit oljesöl över hela motorn och torkade rännilar av bensin nedför tanksidorna...:D

Jag var prexis ute och monterade den nya Sparx-rotorn och tätade ett par oljeläckor i transmissionskåpan, konstigt nog så går det fortfarande inte starta hojen utan batteriet inkopplat. Den sparkar bakut direkt och kopplar jag in det lilla fesiga 1.2Ah batteriet så startar den hur fint som helst, verkar som att jag kommer få köra med batteri ändå trots att elsystemet så stort skulle vara "battery-less" med en inbyggd kondensator som ersättare.:va

Nåja, plats finns det ju gott om.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tänkte just säga det att din är nog lite väl så ny och fin för att "förädla" till något sånt här, du lär väl måsta airbrusha dit oljesöl över hela motorn och torkade rännilar av bensin nedför tanksidorna...:D

Jag var prexis ute och monterade den nya Sparx-rotorn och tätade ett par oljeläckor i transmissionskåpan, konstigt nog så går det fortfarande inte starta hojen utan batteriet inkopplat. Den sparkar bakut direkt och kopplar jag in det lilla fesiga 1.2Ah batteriet så startar den hur fint som helst, verkar som att jag kommer få köra med batteri ändå trots att elsystemet så stort skulle vara "battery-less" med en inbyggd kondensator som ersättare.:va

Nåja, plats finns det ju gott om.

Kul att du säger det! Jag har faktiskt ansträngt mig för att kladda ner den med olja o soppa :) rena hojar... nänä! Det har inte nåt med tändningen o göra? Min boyerbox behövde nästan full kräm i batteriet för att gnista rätt. Du kanske måste kicka upp en charge i kondensatorn innan tändboxen funkar korrekt?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Kul att du säger det! Jag har faktiskt ansträngt mig för att kladda ner den med olja o soppa :) rena hojar... nänä! Det har inte nåt med tändningen o göra? Min boyerbox behövde nästan full kräm i batteriet för att gnista rätt. Du kanske måste kicka upp en charge i kondensatorn innan tändboxen funkar korrekt?

Grejen är att den sparkar bakut med kicken varenda försök så det går inte få upp nån laddning i kondensatorn på det viset. Skumt som sagt, lutar nästan åt att boxen skulle vara paj...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Grejen är att den sparkar bakut med kicken varenda försök så det går inte få upp nån laddning i kondensatorn på det viset. Skumt som sagt, lutar nästan åt att boxen skulle vara paj...

Min var också benägen att baktända.. trots lågt ställd tändning. Och rätt ventilspel. Har läst om nån tändbox på Triumphrat som skulle vara bättre. Om jag bara kunde minnas märket. Tri-spark kanske?
http://www.trispark.com.au

Just det..

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Min var också benägen att baktända.. trots lågt ställd tändning. Och rätt ventilspel. Har läst om nån tändbox på Triumphrat som skulle vara bättre. Om jag bara kunde minnas märket. Tri-spark kanske?
http://www.trispark.com.au

Just det..

Tack för tipset! Nu lär jag nog köra med den jag har ett tag eftersom jag redan lagt ner på tok för mycket slantar i elhärvan, men det är bra att veta att det finns en lösning. Jag ska söka lite på Jockey Journal efter andra som haft samma problem och provat trispark.:tummenupp

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja den funkar ju skitbra sålänge man har laddning o tillräckligt med ström i batteriet! Sen lär väl motorn rasa innan boxen ger sig :) dom är charmiga, gammeltrajorna!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati