Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Tycker tankloggan ser jävligt bra ut!
Med den så överträffar nya tanken klart den gamla.

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Vart ju kalas bra! Vart riktigt stor skillnad när du fick ner tanken något! Går det inte att korta av dammasken som sitter på gaffeln så den inte ser helt ihoptryckt ut?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tycker tankloggan ser jävligt bra ut!
Med den så överträffar nya tanken klart den gamla.

Tackar! Jag ringer som sagt senare, knacka lite på datorn går bra men längre telefonsamtal än 30 sekunder med jäntorna inom synhåll funkar inget vidare... :mistlur

Vart ju kalas bra! Vart riktigt stor skillnad när du fick ner tanken något! Går det inte att korta av dammasken som sitter på gaffeln så den inte ser helt ihoptryckt ut?

Det är bara att kapa av dom i önskad längd, att jag inte gjort det tidigare är en gåta för nu när du säger det ser det ju rätt knepigt ut med dom ihoptryckta.

Fett ball! Riktigt 60tals bonnaräser stuk! :thumbup::thumbup:

Tackar, resultatet blev faktiskt bättre än jag hoppades på när jag drog igång bygget. Inte var dag det händer direkt...:tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Fick ett tanklock från Bikeline idag, 50 spänn för ett helt ok tanklock är grymt bra pris. Finns inte ens billigare på Ebay om man räknar in frakten.:tummenupp

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Snygg tank! Jag har en likasamma, vad har du för bensinkranar?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jag har inte bestämt mig om jag ska köra med originalkranarna eller Bikelines 90° med det lilla röda handtaget, jag har båda modeller hemma så vi får se framöver.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har inte bestämt mig om jag ska köra med originalkranarna eller Bikelines 90° med det lilla röda handtaget, jag har båda modeller hemma så vi får se framöver.

Om man kan välja, så skall det vara modellen med en löstagbar kopp som innehåller en silduk.
Servicevänligt och effektivt på att samla upp vatten.
Funktionaliteten gör det snyggt.
zubes010.jpg

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jag har gett mig in på ett litet fräsprojekt till bobbern, tändspolarna måste flyttas pga den nya tanken och då tänkte jag använda mig av de gamla främre tankfästena i ramen för att slippa kapa bort dom. De gamla plåtfästena till spolarna är inte direkt sexiga så jag tänkte testa att göra ett par egna.

Jag har i vanlig ordning inga ritningar eller ens en grovskiss utan fräser och klurar allt eftersom, det är lite lurigt då det måste både bli bra och passa in i stuket så inga kantiga fästen med rostfri insexskruv här inte. Nån kväll kvar innan dom är klara så bilden nedanför är på inget vis slutresultatet.:)

Tjopp!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har gett mig in på ett litet fräsprojekt till bobbern, tändspolarna måste flyttas pga den nya tanken och då tänkte jag använda mig av de gamla främre tankfästena i ramen för att slippa kapa bort dom. De gamla plåtfästena till spolarna är inte direkt sexiga så jag tänkte testa att göra ett par egna.

Jag har i vanlig ordning inga ritningar eller ens en grovskiss utan fräser och klurar allt eftersom, det är lite lurigt då det måste både bli bra och passa in i stuket så inga kantiga fästen med rostfri insexskruv här inte. Nån kväll kvar innan dom är klara så bilden nedanför är på inget vis slutresultatet.:)

Tjopp!

Äre sexvolt?
Om inte, så tycker jag att Biltemas torra högeffektspolar, med sitt bakelitiga industriutseende är ganska snygga på äldre hojjar.
Hemgjorda fästet kan du ha som buttplugghållare.
53-403_m.jpg

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Dom var ju snygga! Nu när jag börjat fila på dessa lär jag köra med dom ändå men ska jag byta nån gång ska jag klart överväga såna biltemaspolar.:tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Det blev torsdagsmys med en starköl och lite aluminiumbearbetning ikväll, jag fortsatte med hållarna till tändspolarna genom att nypa fast dom runt ett rör i rundmatningsbordet för att fräsa av ytterradien.

Efter att ha fräst av båda hållarna så började det likna något, men tyvärr inget som hör hemma på en brittisk motorvelicoped av 1967 års modell. Lite slipning återstod alltså.

Efter en dryg timmes nötande med bandslip och lumptrissa så hade jag något som fick duga, det går lägga åtskilliga timmar på att putsa vidare men det är fel hoj för massa puts och studs.:)

På plats i ramen, placeringen blir rätt bra faktiskt då tändkablarna kommer kunna dras snyggt och jag lyckades som sagt återanvända tankfästet istället för att bli tvungen att kapa bort det.:tummenupp

Med tanken på plats, det duger länge det här. Nu gäller det bara att dra om elen för att slippa skatboet som så praktiskt doldes av originaltanken tidigare...:gnissla

Tjillevipp!

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Snyggt som attan, man skulle kunna offra en stump av k*ken för att kunna det du kan men jag undrar om tanten nöjer sig med 20cm...

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
räcker dryga 15cm till att bocka plåt med lär det duga till henne med.

Ahhh, nu blev jag kulturnostalgisk! :krama

Sixten Landbys poem:
-"Pungen är ju full av kraft
Långt och stadigt är mitt skaft
Med spetsen kan man skära glas
och sätta kvinnor i extas"

kraftman.jpg

Släktar precis som Sixten från västerbottens inland på fädernet.
Har dock inte inte testat glasskärning ännu. :rolleyes:

Å andra sidan funkar ju diamant lika bra på både damer och glas. :tuttar

Finfina spolhållare btw! :tummenupp

Bonk!
:hej
/e

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag att Fru Johansson kan använda tändspolehållare att fästa Herr Johansson med om han inte sköter sig :hihi

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Snyggt som attan, man skulle kunna offra en stump av k*ken för att kunna det du kan men jag undrar om tanten nöjer sig med 20cm...

Vilket fantastiskt erbjudande!
En liten blodig kukstump mot att få ha tummen centralt placerad tills döden knackar på.
:hihi

Det Sängkammar snacket skulle man ju gärna vilja höra:

-Du gumman?, nu behöver du inte ligga ensam o pilla på dig själv för att jag är i verkstan hela tiden.

För jag har bytt bort alla mina verkstadsskills mot en liten kukstump.
O Den kan vi ju linda fast med bacon, så nu blir det åka av, fan det blir ju skitbra det här älskling!!:banana

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Vilket fantastiskt erbjudande!
En liten blodig kukstump mot att få ha tummen centralt placerad tills döden knackar på.
:hihi

Det Sängkammar snacket skulle man ju gärna vilja höra:

-Du gumman?, nu behöver du inte ligga ensam o pilla på dig själv för att jag är i verkstan hela tiden.

För jag har bytt bort alla mina verkstadsskills mot en liten kukstump.
O Den kan vi ju linda fast med bacon, så nu blir det åka av, fan det blir ju skitbra det här älskling!!:banana

Det var inte Johansson jag skulle byta med, se det mer som en offergåva till den guden som styr folks förmåga att svarva och fräsa.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati