Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Oj :Bugar, som så många andra redan påpekat är jag mycket imponerad av dina konster bakom maskinerna. Där ligger man i lä kort sagt. Snygg trajja! :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag att Fru Johansson kan använda tändspolehållare att fästa Herr Johansson med om han inte sköter sig :hihi

Inte fru gudskelov, fästmö. Gifta sig gräver för djupa hål i skruvarbudgeten.

Ahhh, nu blev jag kulturnostalgisk! :krama

Sixten Landbys poem:
-"Pungen är ju full av kraft
Långt och stadigt är mitt skaft
Med spetsen kan man skära glas
och sätta kvinnor i extas"

Manlig könspoesi är ej att förakta!:)

Vilket fantastiskt erbjudande!
En liten blodig kukstump mot att få ha tummen centralt placerad tills döden knackar på.
:hihi

Det Sängkammar snacket skulle man ju gärna vilja höra:

-Du gumman?, nu behöver du inte ligga ensam o pilla på dig själv för att jag är i verkstan hela tiden.

För jag har bytt bort alla mina verkstadsskills mot en liten kukstump.
O Den kan vi ju linda fast med bacon, så nu blir det åka av, fan det blir ju skitbra det här älskling!!:banana

:D

Oj :Bugar, som så många andra redan påpekat är jag mycket imponerad av dina konster bakom maskinerna. Där ligger man i lä kort sagt. Snygg trajja! :)

Äsch då.:rodnar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan vad snygg buttplugghållarehostähum!! Tändspolefäste!! :D :tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
En produktiv dag än så länge, har lagt klart golvet i huset, svetsat vidare på turbinhojsramen och fått det mesta gjort på bobbern som var ogjort inför säsongen. Bränsletanken tvättades av med aceton och fick tre lager 2K klarlack.

Sen kapade jag tändkablarna till rätt längd, drog om elhärvan lite och vulktejpade ihop det värsta av skatboet.

Vis av erfarenhet är varenda skruv numer Locktajtad, tändspolarna fick dessutom en omgång låstråd då det blir lite svårt att bryta ihop ett par nya hållare i diket när de här skramlat bort...

Så fort lacken härdat kan jag skvätta i lite soppa och ta årets första tur!:banana

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En produktiv dag än så länge,

Så fort lacken härdat kan jag skvätta i lite soppa och ta årets första tur!:banana
Ser bra ut.
Haveriutredning förväntas.

Var lite siktig (man kan inte vara för siktig) med tanken, det tar längre tid än man tror för lacken att härda ordentligt. Fast lite repor/nedmattning skämmer ju inte stuket.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Tackar. Apropå haverier, sportig som hon är så får man leva med att tösen tappar några kilo dödvikt över säsongen. :)

Tankfan blev på tok för blank, och jag iddes inte beställa matt klarlack så jag lär måsta gå på den lite med scotchbriten för att inte blända piloterna på väg till Frösön.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
En produktiv dag än så länge, har lagt klart golvet i huset, svetsat vidare på turbinhojsramen och fått det mesta gjort på bobbern som var ogjort inför säsongen. Bränsletanken tvättades av med aceton och fick tre lager 2K klarlack.

Sen kapade jag tändkablarna till rätt längd, drog om elhärvan lite och vulktejpade ihop det värsta av skatboet.

Vis av erfarenhet är varenda skruv numer Locktajtad, tändspolarna fick dessutom en omgång låstråd då det blir lite svårt att bryta ihop ett par nya hållare i diket när de här skramlat bort...

Säg som det är: låstråd är skitfräckt.
Enda nödvändiga anledningen! Moppen stannar ju i samma sekund som spolen far av så du lär ju max behöva backa 3-4m för att hitta prylarna igen, dessutom med asfaltspatina. Så av med låstråden och på med den efter ev. haveri!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Nu är hojen officiellt klar! Klarlackad tank blev faktiskt snyggt så det får bero, känns dessutom lite fjantigt att slipa till låtsas-patina så det får komma med åren istället.

Går fint gör den också, ingen känsel kvar i fingrarna så hojvädret är väl inte det bästa i slutet på mars här uppe.....:gnissla

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nu är hojen officiellt klar! Klarlackad tank blev faktiskt snyggt så det får bero, känns dessutom lite fjantigt att slipa till låtsas-patina så det får komma med åren istället.

Går fint gör den också, ingen känsel kvar i fingrarna så hojvädret är väl inte det bästa i slutet på mars här uppe.....:gnissla

Riktigt läckert! Vafan, inget hojväder? Här hade vi 14 grader idag och 16 eller nåt igår :krama

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Riktigt läckert! Vafan, inget hojväder? Här hade vi 14 grader idag och 16 eller nåt igår :krama

Ska inte klaga, det är ju fullt körbart och inte ens april än. Att man sen fryser när man kör barhuvad och i jeans och tröja är kanske inget att gnälla över.:)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ouh Yhess.. Är det han som kör dragracing så har man sett den live, aningen bra kräm :D

Jojje är ju gött galen :) han har tydligen profil här med, vart rätt tyst från honom sen han började knäcka vevaxlar.. tål tydligen inte mer än 250 hästar, hinckleyvevarna.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ska inte klaga, det är ju fullt körbart och inte ens april än. Att man sen fryser när man kör barhuvad och i jeans och tröja är kanske inget att gnälla över.:)

Ja, det har du rätt i. Sommaren har inte ens börjat. Gött att vara klar i tid :)

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Jojje är ju gött galen :) han har tydligen profil här med, vart rätt tyst från honom sen han började knäcka vevaxlar.. tål tydligen inte mer än 250 hästar, hinckleyvevarna.

Hahaha helt galet att det överhuvudtaget går att få upp i dem nivåerna! Aja, hatten av till han! Riktigt coolt!

:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...