Ta mig fan att man inte har någon som helst ro i kroppen, efter några sena skruvarkvällar tänkte jag unna mig lite soffrodel med Lindbergsbrödernas senaste dragracingfilmer på tuben och ett glas rödtjut eller två. Klockan halv 9 står jag inte ut längre, tippar i mig bögjuicen (rödvin enl. en polare) och knallar ut för att börja snickra på stommen till sadeln.
För att inte mista hemorojdsamlingen genom närkontakt med bakhjulet gjorde jag en liten knäck längst bak på sadeln i min hemmabyggda plåtvals.
Sen snidade jag ihop ett ledat fäste av ett gammalt gångjärn från hundburen jag rev efter att vi köpte huset, fästet är dessutom ställbart i längsled så jag kan hitta lämplig sadelplacering senare.
Ett liggunderlag och en tub kontaktlim införskaffades på Jula idag så när jag är nöjd med stommen ska det läggas på ett lager skum eller två och sen kläs med konstskinn.
Det kommer bli lite testande av sitthöjd och sånt senare för att räkna ut hur höga sadelfjädrar jag behöver köpa, någon som vet hur mycket såna där Ebay-fjädrar modell handkraftstränare säckar ihop när man sitter på dom?
En sista bild på det omkrökta styret, blev rätt bra är min högst partiska åsikt.