Fan, den blev ju till och med snygg med någon på!! Skitcool
En bakskärm kan ju vara bra att ha. Skulle någon råkat varit snäll och t.ex. vaxat sadeln åt dig utan att du är medveten om det så skulle det kunna bli spännande annars när du accelererar iväg. Och smärtsamt.Fram blir det ingen skärm, jag kollade lite nu när jag var ut och pysslade med turbinen och fan vet om det inte blir en kort skärm bak ändå för att slippa trassla in jackor och skit i bakhjulet.
Kameran kan stå kvar på AdobeRGB om den är ställd på det. För som sagt var kan det innebära vissa fördelar när man ska skriva ut bilden.Har kollat igenom menyerna på kameran (Nikon D3000) men hittar inget AdobeRGB någonstans. Illmarigt som grisdynga, seg men svår å töj.
Varför är det "bäst" då? Det beror ju lite på vad man ska ha bilderna till. Är det bara snabb webpublicering som är målet så är det ju ett lite onödigt arbetssteg att ta de genom en RAW-hanterare. Och när man ändå skippar RAW-hanteringen skulle man även kunna bygga en action som ändrar storlek på bilderna, autokorrigerar kontrast och nivåer och konverterar färgprofilenMen hallå! Är detta en fotoblogg eller en byggtråd?
För övrigt är det absolut bästa att fota i RAW-format (inställning i din kamera) med din kamera och därefter använda nxview 2 (gratis), eller photoshop för att redigera kontrast och dylikt (automatiskt eller manuellt). Därefter konverterar man bilderna till jpg. Men det är väl ändå lite skit samma, innan hojen är klar eller? För min del tycker jag det är roligare om du lägger mer tid i garaget än vid photoshop
Behöver man SFRO:a med bolt-on stelarsle ?
Och förresten så blir den skitfräck !
Om vi då istället rör oss från bildskärmar och tillbaka till bakskärmar igen. Kanske vore det en idé att testa med en bit papp eller något för att se vilken längd som skulle kunna bli snyggt och praktiskt? Alternativt dra dit en skärm, klämma i dig en öl eller två och sedan börja kapa bit för bit tills du är nöjd?
Ang. skärm eller inte.
Är det verkligen en risk att fastna med jacka eller annat plagg? Vad ska plagget fastna i? Det ska ju dessutom vara ett bra stort plagg för att det ska vara en risk. Köra runt i rock kanske inte är att rekomendera, men en normal jacka.
I däcket fastnar ju inget, utan det ska ju vara om något kan komma in i eker eller drivpaketet. Men, som sagt det känns lite långsökt eller?
Känns som större risk att sätta sig på bakhjulet isf, kanske speciellt med stelt arsle. Men jag vet inte ens om den risken är så stor?
Anledningen till att jag undrar är att jag planerar ett bygge som lär gå utan skärmar ett tag, även om det lutar åt en kortare skärm som sluter runt 5-10 i 12. Men det ligger inte högst på att-göra-listan så tanken var väl att börja med utan skärmar helt.
Denna tråden borde stängas till förmån för gasturbinbygget
Grejen är att jag tänkt använda hojen till vardags, och då jag förutsätter att sadeln i likhet med allt annat på en brittisk motorcykel kommer skramla loss förr eller senare kommer det göra ont om jag kör skärmlöst bak...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |