ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Ort
- bergeforsen
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tar inte sadeln i själva ringen när den bottnar?
Påfyllnadssats, ges den intravenöst
Jo, men närmaste Biltema ligger 20 mil härifrån och dom kukarna vägrar ju skicka på postårder...
Det blev Ebay istället, köpte en Nyloc UNC/UNF muttersats och motsvarande skruvsats så nu lär jag klara mig ett tag.
Jag tillhör fjädrarnaframåtfalangen, men jag tänker att dom behöver nån slags fixering så dom inte börjar vrida sig åt alla håll med allt skumpande som lär försiggå..
Och angående strypningen på oljereturen.. På min '67a satt returen i botten på tanken, med ett enkelt tstycke ut till toppen och det räckte för att få god smörjning på vipphusen..
tar inte sadeln i själva ringen när den bottnar?
Är det någon som vet vart man köper UNC/UNF billigt här i Sverige så tveka inte att höra av er, det bästa vore om det gick få tag i en sortimentlåda med både skruv och mutter så man har på hyllan.
Bild 1 PuNgT.
VET inte, men kan ge mig fan på att ACL i Blentarp har eller kan ta hem sådant för billiga pengar
Bara att du skall ringa ner (för det är nog säkrast, får hemskickat handcaddade reklamblad ) till skåne är ju ball nog
Man får inte glömma att Triumphbyggen ofta brukar få ett ganska stort tomrum mellan motor och bakhjul. Något du kanske kommer runt med den här placeringen av oljetanken.För er som inte vet så har Triumphmotorer av denna årgång torrsump, så det sitter en hiskeligt ful och skrymmande oljetank under dynan som fick stryka på foten när jag skrotade bort allt onödigt från ramen. Av en gudomlig slump är originaltanken på prexis 3 liter så mitt gamla skrotfynd passade som kuken i Britta! Ett fäste snidades till och bultades fast i högra motorplåten.
Mig veterligt har alla och då menar jag alla Bonneville-bobbers oljetanken (jajja, nån enstaka har den stående) på tvären under sadeln, detta är enormt opraktiskt då man måste loss med sadeln för att kolla oljenivån och en slak kedja riskerar att slå hål i tanken. Därför satte jag den på högersidan av hojen istället, rent spontant känns det som att den smälter in bättre i hojen så också. Lite mindre "packrulle"-känsla över den på det viset.
...
Ett par läderremmar hittade jag på överskottsfirman i stan längst ner i en låda, dom lär få en betydligt trevligare färg efter att ha hanterats med oljedyngiga fingrar hela vintern.
Likt en del andra tycker jag fjädrarna bakåt. Det ser(är) rätt ut, andra hållet ser fel(är) ut, även om jag förstår resonemanget om att det inte blir lika tomt under sadeln. Snart dags för poll...?
Ska du slakta nån dyna från nån gammal skinnsoffa och klä sadeln?? (efter att du vänt fjädrarna rätt)
Man får inte glömma att Triumphbyggen ofta brukar få ett ganska stort tomrum mellan motor och bakhjul. Något du kanske kommer runt med den här placeringen av oljetanken.
Hos stadens överskottsfirma köpte jag för ett gäng år sedan en verktygsväska för cyklar (med tre kronor på såklart). Ännu har jag inte haft någon hoj den har passat på, men någon gång i framtiden kommer den att sitta som en smäck. Har man tur kan man verkligen hitta små guldklimpar på det stället.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |