Nu har jag fått lite småplock gjort på hojen, inget har nån finish att tala om men det får väl bli senare innan målning.
Ett bromsstag har tillverkats...
...och nya resistorstift har skruvats i. Tygklädda tändkablar har också klippts till, det ser bra nog mycket roligare ut med ringskor än med vanliga plast-tändhattar.
Sen var det dags att klura ut ett lämpligt ställe för Sparx-modulen (den ersätter diodbrygga, laddregulator och batteri), under tanken var det tight och alldeles bredvid tändspolarna är kanske inte så bra placering så det fick bli här istället.
Jag har hela tiden tyckt att det sett tomt ut mellan styrhuvud och framlyse så med elboxen där fyller det ut bättre, jag krökte även till ett fäste till tändningslåset och satte dit i ett par befintliga hål i styrkronan.
Sen innan jag gjorde kväll kapade jag till lyktfästet så det liknar nånting, det ska blästras av och svartlackas senare.
En översiktsbild på hojen som den står nu, jag har höjt tanken i framkant ca 10mm och det fick linjerna över hojen att flyta bättre tycker jag.
Det är för övrigt bestämt nu att jag kör skärmlöst till att börja med, hur än jag gör kommer det se förjävligt ut med en bakskärm så jag får leva med en lortrand bakpå jackan.