Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

pawthrick

xs-fanatiker
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
-81 Yamaha xs 650 'in a box' - Trackerprojekt. -72 xs-2 Chopper
Ah,äntligen, en bevingad ståfräs i all sin prakt att frälsa oss från den ack så mättade marknaden av 'billet'-järnkors-dödskalle-mög...

Fortsätt!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Antal röster för växelhuskukar:

1. Elffors

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Bra initiativ där Jon men tyvärr lite i senaste laget då jag redan börjat täcka växelhuset med gips.:(

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Hmm.. Du ska inte ta en funderare innan du gjuter din tändkåpa?

Alla vet ju att den bevingade penisen är den världsomspännade symbolen för helgonet Sankt Sylvester.
Se bara på de platser som ängeln Sylvester bevisligen har landstigit på genom historien:

2000Bc Stonehenge storbrittanien: Där uppstod en kult som tillbad sol"ståndet" och ärade Ängeln sylvester under barbariska riter och vidlyftiga orgier av samkönad kärlek.

Sodom o gomorra; Där vår frälsare slutligen fick nog av okristeligt leverne och var tvungen att låta syndafloden tvätta bort osedligheterna.
Allt som finns kvar i dessa dagar av den kulturen är ordstävet: Morrgonstånd är guld i mund.

500 år efter kristus landsteg sylvester på påskön och startade sodomistisk kult som ägnade sig åt kärlek och resande av gigantiska fallossymboler.
När kapten cock landsteg i början av 1700-talet på påskön Var kulten utdöd sedan länge av förklarliga skäl.
Men på grund av sin djupa religösa tro lät cock skjuta sönder så många hedniska fallosstatyer som antaler kulor tillät och tvingade sedan sina mannar begrava statyerna upp till hakorna för att skyla deras enorma organ.
Vilket var ett enorm slit som nästan tog kål på hela besättningen.
Under detta arbete seglade Magellan förbi och misstog cock för skaparen av dessa statyer, vilket fick till följd att det engelska ordet för penis är cock fram tills dags dato.

Så när en förare med bevingad penis på tändkåpan möter en förare med ett bevingat rövhål Är ålder o kön egalt, för de vet båda att platsen är här.
Tidpunkten är nu.
Vem som ger och vem som...

Det fanns även en matriarkisk gnuggkult startad av moder marit paulsen med en bevingad vagina men den var föga framgångsrik och allt sopm återstår idag är det allmänt vedertagna ordet för flygande möss, dvs fladder mus eller helt enkelt fladderfitta.
Men det är ju helt OT så om det kan vi lägga ut texten vid ett annt tillfälle

Tänk till nu _Johansson_!

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hmm.. Du ska inte ta en funderare innan du gjuter din tändkåpa?

Alla vet ju att den bevingade penisen är den världsomspännade symbolen för helgonet Sankt Sylvester.
Se bara på de platser som ängeln Sylvester bevisligen har landstigit på genom historien:

2000Bc Stonehenge storbrittanien: Där uppstod en kult som tillbad sol"ståndet" och ärade Ängeln sylvester under barbariska riter och vidlyftiga orgier av samkönad kärlek.

Sodom o gomorra; Där vår frälsare slutligen fick nog och var tvungen att låta syndafloden tvätta bort osedligheterna.
Allt som finns kvar i dessa dagar av den kulturen är ordstävet: Morrgonstånd är guld i mund.

500 år efter kristus landsteg sylvester på påskön och startade sodomistisk kult som ägnade sig åt kärlek och resande av gigantiska fallossymboler.
När kapten cook landsteg i början av 1700-talet på påskön Var kulten utdöd sedan länge av förklarliga skäl.
Men på grund av sin djupa religösa tro lät cook skjuta sönder så många hedniska fallosstatyer som antaler kulor tillät och tvingade sedan sina mannar begrava statyerna upp till hakorna för att skyla deras enorma organ.
Vilket var ett enorm slit som nästan tog kål på hela besättningen

Så när en förare med bevingad penis på tändkåpan möter en förare med ett bevingat rövhål vet de båda att platsen är här.
Tidpunkten är nu.
Vem som ger och vem som...

Tänk till nu _Johansson_!

Det är nu det är jobbit att jilla LarsBore (Large Bore)
:arsele

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Nu sitter fallosen gjuten och på plats efter lite masserande i fräsen!:)

http://youtu.be/LESRiM09mdI

Planfräsning och sen urgröpning medelst pinnfräs.

Bonneville62a_zps22b235a0.jpg

Försänkning av skruvhål.

Bonneville63a_zpsc1eb1709.jpg

På plats!

Bonneville64a_zps53973f20.jpg

Jag har varit tveksam ifall jag ska lägga upp en bild på Jockey Journal, det är ett vintageforum för britt- och jänkarhojar och för nån vecka sedan dök det upp en tråd med namn i stil med "Show your homemade point ignition cover" så det är nästan för bra för att låta bli...:D

Edit: Bilden är upplagd och här är tråden, ska bli intressant att se hur reaktionerna blir. Vintagefolk kan vara lite snarstuckna har jag hört...

http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=97195&page=2

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu sitter fallosen gjuten och på plats efter lite masserande i fräsen!:)
Stiligt värre :yoparty
Vad säger egentligen dotterns dagisfröknar när hon kommer och berättar att pappa sätter snoppar på motorcykeln?

Ska bli intressant att se om någon av puritanerna på det där andra forumet sätter morgonkaffet i vrångstrupen.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Stiligt värre :yoparty
Vad säger egentligen dotterns dagisfröknar när hon kommer och berättar att pappa sätter snoppar på motorcykeln?

Ska bli intressant att se om någon av puritanerna på det där andra forumet sätter morgonkaffet i vrångstrupen.

Danke! Bryr man sig det minsta om vad folk säger och tycker om en så kanske det skulle bli lite lätt pinsamt, men sånt har jag släppt för länge sedan...:rolleyes:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så, mästergjutaren har borrat en kodde..........

I övrigt mycket imponerad, hoppas vi nu får se din logga på vxl.huset.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Bryr man sig det minsta om vad folk säger och tycker om en så kanske det skulle bli lite lätt pinsamt, men sånt har jag släppt för länge sedan...:rolleyes:
Menade som att det kunde bli lite intressant om någon av dagisfröknarna var någon såndär gammal ihoptorkad nucka som insisterar på att barnen ska benämna varandra "hen" och pysslar med andra liknande flumpedagogiska feminismgrepp.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Menade som att det kunde bli lite intressant om någon av dagisfröknarna var någon såndär gammal ihoptorkad nucka som insisterar på att barnen ska benämna varandra "hen" och pysslar med andra liknande flumpedagogiska feminismgrepp.

He he, det hade kunnat bli en intressant kontrast.:D

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Det känns som om det är läge att höja min röst för det ädla projektet, Växelhuskukar igen. Nu har jag även ett gäng oreggade medlemmar som vill höja sina röster via mig.
1. Elffors.
2. Knut kragballe
3. Roland cedermark
4. Esau beckenbauer
5. Ted bundy
6. arne tammer
7. bockstens mannen's bror
8. Snorre stularsson
9. Jokkmokks jokke
10. Dick harryson
11. idi amin
12. mulla krekar
13. pippin den lille
14. Flemming fartland
15. sixten jernberg
16. louis pasteur
17. pastor hannes
samt
Nr 18. jan öjvind svan

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
1. Elffors.
2. Knut kragballe
3. Roland cedermark
4. Esau beckenbauer
5. Ted bundy
6. arne tammer
7. bockstens mannen's bror
8. Snorre stularsson
9. Jokkmokks jokke
10. Dick harryson
11. idi amin
12. mulla krekar
13. pippin den lille
14. Flemming fartland
15. sixten jernberg
16. louis pasteur
17. pastor hannes
samt
Nr 18. jan öjvind svan
19. Sievert Öholm
20. Cindy Peters
21. Claes af gayerstamm
22. Göran Fristorp
23. Bertil (Eremit)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jaja, point taken...:)

Hursom, nu har elektrisistreten börjat ta form. Jourledig fredag equals starkölsafton i garaget så nu är eldragningen halvvägs igenom, kvar att lista ut är vilken brytare som går till vilken tändspole...

Bonneville66.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...