Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
En förgasare och eldragning? Du får 15 minuter för förgasare och 45 för eldragningen. Elsystemet på en trajja är väll ungefär lika komplicerat som det på en Puch Dakota.:D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
En förgasare och eldragning? Du får 15 minuter för förgasare och 45 för eldragningen. Elsystemet på en trajja är väll ungefär lika komplicerat som det på en Puch Dakota.:D

Visst, inte mycket jobb men utan motivation hade man lika gärna kunnat bestiga Killemanjaro genom att kullerbytta sig upp till toppen. Till våren lär det bli fart på projektet men tills dess är det andra byggen som har förtur.:tummenupp

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ameeeen va f....! Har denna tråden trillat av första sidan. Bot o bättring!

Inspirations bild
IMG_2948.jpg

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Bra jobbat där kamrat att lyfta upp tråden ur dvalan, varje gång jag är i garaget får jag liiiite samvetskval för att jag inte gör ett ryck med bonnevillen men prioriteringarna ligger på andra byggen just nu.

Bror ska komma hit med sitt bobberprojekt nån gång efter Speed Weekend för lite svets- och svarvhjälp och då lär jag göra ett ryck på min gamle skorv, han har med en flångny Amal 930 åt mig dessutom!:banana

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förmodligen har jag nämnt det tidigare.
Men:
Vill man ha inspiration så har Urban Engström känsla för det brittiska.
grodaskogtext2.jpg

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Idag fick jag ett efterlängtat paket av brorsan, ett stycke förknasare, en motorbyggar-DVD, en mekarhandbok och en snajsig T-shirt!:banana

Bonnevilleprylar.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Glenn's.
Är det någon Göteborgare?:va

Nej nej nej bara världens näst bäst bevarade hemlighet.
Som alla vet klev ju Rob Halford, sångaren i Judas Priest ur garderoben för några år sedan och titulerar sig numer som hårdrockshomo av guds nåde !
Inget någon kunnat drömma om i åttiotalets hårdrokskretsar.

Vad man inte heller visste var att ena gitarristen i bandet hös ett otroligt agg mot att den gamle Rob envisas med att köra hoj av Amerikanskt märke på scenen under bandets världstuneer.

Denne gitarrist bildade då en underground-patriotisk mc-falang som vid okänt tillfälle skulle tillkännage sig
som en motpart för alla brittiska mc-märken och deras followers.
Så det är Glenn Tipton som är författare av boken som Tomten så snällt dumpat av i herr Johanssons skorsten och som är orsaken till hans breda leende !

Frågor på det ?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Nej nej nej bara världens näst bäst bevarade hemlighet.
Som alla vet klev ju Rob Halford, sångaren i Judas Priest ur garderoben för några år sedan och titulerar sig numer som hårdrockshomo av guds nåde !
Inget någon kunnat drömma om i åttiotalets hårdrokskretsar.

Vad man inte heller visste var att ena gitarristen i bandet hös ett otroligt agg mot att den gamle Rob envisas med att köra hoj av Amerikanskt märke på scenen under bandets världstuneer.

Denne gitarrist bildade då en underground-patriotisk mc-falang som vid okänt tillfälle skulle tillkännage sig
som en motpart för alla brittiska mc-märken och deras followers.
Så det är Glenn Tipton som är författare av boken som Tomten så snällt dumpat av i herr Johanssons skorsten och som är orsaken till hans breda leende !

Frågor på det ?

:D

Vad är historien om förgasaren då?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Tamigfan räddade jag inte tråden från att halka ner till minnenas katakomber igen, måste ta mig i kragen och öka takten lite framöver våren...:gnissla

Hursomhelst, jag fick ett infall nyss och rullade ut hojen för att jämföra stuk med original vs. sänkt framgaffel. Tidigare har jag varit rätt nöjd med originalhöjden men efter att ha testat lite olika höjder insåg jag att skiten måste daouuuuwn!!!:rock

Före:

Bonneville71.jpg

Efter:

Bonneville70.jpg

Lite annan vinkel med sänkt framände:

Bonneville69.jpg

Gokväll.:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...