Lyxfällan!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de måste va uppgjort.. finns väl inte en människa som är såhär?!?!?!?!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det här är den enskilt mest naiva och korkade person som förekommit i programmet. Inte ens hon som bölade när de bytte bort SAABen är i närheten.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Stackars morsa! "HEJ DET ÄR JAG!", "DU KAN VÄL TA ETT LÅN PÅ 60 TUSEN ÅT MEJ?".
Är det inte läge att åtminstone försöka spela lite sympatisk och ödmjuk i en sådan situation?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Sant. Man kan se det på ett annat sätt också. Hon verkar ju inte vara helt 100% i knoppen. Då är det ju kanske inte så märkligt i förhållande mot alla friskförklarade som passerat genom serien.

edit: Vad bra att hon fick en dator så hon kan börja handla på nätet!

Last edited:

MikkE

Guest
Å satan! Nästa vecka: Snubben som har 800.000 kr hos Kronofogden. Hahahahaah!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ganska tragiskt med tjejen i kvällens avsnitt. ADHD-komplikation i grund och botten. Syntes tydligt på hela hennes beteende, flyktig, osäker, väldigt nedsatt social kompetens, tydliga drag av perceptionsstörning osv. Hon borde ju tidigt då hon fick sin diagnos fått en förvaltare eller godman. Jävligt störande att utsatta människor blir offer för sitt handikapp.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Såg programmet precis. Trodde hon var typ 40. Vilken hagga. Ser längre upp i tråden att hon är 29 (!?)

Att som egenföretagare inte veta vad moms är borde fan vara straffbart. Man blir mörkrädd.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Stackars morsa! "HEJ DET ÄR JAG!", "DU KAN VÄL TA ETT LÅN PÅ 60 TUSEN ÅT MEJ?".
Är det inte läge att åtminstone försöka spela lite sympatisk och ödmjuk i en sådan situation?

Sympati och empati är ganska svåra saker för människor med ADHD. För henne frågade hon mamman om en tjänst. 10 kr eller 60 000, lär inte röra henne i ryggen då hon har ganska begränsad förståelse för varken pengar eller sociala relationer

Såg programmet precis. Trodde hon var typ 40. Vilken hagga. Ser längre upp i tråden att hon är 29 (!?)

Att som egenföretagare inte veta vad moms är borde fan vara straffbart. Man blir mörkrädd.

Att hon fått skattesedel och tillgång att driva eget företag är mer skrämmande.

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag tror jag kandiderat till lyxfällan....köpte precis en Harman Kardon hemmabio...betala inget nu, allt om 4 mån...håll ögonen öppna efter mig.:gnissla

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Sympati och empati är ganska svåra saker för människor med ADHD. För henne frågade hon mamman om en tjänst. 10 kr eller 60 000, lär inte röra henne i ryggen då hon har ganska begränsad förståelse för varken pengar eller sociala relationer

Jo det är helt sant. Var lite det jag antydde. Det är märkligare att en socialt fungerande människa gör dito misstag.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Men lite skrämmande är det hur många idioter det finns i vårt avlånga land efter att ha sett Lyxfällan, Arga Snickaren & Fuskbyggarna........

Fan va lyckad jag känner mig, trots mina brister :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men lite skrämmande är det hur många idioter det finns i vårt avlånga land efter att ha sett Lyxfällan, Arga Snickaren & Fuskbyggarna........

Fan va lyckad jag känner mig, trots mina brister :banana

Exakt, och det är ju därför dessa program är så jävla populära då de får oss andra förlorare att inte känna oss lika jävliga för stunden :D

Jag tackade nej idag när jag blev erbjuden ett Bauhaus-kort, det var ju så bra när man handlar så mycket som jag gör. Men det var ju kredit inblandat så jag tackade nej, jag är fan inget lyxfälle-material :(

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jo det är helt sant. Var lite det jag antydde. Det är märkligare att en socialt fungerande människa gör dito misstag.

Helt klart, jag har dock svårt att se att du klarar av att genomföra de flesta av de där missarna som många gör i programmen utan någon form av problematik. En dålig moral om pengar och kanske inte världens bästa uppfostring bidrar nog ganska fort till en snöbollseffekt och en tankegång som att - nu har det gått så jävla långt så nu fortsätter jag bara tills allt brakar - Helt ologiskt för de allra flesta..

Vad alla rakt igenom i programmen har gemensamt är ett missbruk, sen att det är så lätt att dölja ett ekonomiskt missbruk och så lätt att fortsätta med det över lång tid. Hon hade väl vart going strong i snart 8 år? Sinnessjukt..

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Upprörande avsnitt...kan ha varit ett av de mest upprörande någonsin.

1) Hennes beteende lär knappast ha förändrat sig långsiktigt = Lyxfällan har blåst morsan på 60 000 kr.

2) Nu har du 4 kunder om dagen när det går bra, för att budgeten skall gå ihop behöver du 22 000 kr, dvs. 10 kunder om dagen. Då säger vi så.

Hur 17 skall hon kunna trolla fram en beläggning på 10 kunder per dag, 5 dagar i veckan 52 veckor om året?

Ett företag dubblar ju inte sin omsättning bara för att Charlie och Mattias bestämt det.

En realistisk budgettavla skulle arbetat med förutsättningen att intäkterna fortsatt var 9 000 kr. Men då skulle dom fått erkänna sig slagna och det går ju inte tydligen.

3) Maken till blåst människa får man leta efter. Du har 2000 kr över, vad skall du göra med dom tycker du? Amortera lånet till mamma snabbare? Neeej då, hästen skall det va!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning