Lyxfällan!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Eller så kan det bero på att jag fortfarande går i gymnasiet på en (äckligt liten) ort helt utan jobbmöjlighet långt hemifrån med en snålkommun som har lågt inackorderingsbidrag och har 500:- över när mat och hyra är betald. Tur man har snälla päron.

Blir en annan femma när man blir student på riktigt. Då bör det inte vara något problem längre.

Tja, du har väl rätt till underhåll från föräldaskapet om 2x1273 kr, om jag inte har fel för mig. Förutsatt du är under 22 och har studerat utan avbrott. För min del tänker jag pröjsa så länge avkomman ämnar studera. Känns bättre från 18 års ålder när man betalar direkt och efter 22 när det är ett fritt val, läs uppmuntran.. Förmodligen blir beloppen högre när ingen tvingar av mig pengar heller, utan jag väljer.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har svårt att förstå det, 63 i netto inkomst och ändå går de rejält back varje månad.

Är det någon som fattar hur de kan ha 63' netto varje månad? Han är elektriker på banverket, tjänar man 30' _före_ skatt då? Hon var arbetslös. Jag skulle ha gissat att de hade 30-35' netto att röra sig med men de har dubbelt så mycket..? :va

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Är det någon som fattar hur de kan ha 63' netto varje månad? Han är elektriker på banverket, tjänar man 30' _före_ skatt då? Hon var arbetslös. Jag skulle ha gissat att de hade 30-35' netto att röra sig med men de har dubbelt så mycket..? :va

Dom hade väl en massa fosterbarn. Sånt får man väl betalt för.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tror dom får betydligt bättre betalt än bara nån tusing. Vet en familj i byn jag kommer ifrån som i stort sett livnärde sig på att ha fosterbarn. Tyvärr sket dom fullständigt i barnen och gjorde det enbart för att få pengar, riktigt whitetrash. Fattar inte hur man kan få ha fosterbarn när man inte klarar av att uppfostra sina egna....

Dom levde/lever gott på pengarna dom får in och jobbar väll inte så det stör i övrigt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tror dom får betydligt bättre betalt än bara nån tusing. Vet en familj i byn jag kommer ifrån som i stort sett livnärde sig på att ha fosterbarn. Tyvärr sket dom fullständigt i barnen och gjorde det enbart för att få pengar, riktigt whitetrash. Fattar inte hur man kan få ha fosterbarn när man inte klarar av att uppfostra sina egna....

Dom levde/lever gott på pengarna dom får in och jobbar väll inte så det stör i övrigt.

Jag känner också till en familj som "livnär" sig på detta men tvärtemot det du säger så är dessa riktigt bra som fosterföräldrar och hjälper många ungar. Så de har säkerligen gjort sig förtjänt av det, och de får bra betalt också, har jag "hört". 10 lök per unge är nog ingen omöjlighet antar jag.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag känner också till en familj som "livnär" sig på detta men tvärtemot det du säger så är dessa riktigt bra som fosterföräldrar och hjälper många ungar. Så de har säkerligen gjort sig förtjänt av det, och de får bra betalt också, har jag "hört". 10 lök per unge är nog ingen omöjlighet antar jag.

Kände en familj som hade hand om 3-4 ungar när jag växte upp, har för mig dom fick 10-15.000kr/mån per unge. Det skulle täcka mat, boende, kläder, nöjen osv.

Så visst tjänar dom bra pengar på det. Det är därför det finns rötägg i den branchen, dom som endast gör det för pengarna, men skiter i ungarna.

Vet ett behandlingshem som jag var och utförde några jobb hos. Kärringen som ägde det brydde sig inte ett skit om ungarna där, men hon hade själv en kåk för 4-5 mille med gigantisk pool i ett område där standard kåkarna låg på 2-3 mille och hus i Spanien och div exklusiva bilar. Vet inte hur många gånger dom kursade, men pengar hade/fick hon så det räckte och blev över.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Hon var väl sjukskriven :va

Va är det för fel på honom, hans fru har/hade bröstcancer 2006 och han låter henne ta hand om ekonomin, precis som att hon inte hade nog att tänka på :huvet Inte nog med detta så låter han henne genomgå fyra flyttningar på fyra år. :död

10000 per fosterbarn (mer nu kanske) är summa som jag också har hört.

Last edited:

Gabor

Guest

Det stämmer ganska bra, beror lite på vad för typ av fosterbarn man har. men 11000:-/ mänad och barn, det är minibidraget numera.
http://brs.skl.se/brsbibl/cirk_documents/08004.pdf

det är en bra sida att läsa på....har man 5 fosterbarn, så är det ett heltidsarbete i sig, så det är nog inte bara ett enkelt liv...trots 55ksek i månaden...:yoparty:Bugar

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)

Han snittar närmare 30 ja. Dom gör mycket övertid och OB-tillägg.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Bo i hus o prioritera bort hemförsäkringen men de två bilarna e/var kvar, jag blir så frustrerad över hur dålig koll man har/prioriterar så jag ser rött :huvet, ofattbart speciellt med tanke på att han e brandman o borde vara insatt i vilken enorm katastrof det skulle vara om t ex huset brann ner, kostnaden för hemförsäkring e ju småsummor i det stora hela och dessutom täcker hemförsäkringen en hel del.

Last edited:

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Korkat intryck man fick av dom båda, men tjejen var ju något i hästväg. Lastade över allt ansvar på killen och hade riktigt medryckande sätt.

Lite ett darwin-pris i ekonomi idag."låt tjejen som har varit hos kronolle sedan hon var 18 ta hand om ekonomin"

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning