Lyxfällan

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hyres, 108 kvm, 12-13 papp. :tummenupp

Sa dom inte 9000:- på boende, eller hörde jag så fel?

När man tittar på det där inser man vilken grym koll man har på ekonomin, brist på uppfostran att bränna 30 lock mer i månaden än vadman drar in

Inte bara brist på uppfostran, brist på hjärnceller också tror jag minsann...

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
16833:- blir den faktiska summan de har att leva för per månad och då är inte ränteavbetalningarna medräknade för det kommer jag inte ihåg summan för. Blir mekigt att räkna under en löpande period med samtidig avbetalning.

Fail!

Kan de inte ha räknat på någon form av jämkning där du drar ränteavdragen direkt istället för retroaktivt?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Hur fan kunde hon få 7500 kr för den där skitbilen? Måste ju ha ingått nåt mer i det priset.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Hur i fridens dar lyckas man bränna 30 000:-/månad, pengar man inte har.:va

Sitter folk med så jävla mycket kreditkort, att dom kan bränna pengar hur mycket pengar som helst.

FATTAR dom ingenting.??

Jag skulle vilja ställa den frågan
"Hur kommer det sig att ni bränner 30 000 :- i månaden som ni inte har??" till hon den där blonda bruden. Hur kommer det sig att programledarna inte höjer rösten och lixom avvkräver ett svar.

Nu såg jag bara pengatavlan i början av gårdagens program, alla jävla kostnader och dom står som två fån och lixom inte fattar nåt. Då stängde jag av. Det finns fan inget hopp. :rolleyes:

//M

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Menar du Dacia?
Startat av renault, baserat på renaultteknik, placerat i Rumänien?

Det var som fasen. Tog för givet att det som alla andra billiga uppstickare var från sydkorea. Men nu har jag lärt mig det jallafall. Och nu har jag glömt det.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Hur i fridens dar lyckas man bränna 30 000:-/månad, pengar man inte har.:va

Sitter folk med så jävla mycket kreditkort, att dom kan bränna pengar hur mycket pengar som helst.

FATTAR dom ingenting.??

//M

Killen var väl murare och det är väl inte helt otänkbart att killen jobbat svart en del eller?? Han tjänade 7000 och hon 12000 men de levde som om de hade bra mycket mer enligt tavlan och deras lilla Thailandstripp, han borde väl inte bara dömmas för bokföringsbrott utan även skattebrott den lilla parasiten...

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Killen var väl murare och det är väl inte helt otänkbart att killen jobbat svart en del eller?? Han tjänade 7000 och hon 12000 men de levde som om de hade bra mycket mer enligt tavlan och deras lilla Thailandstripp, han borde väl inte bara dömmas för bokföringsbrott utan även skattebrott den lilla parasiten...

Ja. Nått lurt var det nog eftersom dom inte behövde sälja en jävla massa prylar ur hemmet som annars är brukligt i programmet.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag är ganska så övertygad om att det är där problemet ligger :D Även om jag tjänade 30 000:- efter skatt så skulle jag ändå inte lyckas bränna det, jag är för smart för det helt enkelt...

Om man inte har något dyrt intresse ser jag det som svårt att bränna 30k på egentligen ingenting.
Hade jag haft 30k att köpa grejer för varje månad utan något stort hål att stoppa pengar i så vet jag ärligt talat inte vad jag skulle köpa.
Elektronikprylar till förbannelse? Dyra resor varje månad? :confused:

Fick han ut 7k netto alltså? Brukar inte murare få lite bättre pröjs än så?

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fick han ut 7k netto alltså? Brukar inte murare få lite bättre pröjs än så?

Det beror väl på hur mycket man jobbar.

Var han inte snickare:va, nära till norge..dra dit och tjäna pengar kanske vore något när man har satt sig i skiten så som han/de har gjort. Ska man verkligen behöva få lyxfällans "tillstånd" att gå upp i 100%, det borde hon ha fixat för länge sen. :brinnerup är folk helt handlingsförlamade eller va f*n är det frågan om. :död

Det handlar alltid om att anpassa utgifter till de inkomster man för närvarande har, lever inte folk i verkligen längre :rolleyes:

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det beror väl på hur mycket man jobbar.

Var han inte snickare:va, nära till norge..dra dit och tjäna pengar kanske vore något när man har satt sig i skiten så som han/de har gjort. Ska man verkligen behöva få lyxfällans "tillstånd" att gå upp i 100%, det borde hon ha fixat för länge sen. :brinnerup är folk helt handlingsförlamade eller va f*n är det frågan om. :död

Det handlar alltid om att anpassa utgifter till de inkomster man för närvarande har, lever inte folk i verkligen längre :rolleyes:

Jag förmodade att han jobbade heltid, såg ej programmet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Om man inte har något dyrt intresse ser jag det som svårt att bränna 30k på egentligen ingenting.
Hade jag haft 30k att köpa grejer för varje månad utan något stort hål att stoppa pengar i så vet jag ärligt talat inte vad jag skulle köpa.
Elektronikprylar till förbannelse? Dyra resor varje månad? :confused:

Exakt! Jag har iofs inte jättebilliga intressen men de kostar mig knappast mer än 100k/år tippar jag på. Man skulle väl för satan spara en hel del pengar om man tjänade så mycket pengar efter skatt :va
En kompis till mig lyckas bränna i stort sett varenda krona varje månad, då får han ändå ut runt 25k efter skatt vilket är jävligt mycket i hans fall då han bor i en lägenhet som kostar ca 3500:-/månad. Dessutom har han TVÅ billån på sammanlagt över 100k. Hur tänker man då? Inte alls...

Madhonda skrev:
Officielt 7000:-, sen vet man inte hur mycket som plundrades vid sidan av.

Men som du sa....hur tusan lyckas man bränna så mycket stålar.

Det var väl därför han hade en förklaring som inte passade att säga i tv, de sa ju det nästan rakt ut. Han har jobbat jävligt mycket svart helt enkelt och sen när det har kommit till att betala av gamla skulder så har de struntat i det.
Är han smart nu så jobbar han ju kvar på jobbet han fick och kör lite extra vid sidan om som murare, då är ju den där skulden borta inom 2 år.
Men just ja, han var ju inte smart :huvet

Jag förmodade att han jobbade heltid, såg ej programmet.

7000:-/månad hade han plockat ut sen i mars... Han har säkerligen jobbat heltid, men inte på papper.

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
7000:-/månad hade han plockat ut sen i mars... Han har säkerligen jobbat heltid, men inte på papper.

Jag trodde man jobbade svart utöver sin normala lön, inte istället för den. :näsblod

Jo precis, har man t ex. ett par bilar och nån mc så är det inte svårt att stoppa in över 100k i ombyggnader osv. om man bara vill.
Men man får ju gärna tänka längre än en dag framåt i sitt liv.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM