Men bara DÅ!Det är precis som med kepsar, du sätter på den som passar just för tillfället, inga problem. Och köper du en KTM eller Husqvarna kan du få köra med oss...
Men bara DÅ!Det är precis som med kepsar, du sätter på den som passar just för tillfället, inga problem. Och köper du en KTM eller Husqvarna kan du få köra med oss...
Självklart! Du kan ju inte komma med en BMW!!!!Men bara DÅ!
Du är välkommen med en BMW , Ducati eller något annat på KTM´s bandagar...( om det finns plats)Självklart! Du kan ju inte komma med en BMW!!!!
Gasgas är väl också välkommen ?Det är precis som med kepsar, du sätter på den som passar just för tillfället, inga problem. Och köper du en KTM eller Husqvarna kan du få köra med oss...
Den var bra! Snor jagOT: Vi i Göteborg kan ju alltid ha Kals Åden som förebild:
§ 1: För att bli medlem av Kals Åden fordras, att man är född i Göteborg - eller någon annanstans.
Självklart, tänkte inte på GasGas...Gasgas är väl också välkommen ?
Frågan är då om man har en Husqvarna från den tiden BMW ägde dem...?Självklart, tänkte inte på GasGas...
Frågan är då om man har en Husqvarna från den tiden BMW ägde dem...?
Jag grämer mig att jag inte köpte en nuda när de reades ut.Frågan är då om man har en Husqvarna från den tiden BMW ägde dem...?
Då får du på nåder tillåtelse att köra med mig. Skulle du däremot ha en från tiden dom ägdes av Cagiva så har du en självklar plats.
CF Moto och Bajaj räknas också?Självklart, tänkte inte på GasGas...
När jag var ung drömde jag om en sådan här:
En kompis storebror tävlade i Enduro och körde en likadan, hade tidigare en WR125. Vägreggat såklart. Han brukade slanga ända ner från stora vägen och hela backen upp, en kilometer typ. Ljuskäglan i himlen.
En annan kompis hade en lite äldre 390. Satan vad man tyckte att den gick!
Med det sagt; det finns ju många trevliga märken, varför utestänga alla utom det man för tillfället kör på?
Det var såklart aldrig aktuellt att avvisa någon. Det hade ju inte varit bra. Utan det löste sig av sig självt.Möjligen kan jag också ha en viss förståelse för tex det där Thruxton-gänget som vill snacka om Thruxton utan att någon avbryter för att diskutera färgen på tändstiftet till en Puch Dakota. Men samtidigt ifall alla verkligen är intresserade av Thruxton så har det ju i mina ögon egentligen ingen betydelse ifall någon råkar köra ett annat annat fordon till träffen.
Sprut från framhjulet skvallrar om fart.Enda Qvarnan jag själv ägt är nog 450 från ca 2008 som var rasad redan när den köptes. Men en kompis kör fortfarande med en gammal luftkyld 390, 420 eller nåt sånt och han behöver inte direkt skämmas för sin framfart.
View attachment 496423
Jag vet inte, jag kan ärligt talat aldrig minnas att jag känt mig utstängd från att köra med någon pga av mitt fordon och skulle knappast neka någon pga fordonet heller.
Möjligen ifall det är uppenbart att det kommer bli problem, jag vill ju inte vänta på en moped eller stå och vänta på någon som lagar sin KTM.
Möjligen kan jag också ha en viss förståelse för tex det där Thruxton-gänget som vill snacka om Thruxton utan att någon avbryter för att diskutera färgen på tändstiftet till en Puch Dakota. Men samtidigt ifall alla verkligen är intresserade av Thruxton så har det ju i mina ögon egentligen ingen betydelse ifall någon råkar köra ett annat annat fordon till träffen.
En annan sak är ju att man gärna vill köra med likasinnade. Ibland när jag var yngre tyckte jag det var trist på skogsturerna att ha med sig personer som inte hängde med i tempot så att man var tvungen stanna och vänta in dom hela tiden för att inte tappa bort dom. Det var dessutom alltid de där längst bak som körde över sin förmåga så ibland när man vände om för att söka rätt på dom hittade man dom upptagna med att få hojen körbar igen efter någon krasch.
Det var väl aldrig så att vi nekade någon kompis att hänga med men jag kan ändå förstå ha en viss förståelse för att man gärna söker sig till likasinnade körkompisar av den anledningen.
På gatan har jag väl egentligen bara kört sporadiskt och egentligen aldrig haft riktig helt likasinnade körkompisar och det kanske är tur för mig att det blev så.
Ibland kunde kompisarna dra med mig på någon tur någonstans men jag ser inte riktigt någon glädje i att bara nöta mil på asfalt, jag skulle nog ha trivts bättre om samma gäng satt i en och samma bil på de turerna.
Fast man ändras ju med åren, numera kan jag ibland komma på mig själv att fundera på semesterresa igenom Afrika eller nåt liknande, i min sinnebild är jag ensam då även om det eg vore trevligare och säkrare att ha sällskap av rätt person.
Sprut från framhjulet skvallrar om fart.
Om du tagit på dig en gul väst och kört bort dit potatoes i Stockholm samlades för körning, hade du kanske blivit nekad att hänga med oavsett vilken hoj du hade haft.
Det var såklart aldrig aktuellt att avvisa någon. Det hade ju inte varit bra. Utan det löste sig av sig självt.
Lite som att man som kille anmäler man sig kanske inte till en dammiddag, utan man fattar att det inte är tänkt för mig. Eller tvärtom, som tjej kanske man inte väljer att hänga med på en herrmiddag.
OT: Fast jag har serverat på en riktigt blöt dammiddag, klädd i höftskynke och med bar överkropp. Det var... intressant! Nu hände det dessvärre inte så mycket spännande, tjejerna var så packade att det tyvärr inte var läge för skandaler.
Lite undrande bara, hur reagerade din bekant på den nya situationen ?Blev bekymrad sådär nästan på riktigt.
Bakgrund: Bekant säger att han bytt märke efter många år med KTM och nu köpt en BMW.
Men det gjorde han inte ostraffat - nu blev han närmast utfryst av tidigare hojkamrater.
Ni som vet:
Är det på riktigt den typen av sektbeteenden i KTM-kretsar?
Lite undrande bara, hur reagerade din bekant på den nya situationen ?
Man blir ju nyfiken.... Ett antal (för få egentligen) har kört med under de åren vi tuffade runt Vättern. Som mest var vi strax över ett tiotal hojar. Men oftast rörde det sig bara om 5-6 st som ägnade en helg i juli åt att runda Vättern på småvägar. Alltid trevligt! Ett år hade vi t o m Galne Dansken med oss på en delsträcka. Kändispoäng, nästan!Nu har jag en kamrat som varit med på "rätt" motorcykel några gånger. Så jag vet att era "dammiddagar" har varit trevliga.
Nej, förstörd hade den inte blivit. Din gula hade fått berättigad uppmärksamhet. Och hade du kommit på gammeltrajan hade det blivit applåder. Men det var hela tiden en diskussion kring "är det här en allmän mc-träff? Nej, det är ett sommarmöte för Thruxtontråden på SH + hang arounds."Nu har jag ändå inte så stor lust att åka raka vägar så jag hade möjligtvis mött upp på eftermiddagen om det inte, som nu, löste sig av sig självt.
Men tänk om även forummedlemmar med "fel" motorcykel välkomnas och träffar dessa trevliga människor med "rätt" motorcykel? Uppslutningen av motorcyklister på detta forum som kör och inte bara sitter vid tangentbordet är inte massivt så risken att eran träff förstörs är nog inte stor.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |