Märkligt tycker jag

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
Va tycker vi om McNorr (Honda, Luleå)
Dom har ALDRIG svarat i telefon. det har inte hänt! :va
Har haft hojjen där på service. fick söka upp deras mobil nummer å knappt där fick man tag i nå folk.

Så då fick det bli Yamahacenter när jag skulle köpa ryggskydd till flickan!
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
#2 skrev:
Va tycker vi om McNorr (Honda, Luleå)
Dom har ALDRIG svarat i telefon. det har inte hänt! :va
Har haft hojjen där på service. fick söka upp deras mobil nummer å knappt där fick man tag i nå folk.

Så då fick det bli Yamahacenter när jag skulle köpa ryggskydd till flickan!

Ha ha ha... Fan, den var bra :klappar

Dom lär ju sälja :rolleyes:


.../Yoshi
 

Gabor

Guest
Per på lelles, kanon kille,trevlig och serviceinriktad. säljer även Yamaha numera.

Appropå firma med personalproblem, prova ett stidiebesök på en hojfirma utanför Uppsala,västerut mot Enköping, ca 2mil, stor byggnad på en höjd....
fantastisk respons man får där.....NOT.
Ingen var intresserad av något dylikt...stod ett äldre försäljar gäng och snackade skit medans jag och en kompis försökte se intresserade ut och fingrade på några dyrgripar. Efter 20 min gick vi ut och konstaterade att vi som 40 + i slitna goretexkläder med illa medfarna och skitiga sporthojar nog inte såg ut att ha några pengar , inget att ödsla tid på alltså.....
Fan va fel dom hade,, vi är nog goda för +x antal småkronor, men va fan jag köper väl en ny Aprilia mille r på nästa lön om det ska vara på det sättet.
 

sandstream

Guest
Yoshi_gixxeRR skrev:
Ha ha ha... ja, vi träffas där i morgon kl 12.00 o trashar o svinar som bara en 31åring kan göra :rolleyes: .../Yoshi
Jag fattar inte vad ni ska göra men kan en 32-åring haka på? Jag gillar att vandalisera :D

Angående DinMc så har jag handlat där för att de ligger bra till och har de grejer jag vill ha men det där med service är inte deras starka sida.
Har handlat två gånger på MC Varuhuset och båda gångerna fått ett jäkligt bra bemötande av en ganska stor kille med rakat huvud (mao har han härmat mig).

@Silwer: Din ironi är lysande! :tummenupp
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Håller med om vad som sägs om handlarna i den här staden, vart "tvungen" att flytta mina affärer till S-tälje pga av att jag lackade på folk i den här staden. Kommer in på "min" mc-butik i staden där jag normalt sett sköter mina mc-affärer. Får tag på den säljare som har tagit över efter det att den som jag handlade med tidigare slutade. (samma unga kille som det pratades om tidigare i tråden, bra gosse, men lite för färsk på firman för att få fatta egna beslut). Har ett inbyte med mig som har rullat 700 mil, dom har samma hoj inne som dom begär 75k för, får ett inbytespris av dom på min (inte en repa, alla servicar skötta av dem, helsys sålt av dem osv) på 45k (köpte den av dem året innan för 97k + helsys 10k). Grabben säger att han skäms för budet, men han kan inte göra något pga chefens order. Förklarar för honom att jag byter hoj vart / vartannatt år, sköter min service på inköpsstället osv, och vill fortsätta tjacka hojarna hos dem. Han tar ett nytt snack med chefen som föreslår att jag skall sälja hojen privat och sedan komma och köpa hojen av dem = :confused: . Tror dom verkligen på att man återkommer om man blir bemött på det sättet. Lång story short, sålde hojen privat, hittade en hoj hos en trevlig handlare i s-tälje, for dit och tjackade den. Spanade i S-holm innan, men fick dåliga vibbar av alla butiker jag var inne i. Som paralell kan nämnas att jag var i S-vall i förra veckan. Körde lite i regn upp, så jag tänkte att det är bäst att ge kedjan en omgång. Stannar hos den lokale handlaren, frågar killarna på service om dom har kedjevax, dom drar ut ett depåstöd, smörjer kedjan, vid frågan på vad dom vill ha betalt är svaret:
-Kom förbi med fikabröd! :Bugar Inte nog med att dom tar sig tid, dom e justa också. Sådant får mig att vilja flytta till S-vall igen, småstadsmentalitet rockar!
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
loser skrev:
Som paralell kan nämnas att jag var i S-vall i förra veckan. Körde lite i regn upp, så jag tänkte att det är bäst att ge kedjan en omgång. Stannar hos den lokale handlaren, frågar killarna på service om dom har kedjevax, dom drar ut ett depåstöd, smörjer kedjan, vid frågan på vad dom vill ha betalt är svaret:
-Kom förbi med fikabröd! :Bugar Inte nog med att dom tar sig tid, dom e justa också. Sådant får mig att vilja flytta till S-vall igen, småstadsmentalitet rockar!

Av det där blir man glad och vill bara handla där hela tiden, så ska de vara. Det tjänar dom väldigt mycket på! jag hade köpt fika bröd till hela företaget bara för det där :tungan
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
DJM skrev:
Av det där blir man glad och vill bara handla där hela tiden, så ska de vara. Det tjänar dom väldigt mycket på! jag hade köpt fika bröd till hela företaget bara för det där :tungan

Hade tyvärr inte tid med det, stressad 08a som man har blivit :tungan
Däremot så fick dom en slant att handla för.
 

Gabor

Guest
oj, förlåt...såg inte,,,då ska det även stå " vinare " ? :fyllisar :lol
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
loser skrev:
Hade tyvärr inte tid med det, stressad 08a som man har blivit :tungan
Däremot så fick dom en slant att handla för.


de är inte mer med de, om man inte har tid alltså, men dom har/hade helt rätt inställning!! kan inte dom i sthlm området också börja med det?
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
sandstream skrev:
Jag fattar inte vad ni ska göra men kan en 32-åring haka på? Jag gillar att vandalisera :D

Angående DinMc så har jag handlat där för att de ligger bra till och har de grejer jag vill ha men det där med service är inte deras starka sida.
Har handlat två gånger på MC Varuhuset och båda gångerna fått ett jäkligt bra bemötande av en ganska stor kille med rakat huvud (mao har han härmat mig).

@Silwer: Din ironi är lysande! :tummenupp

Du e mer än välkommen såklart (gubbe :hihi )

Jag kom fram till att vi skulle dricka öl o vandalisera ngt ...typ!!!!


Fast jag förstår inte varför dom inte fattar att SERVICE säljer :confused:
Jag har jobbat inom service sektorn o det var jättekul o göra folk glada o nöjda... (o visst så stötter man på jobbiga personer, men det e inget o bry sig om ju)


.../Yoshi
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Yoshi_gixxeRR skrev:
Du e mer än välkommen såklart (gubbe :hihi )

Jag kom fram till att vi skulle dricka öl o vandalisera ngt ...typ!!!!

.../Yoshi

Jag som bara e 31, kan jag haka på? Jag kan iaf vandalisera plånboken på mig själv har jag upptäckt! :fyllisar
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag blir för det mesta bemött som den trevlige unge herren jag är utom just av dörrvakter o mc-försäljare. Men jag hatar tillbaka, privatannonser o öl på lokalpizzerian det är min melodi.
 

Jimmy-boy

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Sv650
Kan rekomendera Bike i Trollhättan, har mycket att välja på samt bra personal som är serviceinriktade både i mcförsäljningen och i tillbehörsförsäljningen.

Själv köpte jag min Suzuki på Bike Corner i Karlstad och fick även där mycket bra service.
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Ähhh sluta gnäll på Din Mc, att det är lite folk i butiken gör ju att man får mer space för sig själv, jag handlade grejer där varenda dag i 2 veckors tid efter min krasch och inte fan var det nåra problem där inte...(tack Liwa1)
... Köööp dig nu en NY 750R och bryt ihop och kom igen nu!
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Tråkigt att några av er upplever som det skulle vara dålig service på Din MC.
Just nu under sommartider är det lite mindre personal pga semestrar och kan ta lite längre tid.
Visst kan man kanske ta in en sommararbetare, men lika många skulle reta sig på en sommararbetare som inte kan och inte hittar saker.

Det är väldigt olika från dag till dag med folk i butiken. Som idag var det lugnt men igår var det hektiskt värre. Oftast mest folk efter lunch och på eftermiddagen. Ett tips kan vara att komma innan lunch.

Så vill du ha en Suzuki så ge Din MC en chans till. Jag finns bland annat där denna vecka ut på heltid. Vet ju själv om att vi beställer delar från Suzuki och har dessa dagen efter till väldigt stor sannolikhet.

Hoppas du kan komma tillbaka till Din MC, om inte annat för i alla fall säga hej så man får veta vem du är mer än till bara namnet här på SH :tummenupp
 

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
#2 skrev:
Va tycker vi om McNorr (Honda, Luleå)
Dom har ALDRIG svarat i telefon. det har inte hänt! :va
Har haft hojjen där på service. fick söka upp deras mobil nummer å knappt där fick man tag i nå folk.

Så då fick det bli Yamahacenter när jag skulle köpa ryggskydd till flickan!

McNorr i Luleå är nog bland de otrevligaste handlare jag träffat på. Varit inne där flera gånger å seriöst kollat på hoj, men ingen säljare finns att tillgå när man kikar förbi. Och ser man nån så står dem bakom disken, utan minsta tecken på att dom tänkt röra sig ur fläcken.. Nä..Åk till Yamahacenter istället, bra mycket trevligare, fina rabatter och bra me grejor :banana
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Jag var in på Din MC i somras när det var dags för hojbyte, fick mest känslan av att jag var
besvärlig när jag hade ett inbyte, som jag för övrigt fick ett uselt inbytespris på.
Det slutade med att jag åkte till Carlbarks i Kumla istället, där fick jag ett mycket bättre inbytespris och ett klockrent bemötade från början till slut.

/A
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Yoshi_gixxeRR skrev:
Har efter min olycka varit runt o tittat på hojar. Men till min förvåning så e dom flesta/alla väldigt ointresserade o sälja. Dessa mc-handlare borde ju VILJA sälja tycker man ju!!!
Man får i princip dra ut dom från deras små bås dom sitter i o förklara att JAG VILL NOG HA EN NY HOJ!!!! O även då verkar dom ointresserade o orkar knappt gå till en hoj man e intresserad av :va

När jag förklara att min förra hoj la jag ut MASSOR av pengar på tillbehör o att jag vill även göra det på min nya. Så ser dom fortfarande ut som om man STÖR dom :mad:

Va fan... Om jag ska tjacka en hoj o ta med extra utrustning för dryga 30 000:- borde dom fan kyssa mina fötter :fakta
O att jag oxå vill ha ny hjälm nytt skinnställ, handskar o skor borde dom iaf vara trevliga o visa o SÄLJA till mig!!!
Jag handlar oftast dyra saker o kräver service för det...
O jag åker hellre 60mil till en affär som ger bra SERVICE


E det bara jag som tycker såhär lr upplever ni oxå denna nonchalans bland våra mc-handlare :va


.../Yoshi

Tyckte din hoj var något av det ballaste på forumet....

Gör dig själv en tjänst o köp en GSXR750 -04 och måste du lägga pengar på den så ner med en GSXR1000motor som du sen kan trimma satan :)

Då: jag---> :Bugar :cool: <---du
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top