Hahaha... Välkommen till verkligheten! Fyfan, jag hade tur när jag köpte min hoj. Säljaren var en ung grabb som var "hungrig" - trevlig som fan!
Men det här går igen lite... Hur gammal är du? Ung? Har inte kollat din profil men låt mig berätta en, otrolig men sann, historia om när jag skulle kolla ut ny tjänstebil.
Jag åker runt till olika handlare och kollar vilka erbjudanden dom har och kolla in lite intressanta modeller. SAAB, VOLVO & AUDI närmare bestämt. (Mest sugen på en V40 2.0 T).
På SAAB kollar jag in nya (på den tiden) 93:an med Turbo och ber att få provköra den. Säljaren höll sig i sitt bås tills jag gick fram varpå han sa "Självklart, en kopia på körkortet bara". Kvitterar ut nyckeln till 93 AERO och leker i en 40 minuter.
Åker till VOLVO och skall precis gå in när en säljare kommer ut och skriker till mig att jag tog fel väg in på parkeringsplatsen (Haga Norra). Jag ger honom fingret och åker därifrån - ingen jävla VOLVO för mig med dessa säljare!!
Åker till AUDI (Kista/Akalla) och kollar in A4:an, 1.8T. Den e najs. Ber att få ta en provtur och säljaren (när jag lyckats få tag på en, det tog 15-20 minuter) säger "Kom tillbaks imorgon, klockan är över 16 och du hinner knappt ut i köerna innan du måste tillbaka" med ett popöst flin... Jag hade då 2 timmar på mig att provköra...
Kommer tillbaka 2 dagar senare (torsdag) ca kl. 15 och samma säljare säger till mig att det inte "finns tid" för en provkörning idag.
Jag hade under mina samtliga besök ett par jeans och en flieströja på mig.
Arg som fan och kände mig "nedvärderad" och "diskriminerad" sätter jag, på lördagsmorgon, på mig min Boss kostym (som jag normalt endast använder på mässor o dyl) och tar med mig flickvännen in till AUDI.
Jag får tag i en man och berättar högljutt om min erfarenhet på AUDI och döm av min förvåning när han sa att jag kunda ta AUDI:n för ett test och återkomma med den under nästa vecka!!!!
Summa summarum.. Om du inte luktar pengar - skiter de i dig på många ställen! Är du 25 i ett par jeans, ujujuj...
Detta var när jag kollade bil då.. Med MC har de alltd varit trevliga mot mig och aldrig nekat en provkörning.
Vilket märke jag köpte?
SAAB.. Inte den snyggaste men flest hästar och bästa service vinner... ALLTID!!