Märkligt tycker jag

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
DJM skrev:
Dom tror bara att de ska vara att starta en mc-butik och tro att man kan sitta på en stol och sälja. Så är det inte och hoppas företagen fattar det. Din mc har inte specielt pratvänliga säljare och dom tar tid på sig också..

/David

O det e synd faktiskt då dom ligger mkt bra till o dom har hoj o prylar jag vill ha...
Det var min plan att gå från *** till din mc!!! Men sålänge *** ger mig bättre service så kommer det inte o hända!!!



.../Yoshi
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Spinky Spendrup skrev:
Säljarna kan vara lite svåra att hitta. Men deras verkstadsavdelning är toppen, iaf jämfört med den där firman vid norra bantorget... Där fick jag vänta i 25 minuter i en TOM lokal för att få prova en Daytona. Din Mc tog det ca 5-10 minuter att få testa SV. Yamaha-Center i kallhäll går det också snabbt att få provköra. Ett tips är ju att inte drälla in sent på eftermiddagen utan någon timme efter lunch. Folk brukar vara som snällast då. :D


Jo, men det är inte så svårt att sköta sitt jobb.
Okej, det var bra. Men ibörjan så hjälpde dom vänligen till men nu när dom har funnits ett tag så verkar dom skita i det.

Det är faktist sant, och så mindre folk då.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Yoshi_gixxeRR skrev:
Jo jag har upplevt den där attetyden oxå... AUDI i hammarby :zpy

Jag e 31år o har deklarerad inkommst på 400 000:- så det borde ju inte vara ngr större problem...
O jag kommer in med ett par vanliga svarta byxor o en svart t-shirt (bike t-shirt) o träskor(!)... (har varit trucker så länge att jag inte kan gå i ngt annat än träskor :D )


.../Yoshi

Hohoho... Men då kan ju vi 31-åringar parkera hojjarna nere vid "Magget" och snacka skit om säljarna ett tag... Om Vi inte kommer överens kan vi ju alltid kasta ett par ölflaskor på nån!! :lol

AUDI verkligen suger... Jag hade därimot tur på MC Varuhuset! Kommer fan inte ihåg vad grabben heter men han var i vår ålder och hade kontoret närmast ingången iaf.

Ingen av de gamla stötarna, de såg bara vilse ut!
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Yoshi_gixxeRR skrev:
O det e synd faktiskt då dom ligger mkt bra till o dom har hoj o prylar jag vill ha...
Det var min plan att gå från *** till din mc!!! Men sålänge *** ger mig bättre service så kommer det inte o hända!!!



.../Yoshi


Jepp, dom ligger skit bra till, men iförsig har jag inte suzuki men det finns mycket man kan köpa endå. Det är inge kul och gå dit, jag går oftas till schinders vid station.
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Lucius skrev:
Hahaha... Välkommen till verkligheten! Fyfan, jag hade tur när jag köpte min hoj. Säljaren var en ung grabb som var "hungrig" - trevlig som fan!

Men det här går igen lite... Hur gammal är du? Ung? Har inte kollat din profil men låt mig berätta en, otrolig men sann, historia om när jag skulle kolla ut ny tjänstebil.

Jag åker runt till olika handlare och kollar vilka erbjudanden dom har och kolla in lite intressanta modeller. SAAB, VOLVO & AUDI närmare bestämt. (Mest sugen på en V40 2.0 T).

På SAAB kollar jag in nya (på den tiden) 93:an med Turbo och ber att få provköra den. Säljaren höll sig i sitt bås tills jag gick fram varpå han sa "Självklart, en kopia på körkortet bara". Kvitterar ut nyckeln till 93 AERO och leker i en 40 minuter.

Åker till VOLVO och skall precis gå in när en säljare kommer ut och skriker till mig att jag tog fel väg in på parkeringsplatsen (Haga Norra). Jag ger honom fingret och åker därifrån - ingen jävla VOLVO för mig med dessa säljare!!

Åker till AUDI (Kista/Akalla) och kollar in A4:an, 1.8T. Den e najs. Ber att få ta en provtur och säljaren (när jag lyckats få tag på en, det tog 15-20 minuter) säger "Kom tillbaks imorgon, klockan är över 16 och du hinner knappt ut i köerna innan du måste tillbaka" med ett popöst flin... Jag hade då 2 timmar på mig att provköra...

Kommer tillbaka 2 dagar senare (torsdag) ca kl. 15 och samma säljare säger till mig att det inte "finns tid" för en provkörning idag.

Jag hade under mina samtliga besök ett par jeans och en flieströja på mig.
Arg som fan och kände mig "nedvärderad" och "diskriminerad" sätter jag, på lördagsmorgon, på mig min Boss kostym (som jag normalt endast använder på mässor o dyl) och tar med mig flickvännen in till AUDI.

Jag får tag i en man och berättar högljutt om min erfarenhet på AUDI och döm av min förvåning när han sa att jag kunda ta AUDI:n för ett test och återkomma med den under nästa vecka!!!!

Summa summarum.. Om du inte luktar pengar - skiter de i dig på många ställen! Är du 25 i ett par jeans, ujujuj...

Detta var när jag kollade bil då.. Med MC har de alltd varit trevliga mot mig och aldrig nekat en provkörning.

Vilket märke jag köpte?

SAAB.. Inte den snyggaste men flest hästar och bästa service vinner... ALLTID!!

På tal om provkörningar av billar, det kom in en kvinna idag på macken med en helt ny Lexus jepp... o tanka för 100 spänn... hon hade precis lånat bilen på en firma o skulle provköra den, men det fanns ingen soppa i den... det tyckte jag va jävligt svagt att inte ha det i sina demo bilar... så jag sa att köp inte den bilen från den firman... hon bara garva och höll med.... otur för säljaren... :arsele
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Lucius skrev:
Hohoho... Men då kan ju vi 31-åringar parkera hojjarna nere vid "Magget" och snacka skit om säljarna ett tag... Om Vi inte kommer överens kan vi ju alltid kasta ett par ölflaskor på nån!! :lol

AUDI verkligen suger... Jag hade därimot tur på MC Varuhuset! Kommer fan inte ihåg vad grabben heter men han var i vår ålder och hade kontoret närmast ingången iaf.

Ingen av de gamla stötarna, de såg bara vilse ut!

Ha ha ha... ja, vi träffas där i morgon kl 12.00 o trashar o svinar som bara en 31åring kan göra :rolleyes:


:hihi

.../Yoshi
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Den är begagnad men du övertar ju garantierna från förra ägaren, den har ju inte gått 100 mil ännu.

Det kan röra sig om en provkörningshoj, tänk på det.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Silwer skrev:
Den är begagnad men du övertar ju garantierna från förra ägaren, den har ju inte gått 100 mil ännu.

Det kan röra sig om en provkörningshoj, tänk på det.

Ja, jo det e sant.

Det känns tryggare o handla av en mc-handlare tycker jag...

Kanske en falsk känsla :confused:


Sen så vill jag ha mkt extra prylar på oxå...


.../Yoshi
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Yoshi_gixxeRR skrev:
Ja, jag vill ha antingen en 1000R -03 (fabriksny) lr 750R -04 kan även tänka mig en ZX-10 oxå...

Tyvärr har dom bara yamaha där :rolleyes:
O den ENDA sporthoj jag inte vill ha e en RETTA!!!!

Så tyvärr inget bra alternativ...


.../Yoshi


Eum... Och vad är det för fel på en retta? :fatta!

Just wondering...
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Silwer... Den är knappast för slö... Eller???

Nacka... Om man skall ha en ovanlig hoj - Köp en MV Augusta Senna

:)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Lucius skrev:
Silwer... Den är knappast för slö... Eller???
Jag har iofs inte kört nån nollfyra, men de äldre är ju rätt trötta och tuffar mest omkring orkeslöst.

Som eus skriver så skiljer de säkert flera hästar till kawan i effekt och det funkar ju inte liksom.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Klart att de inte vill sälja "paket". Då måste de gå ner massa i pris ju.
Helst ska du köpa sakerna var för sig, då blir de nog jätteglada. :D
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Gustav1 skrev:
Klart att de inte vill sälja "paket". Då måste de gå ner massa i pris ju.
Helst ska du köpa sakerna var för sig, då blir de nog jätteglada. :D

Dom blir såååå glada när jag går därifrån o kilar över till deras konkurent o handlar där!!!! :D


.../Yoshi
 

Slem

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Märsta
Hoj
SV650s
Lelles i Uppsala kanske inte har den hoj du söker men är du ute efter utrustning oxå skulle jag rekomendera dig att åka dit. Jag har bara gott att säga om dem, alltid trevliga och tillmötesgående. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top