Nitrous skrev:Säljarna har provisionsbaserad lön så tro mig, dom kommer göra så gott dom kan och så snart dom kan.
/Nitrous
Nitrous skrev:Kritik kan vara befogad och mycket bra, får handlaren lite kritik dock konstruktiv sådan så lär denne göra något positivt av det för att åtgärda problemet, dum vore han annars.
När jag läser många av inläggen i den här tråden så får jag känslan att det är en högst personlig upplevelse och inställning som låter en uttrycka sin ilska.
Det finns inte en handlare som har 100% nöjda kunder, givetvis önskade nog alla att man hade det och antagligen finns det med i många handlares affärsidé och vision.
Man bör nog ha en viss förståelse för att en hojaffär eller bilaffär inte kan jämnföras med en ICA affär. Alla kunder vill ha precis samma service som dig, ingen vill bli expidierad på 2 sek. Ett kundärende kan ta 2min ett annat 30min, löpande bandprincipen som ICA har fungerar inte här!
Bara för att man ska handla för 150.00kr så behöver ingen fjäska, det kommer dagligen in kunder som handlar för mycket mer så den som tror att man är speciell pga av det, TÄNK OM!
Eftersom det kan vara dö-lugnt en dag för att nästa vara tokmycket gör att man inte kan ha överbemanning, då skulle priserna antingen får höjas eller så skulle butiken göra röda siffror och får stänga nästa år.
Jag vet inget om bilbranschen men i mc-branschen så är det nog inte ofta säljarna sitter i sina bås och inte gör något! Du kanske upplever det så men herregud, efter en försäljning så är det mkt mer för varje säljare at göra, kreditavtal m.m. , försäkringsärenden som handläggs m.m.
Säljarna har provisionsbaserad lön så tro mig, dom kommer göra så gott dom kan och så snart dom kan.
/Nitrous
Mavve skrev:Tyckte din hoj var något av det ballaste på forumet....
Gör dig själv en tjänst o köp en GSXR750 -04 och måste du lägga pengar på den så ner med en GSXR1000motor som du sen kan trimma satan
Då: jag---> <---du
Nitrous skrev:Bara för att man ska handla för 150.000 kr så behöver ingen fjäska, det kommer dagligen in kunder som handlar för mycket mer så den som tror att man är speciell pga av det, TÄNK OM!
/Nitrous
loser skrev:Som paralell kan nämnas att jag var i S-vall i förra veckan. Körde lite i regn upp, så jag tänkte att det är bäst att ge kedjan en omgång. Stannar hos den lokale handlaren, frågar killarna på service om dom har kedjevax, dom drar ut ett depåstöd, smörjer kedjan, vid frågan på vad dom vill ha betalt är svaret:
-Kom förbi med fikabröd! Inte nog med att dom tar sig tid, dom e justa också. Sådant får mig att vilja flytta till S-vall igen, småstadsmentalitet rockar!
Yoshi_gixxeRR skrev:Du har rätt!!! MEN min poäng e att om jag kommer in i en affär (som till ex e tom) vill jag ju att ngn ska uppmärksamma mig... Jag vill inte gå o leta efter personal som sitter i sina bås!!! Jag vill att dom ska vara intresserade o sälja... Jag vill att dom ska ha ideer o komma med förslag... Jag vill känna mig VÄLKOMMEN!!!! Okej, sen så överdrev jag lite när jag ville att dom ska "kyssa" mina fötter... (det var mer för o påpeka att jag blev frustrerad att ingen brydde sig)
Grejjen e med SERVICE är ju att få kunden NÖJD o glad så han kommer tillbaka... Om kunden "måste" göra det mesta själv så lär han knappast bli nöjd
O kommer jag till en affär som e belammrad med folk så VÄNTAR jag tills det e min tur!!!! Men om jag får ett bemötande då att det e "jobbigt" att jag e där (typ: ska du köpa nu lr bara snacka... o ska du snacka kan du dra för jag vill bara att du köper UTAN att snacka) lr bara nonchalans...
Det e inte så svårt att ge bra service!!!
Men frågan e ju om jag ställer fööööör höga krav
Jag tycker det e märkligt iaf...
.../Yoshi
Nitrous skrev:Du har så rätt så , men vad man måste förstå oxå är att säljaren kan ha annat och göra som just för stunden går före att springa ut och rycka nästa kund, vissa kunder uppfattar det negativt att bli påflugna av en säljare direkt och vill hellre se sig omkring på egen hand först. Alla säljare har såklart olika strategi, men jag tror inte att någon sitter o pillar sig i naveln samtidigt som han är medveten om att en ev. spekulant befinner sig i närheten och vill ha hjälp.
Fjäska eller inte och vad som anses vara fjäskeri kan diskuteras men helt klart ska inte kunden dömas efter plånboken, och en säljare som dömer folk efter utseénde och klädsel blir aldrig en framgångsrik säljare.
Givetvis samma goda service oavsett belopp.
/Nitrous
Yoshi_gixxeRR skrev:Nitrous: mkt bra inlägg
Alla har ju olika uppfattningar...
Men ett företag borde oxå lyssna på sina kunder.
Om kunder får ett negativt FÖRSTA intryck kan dom oxå få en negativ syn hädan efter oxå!!!
En bra säljare "ser" hur han ska bete sig jämt emot en kund.
-ska själv gå ner till Din mc nu o kolla vad dom kan ge mig för pris på en 750R -04 med en massa lull lull
.../Yoshi
Ninjaboy skrev:Alviks eller? Dem tycker jag är kanon!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |