Märkligt tycker jag

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
Rekommenderar MC-Kompaniet. Bra priser & trevliga killar som alltid hjälper till.
Faktiskt den bästa och trevligaste butik jag någonsin besökt. :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Kritik kan vara befogad och mycket bra, får handlaren lite kritik dock konstruktiv sådan så lär denne göra något positivt av det för att åtgärda problemet, dum vore han annars.

När jag läser många av inläggen i den här tråden så får jag känslan att det är en högst personlig upplevelse och inställning som låter en uttrycka sin ilska.
Det finns inte en handlare som har 100% nöjda kunder, givetvis önskade nog alla att man hade det och antagligen finns det med i många handlares affärsidé och vision.

Man bör nog ha en viss förståelse för att en hojaffär eller bilaffär inte kan jämnföras med en ICA affär. Alla kunder vill ha precis samma service som dig, ingen vill bli expidierad på 2 sek. Ett kundärende kan ta 2min ett annat 30min, löpande bandprincipen som ICA har fungerar inte här!

Bara för att man ska handla för 150.00kr så behöver ingen fjäska, det kommer dagligen in kunder som handlar för mycket mer så den som tror att man är speciell pga av det, TÄNK OM!
Eftersom det kan vara dö-lugnt en dag för att nästa vara tokmycket gör att man inte kan ha överbemanning, då skulle priserna antingen får höjas eller så skulle butiken göra röda siffror och får stänga nästa år.

Jag vet inget om bilbranschen men i mc-branschen så är det nog inte ofta säljarna sitter i sina bås och inte gör något! Du kanske upplever det så men herregud, efter en försäljning så är det mkt mer för varje säljare at göra, kreditavtal m.m. , försäkringsärenden som handläggs m.m.
Säljarna har provisionsbaserad lön så tro mig, dom kommer göra så gott dom kan och så snart dom kan.

/Nitrous

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Nitrous skrev:
Säljarna har provisionsbaserad lön så tro mig, dom kommer göra så gott dom kan och så snart dom kan.

/Nitrous

Mmm detta gäller nog på allt. Det är helt klart säljarens marknad och inte kunden. De flesta firmor i stade tar ju tok priser på det mesta. Fast det är nog som du skriver, de har ju provisions baserad lön så kan man lura på någon saker för dubbla priset bara för att man inte kan gå någon annan stans så är det väll bra.. För dem.

Mer konkurans vore nog bra på Mc marknaden

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Nitrous skrev:
Kritik kan vara befogad och mycket bra, får handlaren lite kritik dock konstruktiv sådan så lär denne göra något positivt av det för att åtgärda problemet, dum vore han annars.

När jag läser många av inläggen i den här tråden så får jag känslan att det är en högst personlig upplevelse och inställning som låter en uttrycka sin ilska.
Det finns inte en handlare som har 100% nöjda kunder, givetvis önskade nog alla att man hade det och antagligen finns det med i många handlares affärsidé och vision.

Man bör nog ha en viss förståelse för att en hojaffär eller bilaffär inte kan jämnföras med en ICA affär. Alla kunder vill ha precis samma service som dig, ingen vill bli expidierad på 2 sek. Ett kundärende kan ta 2min ett annat 30min, löpande bandprincipen som ICA har fungerar inte här!

Bara för att man ska handla för 150.00kr så behöver ingen fjäska, det kommer dagligen in kunder som handlar för mycket mer så den som tror att man är speciell pga av det, TÄNK OM!
Eftersom det kan vara dö-lugnt en dag för att nästa vara tokmycket gör att man inte kan ha överbemanning, då skulle priserna antingen får höjas eller så skulle butiken göra röda siffror och får stänga nästa år.

Jag vet inget om bilbranschen men i mc-branschen så är det nog inte ofta säljarna sitter i sina bås och inte gör något! Du kanske upplever det så men herregud, efter en försäljning så är det mkt mer för varje säljare at göra, kreditavtal m.m. , försäkringsärenden som handläggs m.m.

/Nitrous

Du har rätt!!! MEN min poäng e att om jag kommer in i en affär (som till ex e tom) vill jag ju att ngn ska uppmärksamma mig... Jag vill inte gå o leta efter personal som sitter i sina bås!!! Jag vill att dom ska vara intresserade o sälja... Jag vill att dom ska ha ideer o komma med förslag... Jag vill känna mig VÄLKOMMEN!!!! Okej, sen så överdrev jag lite när jag ville att dom ska "kyssa" mina fötter... (det var mer för o påpeka att jag blev frustrerad att ingen brydde sig)
Grejjen e med SERVICE är ju att få kunden NÖJD o glad så han kommer tillbaka... Om kunden "måste" göra det mesta själv så lär han knappast bli nöjd :fakta
O kommer jag till en affär som e belammrad med folk så VÄNTAR jag tills det e min tur!!!! Men om jag får ett bemötande då att det e "jobbigt" att jag e där (typ: ska du köpa nu lr bara snacka... o ska du snacka kan du dra för jag vill bara att du köper UTAN att snacka) lr bara nonchalans...
Det e inte så svårt att ge bra service!!!

Men frågan e ju om jag ställer fööööör höga krav :va

Jag tycker det e märkligt iaf...

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Mavve skrev:
Tyckte din hoj var något av det ballaste på forumet....

Gör dig själv en tjänst o köp en GSXR750 -04 och måste du lägga pengar på den så ner med en GSXR1000motor som du sen kan trimma satan :)

Då: jag---> :Bugar :cool: <---du

TACKAR SÅ MKT!!!! :)

Ja, jag har faktiskt tänkt på det...
Fast jag vet inte om den passar :va
Har frågar olika människor om det o inte fått ngt vettigt svar än :huvet

Jag får väl prova :tungan

.../Yoshi

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Nitrous skrev:
Bara för att man ska handla för 150.000 kr så behöver ingen fjäska, det kommer dagligen in kunder som handlar för mycket mer så den som tror att man är speciell pga av det, TÄNK OM!
/Nitrous

Hmm.. jag som trodde det ingick i en säljares jobb att fjäska. Min åsikt är att det inte borde spela någon roll hur mycket man handlar för, skall vara samma goda service för det.. vissa har det, andra inte.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
loser skrev:
Som paralell kan nämnas att jag var i S-vall i förra veckan. Körde lite i regn upp, så jag tänkte att det är bäst att ge kedjan en omgång. Stannar hos den lokale handlaren, frågar killarna på service om dom har kedjevax, dom drar ut ett depåstöd, smörjer kedjan, vid frågan på vad dom vill ha betalt är svaret:
-Kom förbi med fikabröd! :Bugar Inte nog med att dom tar sig tid, dom e justa också. Sådant får mig att vilja flytta till S-vall igen, småstadsmentalitet rockar!

Alviks eller? Dem tycker jag är kanon! :yoparty

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Yoshi_gixxeRR skrev:
Du har rätt!!! MEN min poäng e att om jag kommer in i en affär (som till ex e tom) vill jag ju att ngn ska uppmärksamma mig... Jag vill inte gå o leta efter personal som sitter i sina bås!!! Jag vill att dom ska vara intresserade o sälja... Jag vill att dom ska ha ideer o komma med förslag... Jag vill känna mig VÄLKOMMEN!!!! Okej, sen så överdrev jag lite när jag ville att dom ska "kyssa" mina fötter... (det var mer för o påpeka att jag blev frustrerad att ingen brydde sig)
Grejjen e med SERVICE är ju att få kunden NÖJD o glad så han kommer tillbaka... Om kunden "måste" göra det mesta själv så lär han knappast bli nöjd :fakta
O kommer jag till en affär som e belammrad med folk så VÄNTAR jag tills det e min tur!!!! Men om jag får ett bemötande då att det e "jobbigt" att jag e där (typ: ska du köpa nu lr bara snacka... o ska du snacka kan du dra för jag vill bara att du köper UTAN att snacka) lr bara nonchalans...
Det e inte så svårt att ge bra service!!!

Men frågan e ju om jag ställer fööööör höga krav :va

Jag tycker det e märkligt iaf...

.../Yoshi

Du har så rätt så :tummenupp , men vad man måste förstå oxå är att säljaren kan ha annat och göra som just för stunden går före att springa ut och rycka nästa kund, vissa kunder uppfattar det negativt att bli påflugna av en säljare direkt och vill hellre se sig omkring på egen hand först. Alla säljare har såklart olika strategi, men jag tror inte att någon sitter o pillar sig i naveln samtidigt som han är medveten om att en ev. spekulant befinner sig i närheten och vill ha hjälp.

Fjäska eller inte och vad som anses vara fjäskeri kan diskuteras men helt klart ska inte kunden dömas efter plånboken, och en säljare som dömer folk efter utseénde och klädsel blir aldrig en framgångsrik säljare.
Givetvis samma goda service oavsett belopp.

/Nitrous

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Nitrous skrev:
Du har så rätt så :tummenupp , men vad man måste förstå oxå är att säljaren kan ha annat och göra som just för stunden går före att springa ut och rycka nästa kund, vissa kunder uppfattar det negativt att bli påflugna av en säljare direkt och vill hellre se sig omkring på egen hand först. Alla säljare har såklart olika strategi, men jag tror inte att någon sitter o pillar sig i naveln samtidigt som han är medveten om att en ev. spekulant befinner sig i närheten och vill ha hjälp.

Fjäska eller inte och vad som anses vara fjäskeri kan diskuteras men helt klart ska inte kunden dömas efter plånboken, och en säljare som dömer folk efter utseénde och klädsel blir aldrig en framgångsrik säljare.
Givetvis samma goda service oavsett belopp.

/Nitrous

Nitrous: mkt bra inlägg :tummenupp

Alla har ju olika uppfattningar...

Men ett företag borde oxå lyssna på sina kunder.
Om kunder får ett negativt FÖRSTA intryck kan dom oxå få en negativ syn hädan efter oxå!!!
En bra säljare "ser" hur han ska bete sig jämt emot en kund.

-ska själv gå ner till Din mc nu o kolla vad dom kan ge mig för pris på en 750R -04 med en massa lull lull :tummenupp

.../Yoshi

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Yoshi_gixxeRR skrev:
Nitrous: mkt bra inlägg :tummenupp

Alla har ju olika uppfattningar...

Men ett företag borde oxå lyssna på sina kunder.
Om kunder får ett negativt FÖRSTA intryck kan dom oxå få en negativ syn hädan efter oxå!!!
En bra säljare "ser" hur han ska bete sig jämt emot en kund.

-ska själv gå ner till Din mc nu o kolla vad dom kan ge mig för pris på en 750R -04 med en massa lull lull :tummenupp

.../Yoshi

Helt rätt, första intrycket är svårt att ändra på och för oss hojåkare avgörande för var vi kommer att skuldsätta oss :3freak

Lycka till med att hitta en ny hoj o tillbehör :tummenupp

/Nitrous

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ok, dem är också bra. Jag köpte en ZX-6R där till bra pris när jag bodde i Sundsvall. Lasse som har butiken är j-t trevlig.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...