Mäss kommentarer?

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
oops. känns som det inte är bra o ta med plånboken imorgon då *_*
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nja, Lelles hade 10% rabatt, fast skyltade inte så tydligt med det(?)
Å andra sidan har de 10% internetrabatt fram till mitten av Mars så ja, det är alltså samma pris :)
I övrigt kändes det lite tunnt med sporthojstillbehör men visst fanns det mycket övrigt att titta på.

Märkliga saker händer, jag som aldrig vart intresserad av Ducce kände mej plötsligt ganska "hemma" på en "1098".. kan någon tala om vad det är som händer?? :D

Nåja, ett par nya stövlar blev det iaf så tomhänt åkte jag inte därifrån
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Arméns lejon och stuntshowen vart värt att se iaf. Annars är det bara att kolla igenom hela mässan. Helt totalslut blir man, men vafan. :tummenupp


Fina :tuttar fanns det gott om också.

Den här Honda XR:en är värd att kolla in också.



Riktigt tuff.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Tyckte det var en salig blandning av "riktiga" MC och annat skräp som kines 4-hjulingar odyl.

Jappsen, Ducce och BMW hade trevliga montrar

Fick lite råd beträffande däckval i Michelin montern, snacka lite med BossHoss folket men tyckte att den verkade lite "billig" jämfört med de jag sett i USA tidigare. Fanns ju även några monter "smycken" att tala med:D

Lika skrattretande som vanligt att snacka försäkringar när man kör 1L hoj, så ni som gör det, skippa det då ni bara blir sura på dem :mad:

Var lagomt mycket folk så det var inga problem att ta sig fram.
 

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Sthlm
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Jag hitta ett Berikställ jag ville ha iaf... fett nice var det. Nu ska det dealas :D

Jag antar & hoppas att du gör en bra deal, annars om de skulle vara knepiga vilket jag betvivlar så finns det ställ du nämnde för mig, billigare från tyskland..

På dem bara! ;)
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
En bekant köpte ett Arlen Nesställ delbart -07:ans modell för 5500:-.
I monter A 20:31 finns ett tyskt företag som har märkesskinnställ, hjälmar o.dyl.

Såg du om dom hade Büse skinnställ där?
 

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Sthlm
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Jag var där både i torsdags & igår, ska dit idag & på söndag med (det håller ju moralen uppe bland allt slit & snö) :D

Själv beställde jag ett PSI-värstingställ, skräddarsytt (de mäter dig på plats), känguruskinn, välja färgsättning får man göra själv, allt för 13679.- Unikt ställ efter egen smak! :)
Prisvärt gämfört med de kändare märkena som inte ens (enligt mig) har gjort särskilt snygga ställ '07 (bortsätt från Daineses Izalco möjlitgvis).

Sen beställde jag A-Stars GP-Tech handskar & Tech Race ryggskydd från fc-moto på internet för motsvarande 2900kr inklu frakt, Lelles A-Stars GP-Tech går bara dem på 2995.- såg jag :rolleyes: :va

Nu är lönen nästan slut, efter två dar..:gnissla :yoparty :D :D
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Sen beställde jag A-Stars GP-Tech handskar & Tech Race ryggskydd från fc-moto på internet för motsvarande 2900kr inklu frakt, Lelles A-Stars GP-Tech går bara dem på 2995.- såg jag :rolleyes: :va

Tyckte mässan var sådär.

Värt att titta på:

Mopedmontern med E-kupa
Gissa antal dubb hos dubbdäcksmontern. Hur många gissade ni?
Suzuki GSXR 750-K7 GP utblås = porr!
Provsitt Ducce 1098 (som att sitta på en cykel)

Inte att rekommender:
Var förbi Lelles o skulle kolla handskar. Frågade om vänsterhandsken att testa - fanns inte = går inte att köpa bara beställa, A-Stars GP-Tech går bara dem på 2995.- = inte bra mässpris.
 

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Sthlm
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
4285.- Vs 2887.-

Tyckte mässan var sådär.


Inte att rekommender:
Var förbi Lelles o skulle kolla handskar. Frågade om vänsterhandsken att testa - fanns inte = går inte att köpa bara beställa, A-Stars GP-Tech går bara dem på 2995.- = inte bra mässpris.

Själva mässan är bra, mycket ögongodis!

Näe, verkligen inte bra mässpris..
Fick ju som sagt både ryggskydd från A-stars & likadana A-Stars GP-Tech för sammanlagt 2900kr när jag beställde från tyskland.. A-Stars skyddet skulle Lelles ha 1290.- för. (vilket de inte ens hade där på mässan utan hemma i Uppsala) :gnissla

Lelles priser
A-Stars GP-Tech 2995.-
A-Stars Tech Race Backprotector 1290.-
= 4285.-

Fc-motos priser (internet)
A-Stars GP-Tech
A-Stars Tech Race Backprotector
inklu frakt med UPS till dörren = Motsvarande 2887 SEK :tummenupp

..1398 spänn över till t.ex ett underställ.. :va
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Mest överskattade: Brudarna i moppebutiken som hade slemmiga hotpants på sig och trodde idioter skulle betala 5kr för att få bli fotade med de halvnakna kvinnsen.
Mässans överraskning: Att det var så mycket quads. Och så mycket vanliga trampcycklar.
Finaste hojen: Ducati 1098 lätt. Den trefärgade väckte riktigt habegär.
Bäst monter: Motoguzzi har en kaffebar i sin monter, det slår alla japanska montrar med hästlängder.
Sämst dekalat: Mattias måste ha fått en hjärnblödning om det var han som fästa nummerbottnarna på Swedies hoj. Dessutom saknade vi både Swedie,
han fru och en laptop i sporthojmontern. Sådär kränger man inga tröjor.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2734181 Mest överskattade: Brudarna i moppebutiken som hade slemmiga hotpants på sig och trodde idioter skulle betala 5kr för att få bli fotade med de halvnakna kvinnsen.
Mässans överraskning: Att det var så mycket quads. Och så mycket vanliga trampcycklar.
Finaste hojen: Ducati 1098 lätt. Den trefärgade väckte riktigt habegär.
Bäst monter: Motoguzzi har en kaffebar i sin monter, det slår alla japanska montrar med hästlängder.
Sämst dekalat: Mattias måste ha fått en hjärnblödning om det var han som fästa nummerbottnarna på Swedies hoj. Dessutom saknade vi både Swedie,
han fru och en laptop i sporthojmontern. Sådär kränger man inga tröjor.
Måste stå MINST 2 meter ifrån för att få titta på hojen inkl siffror :D
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Måste stå MINST 2 meter ifrån för att få titta på hojen inkl siffror :D

Nä, jag kanske tog i. Riktigt så illa var det inte, fast jag fick nästan in ett helt finger under höger nummerbotten bak... ;)

Är ni båda på mässan så vi missade er av slump bara eller undvek ni oss medvetet :mad:?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Köpte handskar och en buff och konfirmerade för mig själv och alla som orkade lyssna att GSXR:kär är hojen jag skall ha..750 eller 1000..blev lite smått betuttad i CBR 600RR också :drool
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2734189 Nä, jag kanske tog i. Riktigt så illa var det inte, fast jag fick nästan in ett helt finger under höger nummerbotten bak... ;)

Är ni båda på mässan så vi missade er av slump bara eller undvek ni oss medvetet :mad:?
Jag hade mycket att göra igår. Står hos SMC några timmar, ibland springer jag runt för att ha lite möten med möjliga sponsorer osv.

Idag dock kommer jag ha folk i montern hela tiden. Iaf under dagen, på kvällen sen blir det nog vacklande.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top