Mäss kommentarer?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tyckte att jag stod där mesta av tiden idag. Förutom när man var tvungen att få käk och uppsöka toalett. Trevligt med alla som tittar förbi =)
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Jag bestämde mej för vilken hjälm som ska bli den nästa och upplyste Peter på McVaruhuset att jag ska komma ner och köpa den hos dem (de hade tyvär ingen monter i år). Köper helst hos handlare som inte skiter sig själva på foten.:rolleyes: /Carin

Hepp, trodde först att du menade MC-Varuhuset (läste slarvigt). Vilken handlare är det som "skiter sig själva på foten"?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det bara jag som är lite besviken på 1098:an?

Jag hade i och för sig höga förväntningar på den när jag klev in i hallen, fick syn på en stor Ducce-banderoll och styrde omedelbart stegen ditåt. Där, i högra hörnet i montern, stod hojen jag längtat efter att få se live sedan jag såg de första bilderna på den. Och när jag väl stod där bara någon meter från underverket kände jag... ingenting. Den kändes inte så speciell. Hade jag kanske för höga förväntningar?

Däremot föll jag pladask för den Sport 1000S som stod bredvid! Jag spenderade en låååååååång stund trånande vid dess sida. Ojojoj säger jag bara!
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Var där mellan 11.00 och 17.00 med min 10-åriga grabb idag lördag...
Sjuuuuuuuukt mycket folk!

Köpte en skyddsväst med rygg, axel, bröst, armbåge och underarmsskydd eftersom det blir offroad i år, 990:- tycker jag var helt ok, då bjussade handlaren på ett par crosshandskar åt grabben också.

Skulle haft en hjälm också, en crosshjälm med riktigt visir (har glasögon så det blir så sabla krångligt med crossglasögon) men Lelles var dom enda som hade någon med till mässan och 5000 lägger jag inte på en högblank svartmetallic potta... Blä.

Annars har jag konstaterat att när det blir en landsvägs hoj så blir det en ducce... Var nog uppe på allt från kinahojar till supersport till touringjärn...

Men den polkagrislackade Monster S2R800 var den enda som sa "Välkommen hem, jag har längtat efter dig..." Den var som skräddarsydd, har aldrig känt något så rätt på en gång.

Kan man köpa trisslotter i bulk någonstans...

Sa hej till Swedie och grattade till styrningen och tackade för sporthoj.com, rackarns trevlig prick det där :)

/Danne
 

FreddaGädda

Guest
Alicia såg jag aldrig av och Swedie stod ju föfan och snackade i nallen varje gång jag gick förbi! :gnissla

Testsatt allt av minsta intresse och cyklade på en massa skumma glidarcyklar med breda däck.

Rekommenderar ett besök till den stora indianmontern där de säljer en massa drömfångare och skit. De har ett bord med handskar dom säljer ut billigt.
350 pix för ett par förvånansvärt nog riktigt bra handskar. De känns som de kostar över 1000 spänn, ser bra ut och verkar hålla riktigt bra kvalitet. Jättesmidiga i skinnet, inga sömmar inuti som ligger an. Verkar helt enkelt dyra. Vi var ett par som köpte. Supersköna!
 

Bifogat

  • DSC00408.JPG
    DSC00408.JPG
    22.8 KB · Visningar: 105
  • DSC00409.JPG
    DSC00409.JPG
    21.7 KB · Visningar: 54

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Alicia såg jag aldrig av och Swedie stod ju föfan och snackade i nallen varje gång jag gick förbi! :gnissla

Testsatt allt av minsta intresse och cyklade på en massa skumma glidarcyklar med breda däck.

Rekommenderar ett besök till den stora indianmontern där de säljer en massa drömfångare och skit. De har ett bord med handskar dom säljer ut billigt.
350 pix för ett par förvånansvärt nog riktigt bra handskar. De känns som de kostar över 1000 spänn, ser bra ut och verkar hålla riktigt bra kvalitet. Jättesmidiga i skinnet, inga sömmar inuti som ligger an. Verkar helt enkelt dyra. Vi var ett par som köpte. Supersköna!

Jag köpte samma handskar...ääääääälskar dom :yoparty
Frös om händerna i bilen på vägen hem o plockade upp dom nya handskarna o körde BIL i dom :tungan sååå sköna.

Nursey på Wåtsåns inloggning
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Tyckte mässan var rätt ok. Kunde dock gärna varit någon monter med trim/prestandadelar etc. Favoriten var nya R1an, tätt följd av MV Augustan och nya Ducatin.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Var upp i torsdags och då var det lungt med folk, var förbi Swedie:s monter och kunde slänga några ord med honom, snygg racelack det blir på Aprilian Swedie.
GSXR 1000, CBR 1000 RR, är dom jag kollade in mest och som är mest intressanta vid hojköp. ER 6:an med turbo hade flera snygga lösningar på kåpor bl.a så det är också något man dregglade över. BoOves monter med alla eloxerade prylar var också nice.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Tyckte att den var ok, inte mer. Nu när jag fick se nya ducen fick jag fan beslutsångest; R1 eller 1098? :huvet Är det värt 50k till?


Hittade inte SH-montern :confused:
 

FreddaGädda

Guest
Haha, det är väl bara gå fram och störa lite.
Vilka tider var du där?

Hah! Ja, det vore ju trevligt. .
"Öh! Swedie! Lägg på nu föfan, annas få smell på säften!"

Jag var där och hängde på låset på torsdagen. Så från 10 till 16.30 typ. Var förbi sporthoj-montern kanske tre ggr. Jag var en av dom absolut första "civila" besökarna på mässan i år! :yoparty


Jag köpte samma handskar...ääääääälskar dom :yoparty
Frös om händerna i bilen på vägen hem o plockade upp dom nya handskarna o körde BIL i dom :tungan sååå sköna.

Nursey på Wåtsåns inloggning

Visst ärom? Hajar inte riktigt. Det var ju värsta überdealen. Har aldrig haft såhär bra handskar. Helt annan grej med dom här än med mina gamla. Man känner inte så mycket genom dom gamla, medan man kan skriva på sporthoj med dessa på sig. Inte snabbt dock, men det går ;)
 

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Nån som varit på mässan i dag? Var den bra elr. Ska dit i morrn e det nått man ej får missa?

missa INTE stuntshowen imorgon kl 15 nånting... Matti Tepsa ska åka.. själv missade jag den pga att jag inte viste vart den hallen var.. men den är ganska nära burger shopen... :) så du inte missar :) själv fick jag bild på han och mig när han stod i montern ;) lägger upp den imorron!;):yoparty

Alicia såg jag aldrig av och Swedie stod ju föfan och snackade i nallen varje gång jag gick förbi! :gnissla

Testsatt allt av minsta intresse och cyklade på en massa skumma glidarcyklar med breda däck.

Rekommenderar ett besök till den stora indianmontern där de säljer en massa drömfångare och skit. De har ett bord med handskar dom säljer ut billigt.
350 pix för ett par förvånansvärt nog riktigt bra handskar. De känns som de kostar över 1000 spänn, ser bra ut och verkar hålla riktigt bra kvalitet. Jättesmidiga i skinnet, inga sömmar inuti som ligger an. Verkar helt enkelt dyra. Vi var ett par som köpte. Supersköna!



stod faktiskt och kikade på exakt de där handskarna :) tänkte * arsh.. det är säkert någon som behöver dom bättre än jag * :confused: :tummenupp
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02

Rekommenderar ett besök till den stora indianmontern där de säljer en massa drömfångare och skit. De har ett bord med handskar dom säljer ut billigt.
350 pix för ett par förvånansvärt nog riktigt bra handskar. De känns som de kostar över 1000 spänn, ser bra ut och verkar hålla riktigt bra kvalitet. Jättesmidiga i skinnet, inga sömmar inuti som ligger an. Verkar helt enkelt dyra. Vi var ett par som köpte. Supersköna!

Du menar inte att du PÅ FULLT ALLVAR köpte ett par nonamehandskar av indiannasarna (!), när Mc-Poolen sålde ut sina racinghandskar i kängruskinn tio meter därifrån för 495 kr (i dag lördag hade dom sänkt priset till 395 kr), osannolikt billigt, orginalpris låg tidigare på 1100 kr.

:kockobäng
 
Last edited:

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Du menar inte att du PÅ FULLT ALLVAR köpte ett par nonamehandskar av indiannasarna (!), när Mc-Poolen sålde ut sina racinghandskar i kängruskinn tio meter därifrån för 495 kr (i dag lördag hade dom sänkt priset till 395 kr), osannolikt billigt, orginalpris låg tidigare på 1100 kr.

:kockobäng

Då kanske jag kan hitta ett bra skinnställ till bra pris imorgon då :)
 

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
helt otroligt bra mässa:yoparty Vart man än vände sig så såg man snygga hojjar! (även en del :tuttar ) Höjdpunkten var nog att se ducatis 1098 live och nya rettan :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ett eldorado om man ville kolla nya hojar men jag hade förväntat mig massor av tillbehör också men det var det mycket snålt med. Kläder var det dock en hel del av.

Såg en höjdar FMX show. Coolt när dom hoppar och står på händerna på styret och fotsulorna tar i taket :tummenupp


Mitt betyg = sådär

Det blev ju inte bättre av att någon jävla glädjeförstörare att satt P-böter på bilen :huvet
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200


Skulle haft en hjälm också, en crosshjälm med riktigt visir (har glasögon så det blir så sabla krångligt med crossglasögon) men Lelles var dom enda som hade någon med till mässan och 5000 lägger jag inte på en högblank svartmetallic potta... Blä.

/Danne

BMW har faktiskt en helt ok endurohjälm med riktigt visir. Jag kör själv med den och är nöjd. Tror det finns två andra märken som har ngt liknande, men ingen av dom passade tyvärr mitt huvud. Kan ju vara en idé att kolla upp iaf....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top