Mäss kommentarer?

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Var det någon mer som reagerade på Bilsport & MC-försäkringars monter?
De har gett "tummen ner" varje gång jag frågat om premie på en R-hoj hos dem och typ 40kkr för en trafikförsäkring, tar det som en tydlig vink att de inte vill försäkra sporthojsåkare.

Undrar bara: Vems uppmärksamhet vill man dra till sej när man ställer ut en sporthoj??

Det fanns några bilder på det 11 bilder in på "Maciej EVO VI"s bildspel www.maciej.se.
Vad vet jag, de kanske har ändrat sin strategi till i år?

Sitter för övrigt och bläddrar en massa kul kataloger jag fick med mej från mässan och drömmer om sommar så det roliga varar ganska länge, hehe
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Var där igår (fredag) men gick och tänkte på annat och rätt var de var så var Jag i harleyland! Bara deramcatchers all over the place:gnissla tog ett bra tag att hitta ut. Ska dit i dag igen med en polare. Jag vet varför det inte funkar men Jag tycker det är skit att man inte kan köpa Jackor, ställ och hjälmar på mässan.
 

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Brisbane
Hoj
2007-FIREBLADE
Tycte mässan var ok! Hittade dock bara en tom Sporthoj.com monter jag med! Tre hojjar väcker ha begär Cbr1krr ,1098 och Gixxern, 1098 kostar för mycket + lite svårt för tvinnar, så gat test får avgöra mellan Jappsarna lutar åt en Cbr för tillfället!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tyckte mässan var sådär.

Värt att titta på:

Mopedmontern med E-kupa
Gissa antal dubb hos dubbdäcksmontern. Hur många gissade ni?
Suzuki GSXR 750-K7 GP utblås = porr!
Provsitt Ducce 1098 (som att sitta på en cykel)

Inte att rekommender:
Var förbi Lelles o skulle kolla handskar. Frågade om vänsterhandsken att testa - fanns inte = går inte att köpa bara beställa, A-Stars GP-Tech går bara dem på 2995.- = inte bra mässpris.


Någon som har bild på gixxer 750 med gp utblåset??????


///Micke
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag va där igår, tyckte det va en av dom bästa mässorna på länge faktiskt. Tyvärr tog batteriet slut i digitalkameran precis när jag kom fram till Kawasakis monter, så är det nån som ska dit/har varit där och tagit bilder på Kawasakis nya Z750 så vore det grymt om ni kunde lägga upp dom antingen här eller i denna tråden:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138969&page=2
 

sandstream

Guest
Kikade förbi din monter runt 19.00 och hoppades att få lite klibbor och utbyta lite ord, men du fanns inte där..Man kunde skicka efter lite dekaler sen eller? :)
Sjusovaren Swedie var inte där i morse heller, ca 9:30. Det stod vara en fyrkantig Aprilia där och såg ensam ut :D

Fick iaf se Matti showa lite :yoparty
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag blev inte speciellt imponerad av mässan. Visst, det finns hojar och en jävla massa kläder men var är alla balla trimdelar??
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag tycker att mässan var bra, men fyfan vad jag hatar alla krimskramsförsäljare. Jag förstår inte kopplingen motorcyklar -> bögiga indiankläder, motorcyklar -> skoputsare.

Mina reflektioner:

Jag liksom alla andra är förälskad i Ducati 1098, snyggaste hojen just nu.

KTMs produktsortiment är verkligen mumsfillibabba, dom har det bästa utbudet och jag måste köpa mig en orange hoj snart.

Det finns inte en enda Kawasaki som jag ärligt tycker är snygg, ZZR är en styggelse. Nya KLX450:n var väl hyffsad, men det är ju en enduro så där går ju funktion före form :).

Jag satt som en kung på nya R1:an, kändes helrätt när jag provlutade och gjorde radfyraljud med munnen. Hade inte försäkringen varit astronomisk så hade jag varit sugen.

Daytona 675 i svart är verkligen skitsnygg.

Säljer man många moppar om man fyller montern med Slitz-wannabes klädda som thailändska ladyboys?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mest överskattade: Brudarna i moppebutiken som hade slemmiga hotpants på sig och trodde idioter skulle betala 5kr för att få bli fotade med de halvnakna kvinnsen.

Ja, trashigt faktiskt. Har man så sopiga mopeder att de inte går att sälja utan lättklädda tjejjer så har man inte på mässan att göra. F.ö hade de höjt fotopriset till 10 pix idag såg jag.

Jag hade mycket att göra igår. Står hos SMC några timmar, ibland springer jag runt för att ha lite möten med möjliga sponsorer osv.

Idag dock kommer jag ha folk i montern hela tiden. Iaf under dagen, på kvällen sen blir det nog vacklande.


Var har du din monter? Såg inget SH i mässtidningen iaf?
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

Bifogat

  • z750.jpg
    z750.jpg
    87.6 KB · Visningar: 156

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jag gillade mässan, men främst för att man träffade på kuliga människor i var och varannat hörn. Jag bestämde mej för vilken hjälm som ska bli den nästa och upplyste Peter på McVaruhuset att jag ska komma ner och köpa den hos dem (de hade tyvär ingen monter i år). Köper helst hos handlare som inte skiter sig själva på foten.:rolleyes: Dreglade över cbr 1000 rr och Johan är nog inte svårövertalad, även om det blir hans hoj som säljs:D . Kollade såklart på Matti och förvånades över att hans groupies var så uppenbara. Inte alls sexigt faktiskt:rolleyes: . Jag hjälpte till lite i Jarlamontern då jag behövde en paus från allt axelknuffande, och ville jag snacka en stund, kilade jag ner till tjejerna i ducati-mekhörnan!
Det bästa var nog tjejerna i moppemontern (ni vet vilka jag menar). De hade väldigt höga klackar på sig och då blir man lite trött i fötterna av att stå en hel dag, så undertiden tjejerna vilade fötterna så stog den lilla killen med kostym (han som gick runt och "ägde" montern) och maserade tjejernas fötter. Jag tror nog att det gick för honom både en och två ggr :D .

/Carin
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2734746 Ja, trashigt faktiskt. Har man så sopiga mopeder att de inte går att sälja utan lättklädda tjejjer så har man inte på mässan att göra. F.ö hade de höjt fotopriset till 10 pix idag såg jag.




Var har du din monter? Såg inget SH i mässtidningen iaf?
Monter A01:35. :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Snyggaste hojen var ju Moto Guzzi MGS-01. 1098 som tåva medan de fyra japanska hojarna är in till förvillning lika, tyvärr.
Annars är det ju ungefär så trist som man kan tänka sig på en nasarmässa.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top